تحریک کشاورزان: چند قانونگذار آمریکایی حمایت از کشاورزان تحریک کننده در هند را ابراز می کنند

واشنگتن: چند قانونگذار آمریكایی حمایت خود را از كشاورزان فعال در هند علیه قوانین جدید مزرعه ابراز كرده و خواستار اجازه اعتراض مسالمت آمیز به آنها شده اند.

هند اظهارات رهبران خارجی در مورد اعتراضات کشاورزان را “با سو informed آگاهی” و “غیرموجه” با توجه به موضوع مربوط به امور داخلی یک کشور دموکراتیک خوانده است.

داگ لامالفا ، نماینده کنگره ، روز دوشنبه گفت: “من با کشاورزان پنجابی در هند معترضم که معیشت خود را تأمین می کنند و از مقررات غلط و دستکاری دولت محافظت می کنم.”

نماینده مجلس جمهوری خواه نماینده اولین منطقه کنگره کالیفرنیا گفت: “به کشاورزان پنجابی باید اجازه داده شود بدون ترس از خشونت علیه دولت خود اعتراض کنند.”

هزاران کشاورز از پنجاب ، هاریانا و چندین ایالت دیگر از 26 نوامبر در مرزهای مختلف دهلی معترض شدند و خواستار لغو سه قانون مزرعه مصوب ماه سپتامبر شدند.

این کشاورزان با لقب “ضدکشاورزی” ، ادعا می کنند که قوانین تازه تصویب شده زمینه را برای برچیدن سیستم حداقل قیمت حمایت فراهم می کند و آنها را در رحمت شرکتهای بزرگ قرار می دهد.

با این حال ، دولت مدعی است که قوانین جدید فرصت های بهتری را برای کشاورزان فراهم می کند و فناوری های جدیدی را در کشاورزی آغاز می کند.

جوش هاردر ، نماینده حزب دموکرات گفت: “هند بزرگترین دموکراسی در جهان است – آنها به شهروندان خود مدیون اعتراض مسالمت آمیز هستند. من این افراد و نخست وزیر (نارندرا) مودی را تشویق می کنم که به بحث های صلح آمیز و مثمر ثمر بپردازند.”

تی جی کاکس نماینده کنگره گفت هند باید حق تظاهرات مسالمت آمیز را حفظ کند و امنیت شهروندان خود را تضمین کند.

رهبر دموکرات تأکید کرد ، حقوق کشاورزان معترض باید محترم شمرده شود و گفتگوی معنادار راهگشا است.

اندی لوین ، نماینده کنگره گفت که از حرکت کشاورزان در هند الهام گرفته است.

این نماینده دموکرات گفت: “من این را منادی سال قدرت مردم در سال 2021 می دانم.”

اعتراض کشاورزان همچنین مورد توجه رسانه های اصلی ایالات متحده قرار گرفته است.

“اعتراضات به دهلی نو گسترش یافته است. کشاورزان در ایالت های جنوبی کرالا و کارناتاکا و ایالت شمال شرقی آسام راهپیمایی کردند و بنرهایی به اهتزاز درآوردند. کشاورزان نیشکر در اوتار پرادش ، که کمتر تحت تأثیر تعمیرات اساسی مزرعه قرار خواهند گرفت ، اقدام به تظاهرات کردند. اردوگاه همبستگی ، گرفتگی شریان مرکزی در مرز ایالت با دهلی ، “نیویورک تایمز گزارش داد.

بر اساس گزارش CNN ، “ده ها هزار کشاورز پایتخت هند را جمع کرده اند و در آنجا قصد دارند هفته ها در اعتراض به قوانین جدید کشاورزی که به گفته آنها می تواند معیشت آنها را نابود کند ، اردو بزنند.”