تاتا پسران به SC گفت: شکست برخی از پروژه ها ظلم به سهامدار اقلیت نیست

دهلی نو: پسران تاتا به دادگاه عالی گفتند كه این شركت “به طرز شگفت انگیزی” اداره می شود و عدم موفقیت برخی از پروژه ها طی یك مسیر بزرگ رشد از 1991 تا 2012 تحت نظارت راتن تاتا به معنای ظلم به سهامدار اقلیت نیست.

با استدلال بر علیه تصمیم دادگاه تجدیدنظر قانون شرکت ملی برای بازگرداندن رئیس سیروس میستی رییس برکنار شده ، وکیل تاتا پسران ، هریش ان سالو روز سه شنبه گفت که این حکم عملاً مدیریت فرزندان تاتا را به یک سهامدار اقلیت واگذار کرد.

سالو همچنین گفت که 18.4 درصد از سهام خانواده Mistry گروه Shapoorji Pallonji در Tata Sons دارای 70 تا 80 هزار کرور ارز است. گروه SP ، که به دنبال جدایی از هلدینگ گروه Tata است ، در ماه سپتامبر گفت که ارزش سهام خود را در 1.78 لوره کرور ارزش گذاری می کند.

دادگاه عالی دستور NCLAT را متوقف کرد ، منتظر صدور رای نهایی در مورد تجدیدنظر در مورد تجدید نظر و تجدیدنظر خواهی توسط تاتاس و گروه SP.

سالو چهارشنبه بحث های خود را از سر می گیرد. دادگاه اوج جلسه نهایی را در مورد مسائل پیچیده حاکمیت شرکتی درگیر در این پرونده پس از برکناری مستی به عنوان رئیس اجرایی پسران تاتا در اکتبر 2016 برگزار می کند.

به گفته مستی ، نارضایتی یا نارضایتی از رای گیری در جلسه هیئت مدیره ، همچنین به معنای ظلم به یک سهامدار اقلیت نخواهد بود ، سالو در برابر یک دادگاه سه قاضی به رهبری رئیس دادگستری هند SA Bobde دعوا کرد. وی گفت که آنچه به معنای ظلم و ستم است ، سو mis مدیریت در امور شرکت است.

وی گفت: “هیچ ادعایی مبنی بر سو mis مدیریت در امور شرکت وجود نداشته است. فقط اتهاماتی علیه شرکت های پایین دستی” مانند تاتا استیل و تاتا موتورز وارد شده است.

سالو با اشاره به تصمیماتی که در رابطه با خودروی نانو و خرید Corus اتخاذ شده است ، گفت: سوالاتی را می توان با عقب ماندگی پرسید و می توان گفت که آنها دیدگاه های مختلفی دارند اما سو mis مدیریت نیست.

جدا از اعاده به کار مجدد میستری ، تاتاها نتیجه دادگاه را زیر سوال می برند که Tata Sons نمی توانست خودش را به یک شرکت خصوصی تبدیل کند.

Salve گفت ، تاتاس پسران همیشه یک شرکت سهامی خاص بود و همیشه مقاله ای در مورد محدود کردن انتقال سهام داشت ، و توضیح داد که ساختار این شرکت و حاکمیت چگونه چیست. این اطمینان را می دهد که کنترل پسران تاتا همیشه با اکثریت سهامداران بوده است – سالو استدلال کرد Tata Trust با 68٪ سهام.

Tata Trust و Tata Sons همیشه در یکپارچگی کار کرده اند و هرگز نیازی به استناد به حق وتو نبوده است. Salve گفت ، حتی یک قطعنامه که توسط Mistry ارائه شد ، وتو نشد. وی گفت: “با این حال ، او آنها را عروسک های بزرگ خطاب می کند.”

سالو گفت ، انتصاب میستی به عنوان رئیس اجرایی تا مارس 2017 بود و پس از رأی دادن وی ، شخصی بدون سهام در این شرکت به عنوان رئیس منصوب شد ، و کنایه از N Chandrasekaran گفت.