تحقیقات قضایی، کمیته صلح برای حل و فصل خشونت مانیپور: آمیت شاه

ایمفال: آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه روز پنجشنبه گفت که تحقیقات قضایی به ریاست یک قاضی بازنشسته دادگاه عالی برای تحقیق در مورد درگیری هایی که در ایالت شمال شرقی مانیپور رخ داده است، به زودی اعلام خواهد شد. در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز پنجشنبه در اینجا برگزار شد، او همچنین اعلام کرد که کمیته صلح زیر نظر فرماندار Manipur Anusuiya Uikey که دارای نمایندگانی از تمام احزاب سیاسی، علاوه بر نمایندگانی از هر دو جامعه کوکی و میتی و سازمان‌های اجتماعی خواهد بود، تشکیل خواهد شد.

شاه گفت: «گفتگو تنها راه حل بحران جاری در مانیپور است.

او گفت: «به زودی تحقیقات قضایی را به ریاست یک قاضی بازنشسته دادگاه عالی و تشکیل کمیته صلح اعلام خواهیم کرد.»

وزیر کشور همچنین اعلام کرد که تحقیقات CBI برای بررسی پنج توطئه جنایتکارانه و یک توطئه عمومی در پشت خشونت در مانیپور تشکیل خواهد شد.

او اما همچنین گفت: “خشونت یک مرحله موقتی بود، سوء تفاهم ها برطرف می شود … وضعیت به زودی عادی می شود.”

وزیر کشور اتحادیه همچنین به خبرنگاران گفت که احساس می کنم برای حل دائمی مسئله مرزی هند و میانمار، حصارکشی در مرز بین دو کشور باید تکمیل شود. نگرانی هایی وجود دارد که از مرز متخلخل برای قاچاق مواد مخدر و جابجایی ستیزه جویان استفاده می شود. وی گفت بیومتریک افرادی که از کشورهای همسایه می آیند در حال جمع آوری است.

شاه گفت که از اردوگاه های امدادی بازدید کرده، با گروه های مدنی کوکی و میتی ملاقات کرده و در مورد روند صلح گفتگو کرده است.

او مدعی شد که پس از به قدرت رسیدن BJP که در مانیپور حدود 6 سال پیش به قدرت رسید، اطمینان حاصل کرد که ایالت شمال شرقی تا زمان درگیری های اخیر قومی، که نتیجه سوء تفاهم و یک سوء تفاهم بود، عاری از باند، منع آمد و شد و غیره باقی مانده است. قضاوت عجولانه

دادگاه عالی مانیپور اخیراً از دولت خواسته بود در مورد موضوع اعطای وضعیت قبیله ای برنامه ریزی شده به جامعه نظر دهد.

در همین حال، مقامات روز پنجشنبه گفتند، در درگیری مسلحانه با شبه نظامیان مظنون کوکی شب گذشته در منطقه بیشنوپور مانیپور، سه پرسنل پلیس زخمی شدند.

آنها گفتند که درگیری مسلحانه چهارشنبه شب در تانگجنگ زیر ایستگاه پلیس کومبی رخ داد.

آنها افزودند که مجروحان در بیمارستان ایمفال بستری شده اند.

یک مقام ارشد به PTI گفت: “تبادل آتش سنگین نیز از چانونگ در ناحیه ایمفال شرقی گزارش شده است. ما هنوز گزارشی از تلفات این منطقه دریافت نکرده ایم.”

نیروهای ارتش و پلیس در حال انجام عملیات جستجوی کل کشور برای یافتن انبارهای اسلحه پنهان هستند.

مقامات گفتند که نظارت با هواپیماهای بدون سرنشین و استقرار نیروهای امنیتی نیز ادامه دارد.

شاه روز چهارشنبه گفته بود که دولت متعهد به بازگرداندن صلح در مانیپور و تضمین بازگشت زودهنگام همه آوارگان داخلی به خانه هایشان است.

او که یک روز قبل در کمپ های امدادی در ایالت با قربانیان هر دو جامعه میتی و کوکی ملاقات کرد، به آنها از امنیت اطمینان داد و گفت که تمرکز دولت اطمینان از بازگشت امن آنها به خانه است.

درگیری‌های قومی تقریباً یک ماه پیش در این ایالت پس از تشکیل «راهپیمایی همبستگی قبیله‌ای» در مناطق تپه‌ای در اعتراض به درخواست جامعه میتی برای وضعیت قبیله برنامه‌ریزی شده (ST) در این ایالت آغاز شد.

پس از یک استراحت نسبی برای بیش از دو هفته، ایالت روز یکشنبه شاهد درگیری ها و درگیری های مسلحانه بین ستیزه جویان و نیروهای امنیتی بود.

به گفته مقامات، تاکنون بیش از 80 نفر در این خشونت ها کشته شده اند.