بریج بوشان: کشتی گیران در SC به دنبال ثبت نام FIR علیه رئیس WFI بریج بوشان هستند.

وینش فوگات، کشتی گیر آس، کشتی گیر هندی و دیگر کشتی گیران در دادگاه عالی درخواست ثبت یک FIR علیه رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) بریج بوشان شاران سینگ کرده اند.

وکیل ارشد نارندرا هودا این درخواست را در مقابل رئیس دادگستری هند، دی.

وینش فوگات و هفت کشتی‌گیر دیگر از دادگاه عالی خواسته‌اند تا دستوراتی را به پلیس دهلی صادر کند تا FIR علیه بریج بوشان تسلیم کند، زیرا تأخیر زیادی در انجام این کار وجود دارد.

به گفته وکیل مرتبط با پرونده، خواهان‌ها فردا دوباره برای رسیدگی فوری به دادگاه مراجعه می‌کنند.

رئیس WFI بریج بوشان شاران سینگ توسط کشتی گیران به آزار جنسی و ارعاب متهم شد. دولت یک شورای نظارتی پنج نفره برای نظارت بر عملیات WFI ایجاد کرد. بوکسور مری کوم ریاست کمیته نظارتی را بر عهده دارد که برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه WFI و رئیس آن سینگ و سایر مربیان تشکیل شده است.

اوایل روز، پلیس دهلی به دنبال گزارشی از کمیته تحقیقاتی بود که توسط وزارت ورزش اتحادیه تشکیل شده بود تا این اتهامات را بررسی کند و تحقیقات در مورد شکایت جدید کشتی گیران را آغاز کرده است.

این کمیته گفت: “گزارشی از کمیته تحقیقاتی درخواست شده است و پس از آن، تحقیقات می تواند جهت گیری کند. هفت بازیکن از رئیس WFI شکایت کرده بودند. بسیاری از حقایق پس از دریافت گزارش کمیته به منصه ظهور خواهد رسید.” مقام پلیس دهلی پس از اعتراض به رهبری برخی از کشتی گیران برجسته کشور در ژانویه، وزارت اتحادیه امور جوانان و ورزش تشکیل یک «کمیته نظارت» را برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه WFI و رئیس آن بریج بوشان شاران سینگ و سایر مربیان اعلام کرد.

این کمیته موظف شد گزارشی را در مورد این موضوع به وزارتخانه ارائه کند.

کشتی گیران برتر اکنون پس از طرح شکایت در ایستگاه پلیس کانات در روز جمعه (21 آوریل) مبنی بر اینکه هفت کشتی گیر زن از جمله یک نوجوان زیر سن قانونی توسط بریج مورد آزار و اذیت و استثمار قرار گرفته اند، اعتراض خود را در جانتر مانتار در پایتخت ملی از سر گرفته اند. بوشان در سمت خود به عنوان رئیس WFI.

باجرنگ پونیا دارنده مدال المپیک گفت که این بار “از همه احزاب استقبال می شود” به آنها بپیوندند و تا زمانی که علیه نماینده BJP اقدامی نشود، عقب نشینی نمی کنند.

پونیا به ANI گفت: بیش از 48 ساعت از شکایت می گذرد، اما هنوز FIR تشکیل نشده است.

کمیسیون زنان دهلی (DCW) اخطاریه ای را به پلیس دهلی برای ثبت یک FIR در مورد این موضوع صادر کرده است.

کشتی گیران برتر هند از جمله باجرانگ پونیا، وینش فوگات، راوی داهیه و ساکشی مالک در ژانویه امسال در جانتار مانتار تحصن کردند و خواستار برکناری بریج بوشان از دفتر مرکزی و انحلال فدراسیون کشتی هند شدند. .

آنها بدن WFI و رئیس آن را به آزار و اذیت جنسی و بدرفتاری با کشتی گیران متهم کرده بودند.