به یاد طارق فتح که خود را هندی متولد پاکستان می خواند

طارق فتح، مقاله نویس پاکستانی-کانادایی، روز دوشنبه پس از یک مبارزه طولانی با سرطان در سن 73 سالگی درگذشت.

“شیر پنجاب. پسر هندوستان. عاشق کانادا. گوینده حقیقت. مبارز برای عدالت. صدای ستمدیدگان، مستضعفان و ستمدیدگان. طارق فتح باتوم را به دست گرفته است… انقلابش با همه ادامه خواهد داشت. که او را می‌شناخت و دوست داشت. آیا به ما می‌پیوندید؟ 1949-2023، دخترش ناتاشا فتح، که خودش روزنامه‌نگار است، در 24 آوریل توییت کرد.

طارق فتح در کراچی پاکستان متولد شد و سپس در سال 1987 به کانادا مهاجرت کرد.

او گزارشگر، ستون نویس و مفسر رادیو و تلویزیون برنده جایزه بود.

فاتح که طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی داشت، یک فعال سیاسی نیز بود. او مدافع سرسخت حقوق بشر و مخالف سرسخت تعصب مذهبی به هر شکلی بود.

او کتاب‌هایی با عنوان یهودی دشمن من نیست: افشای افسانه‌هایی که به یهودی‌ستیزی مسلمانان دامن می‌زند و تعقیب سراب: توهم غم‌انگیز یک دولت اسلامی نوشته بود.

فاتح که از منتقدان سرسخت پاکستان بود، بنا بر گزارش ها چندین بار توسط ارتش پاکستان زندانی شده بود. او از مدافعان جنبش جدایی‌طلب بلوچ بود و به هندی بودنش ابراز غرور کرده بود. یکی از نقل قول‌های معروف او، طبق ویکی‌پدیا، این بود: «من یک هندی متولد پاکستان هستم، یک پنجابی متولد اسلام؛ یک مهاجر در کانادا با یک آگاهی مسلمان، ریشه در جوانی مارکسیست دارد. من یکی از بسیاری از فرزندان نیمه شب سلمان رشدی هستم: ما را از مهد تمدن بزرگ ربودند و پناهنده دائمی شدیم و به جستجوی واحه ای فرستاده شدیم که معلوم شد سراب است.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.