به روز رسانی زنده جنگ روسیه و اوکراین: گلوله باران گسترده و حملات پهپادی در بلگورود روسیه 4 زخمی برجای گذاشت

به روز رسانی زنده جنگ روسیه و اوکراین: به گزارش سی ان ان، جنگ روسیه در اوکراین به طور چشمگیری به قلمرو خود در روز چهارشنبه بازتاب یافت، با یک گلوله باران “گسترده” در بلگورود چهار نفر مجروح شدند و اطلاعات اولیه حاکی از سقوط یک پهپاد و شعله ور شدن آتش در یک پالایشگاه نفت در جنوب آن بود.

به گفته فرماندار شبکینو، یک شهرک در منطقه مرزی بلگورود، هشت ساختمان آپارتمان، چهار خانه، یک مدرسه و دو ساختمان اداری در جریان گلوله باران آسیب دیدند، زیرا این استان به کانون خشونت های سرگردان تبدیل شده است.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه، گفت که در اواخر روز چهارشنبه یک منطقه مرزی بیشتر گلوله باران شد که او نیروهای اوکراینی را مسئول آن دانست.

به گزارش سی ان ان، گلادکوف در یک پخش زنده گفت: “وضعیت در شبکینو رو به بهبود نیست. گلوله باران شبکینو، آتش سوزی در یکی از شرکت های صنعتی وجود دارد.”

گلادکوف یک روز قبل (سه شنبه) گفت که در حمله به یک مرکز اسکان موقت یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات محلی، در ساعات اولیه روز چهارشنبه، یک هواپیمای بدون سرنشین به پالایشگاه نفت ایلسکی در منطقه کراسنودار در شرق سرزمین اشغالی کریمه سقوط کرد که باعث آتش سوزی شد. آتش به سرعت خاموش شد.

این حوادث تنها یک روز پس از آن رخ داد که روسیه اوکراین را مسئول حمله پهپادی به مسکو دانست. وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای مدعی شد که هر هشت هواپیمای بدون سرنشین از نوع هواپیما که از پایتخت روسیه پرتاب شده بودند، منهدم شدند.

!1 به روز رسانی جدیدبرای آخرین به روز رسانی اینجا را کلیک کنید

مجلس نمایندگان آمریکا توافق سقف بدهی را در حالی تصویب کرد که تهدیدی برای نکول وجود دارد

مایک پنس در تاریخ 7 ژوئن کمپین ریاست جمهوری خود را در آیووا آغاز خواهد کرد

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده، هفته آینده رسماً کمپین مورد انتظار خود را برای نامزدی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری در آیووا راه اندازی خواهد کرد و نامزد دیگری را به میدان رو به رشد GOP اضافه می کند و او را در رقابت مستقیم با رئیس سابق خود قرار می دهد. به گفته دو نفر از آشنایان با برنامه‌های پنس که خواستند نامشان فاش نشود تا قبل از اعلام رسمی جزئیات را به اشتراک بگذارند، پنس در تاریخ 7 ژوئن، در تاریخ تولد 64 سالگی خود، مراسمی را در دموین برگزار خواهد کرد.

دولت آلمان 4 کنسولگری روسیه را تعطیل کرد

به گفته وزارت امور خارجه فدرال آلمان، پس از اینکه مسکو تعداد مقامات آلمانی در روسیه را محدود کرد، دولت آلمان چهار کنسول از پنج کنسول روسیه در این کشور را با لغو مجوز آنها تعطیل خواهد کرد.

تایوان و آمریکا اولین قرارداد را تحت چارچوب تجاری جدید امضا می کنند

هر دو دولت گفتند که تایوان و ایالات متحده روز پنجشنبه اولین قرارداد را تحت چارچوب مذاکرات تجاری جدید امضا خواهند کرد که روابط بین دو کشور را در زمان تشدید تنش ها با چین بر سر جزیره تحت حکومت دموکراتیک تقویت می کند. پس از آنکه واشنگتن تایوان را از ابتکار تجاری بزرگتر پان آسیایی خود، چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه، کنار گذاشت، تایوان و ایالات متحده مذاکرات را تحت آنچه ابتکار ایالات متحده و تایوان در تجارت قرن بیست و یکم نامیده می شود، آغاز کردند.

خواهر رهبر کره شمالی از آمریکا به دلیل انتقاد از پرتاب ناموفق ماهواره انتقاد کرد

خواهر قدرتمند کیم جونگ اون کره شمالی روز پنجشنبه آمریکا را به دلیل انتقاد از پرتاب ناموفق یک ماهواره جاسوسی نظامی توسط کشورش به ریاکاری “گنگستری” متهم کرد و تاکید کرد که پرتاب موفقیت آمیز به زودی انجام خواهد شد. کیم یو جونگ گفت تلاش‌های کره شمالی برای دستیابی به قابلیت‌های شناسایی مبتنی بر فضا، اعمال مشروع حق حاکمیتی آن است و رد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که این کشور را از انجام هرگونه پرتاب شامل فناوری موشک بالستیک منع می‌کند، مجدداً تکرار کرد.

دیگویجایا سینگ: اگر مودی در سال 2024 به قدرت بازگردد، تنها رهبرانی که او آنها را تایید می کند در انتخابات سال 2029 شرکت خواهند کرد.

دیگویجایا سینگ، رهبر کهنه کار کنگره و رئیس سابق مادیا پرادش، روز چهارشنبه به شدت به نارندرا مودی، نخست وزیر و دولت مرکزی انتقاد کرد و گفت که اگر او در سال 2024 به قدرت بازگردد، تنها احزاب یا رهبرانی که او مورد تایید او هستند، می توانند با آن رقابت کنند. انتخابات در سال 2029

بایدن بسته جدید کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرد

رئیس جمهور جو بایدن بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد که مجموعاً تا 300 میلیون دلار است و شامل مهمات اضافی برای هواپیماهای بدون سرنشین و مجموعه ای از سلاح های دیگر است. این در حالی رخ می دهد که روسیه به حمله به پایتخت اوکراین ادامه داده و هواپیماهای بدون سرنشین مسکو را هدف قرار داده اند.

گلوله باران گسترده و حملات هواپیماهای بدون سرنشین در بلگورود روسیه 4 زخمی برجای گذاشت

به گزارش سی ان ان، جنگ روسیه در اوکراین به طور چشمگیری به قلمرو خود در روز چهارشنبه بازتاب یافت، با یک گلوله باران “گسترده” در بلگورود چهار نفر مجروح شدند و اطلاعات اولیه حاکی از سقوط یک پهپاد و شعله ور شدن آتش در یک پالایشگاه نفت در جنوب آن بود.