بریج بوشان سینگ: “اگر مجرمیتم ثابت شود خود را حلق آویز خواهم کرد…هنوز پای اظهاراتم بایستم”

بریج بوشان سینگ، رئیس سابق فدراسیون کشتی هند (WFI) روز پنجشنبه مدعی شد که کشتی گیران معترض به طور مستمر در حال تغییر “خواسته ها و زبان” خود هستند و افزود که او همچنان بر اظهارات خود مبنی بر اینکه اگر حتی یکی از اتهامات علیه او مطرح شود خود را حلق آویز خواهد کرد، پایبند است. ثابت شده است که درست است.

چندین بازیکن آس از جمله باجرانگ پونیا، وینش فوگات و ساکشی مالیک علیه رئیس WFI بریج بوشان شاران سینگ اعتراض کرده اند که او را به آزار جنسی متهم کرده و خواستار دستگیری او شده اند.

«…اول آنها (کشتی گیران معترض) مطالبه دیگری داشتند و بعداً مطالبه دیگری داشتند، دائماً مطالبات و زبان خود را تغییر می دهند، گفته بودم که اگر حتی یک مورد علیه من ثابت شود، خودم را حلق آویز خواهم کرد… بریج بوشان به رسانه ها در گوندا گفت: من بر بیانیه خود می ایستم.

سواتی مالیوال، رئیس کمیسیون زنان دهلی (DCW) روز چهارشنبه احضاریه ای به معاون کمیسر پلیس دهلی نو در مورد پرونده کشتی گیران-WFI صادر کرد که در آن هویت یک کشتی گیر خردسال که بریج بوشان را به آزار و اذیت خود متهم کرده بود، صادر کرد. در شبکه های اجتماعی فاش شد.

مالیوال، رئیس DCP، در نامه ای به DCP، دهلی نو، نوشت: «اکنون ویدئویی در شبکه های اجتماعی در حال پخش است که در آن فردی که ادعا می کند عموی بازمانده صغیر است، هویت بازماندگان را فاش کرده است که این یک جرم جنایی است. طبق قانون POCSO.”

وی در ادامه با بیان اینکه متهم بریج بوشان از نفوذ بالایی برخوردار بوده و تا به امروز دستگیر نشده است، اظهار داشت: متهم این موضوع دارای نفوذ بالایی بوده و تا به امروز دستگیر نشده است. دادگاه عالی محترم با توجه به حساسیت پرونده در این احضاریه آمده است که تهدید مستقیم برای بازماندگان به ویژه نابالغ، پلیس را به تامین امنیت آنها هدایت کرده است. به طور جدی.

در این رابطه، سواتی مالیوال، رئیس DCW، احضاریه ای به معاون کمیسر پلیس منطقه دهلی نو صادر کرده و به دنبال ثبت یک FIR در این مورد است. این کمیسیون از پلیس دهلی خواسته است تا یک نسخه از FIR را به همراه جزئیات متهم دستگیر شده در این موضوع ارائه کند.

کمیسیون همچنین از پلیس دهلی خواسته است تا دلایل عدم دستگیری متهم اصلی بریج بوشان سینگ را تا به امروز اعلام کند. علاوه بر این، کمیسیون از پلیس دهلی خواسته است تا نسخه‌ای از گزارش تحقیق را ارائه دهد تا بررسی کند که آیا متهم بریج بوشان سینگ به هر طریقی با عمل افشای هویت یک بازمانده خردسال مرتبط است یا خیر.

رئیس DCW از DCP، دهلی نو خواسته است تا در 2 ژوئن به همراه گزارش اقدام انجام شده در این مورد در کمیسیون حاضر شود.

انوراگ تاکور وزیر ورزش اتحادیه روز چهارشنبه گفت: کشتی گیرانی که به رئیس فدراسیون کشتی هند بریج بوشان سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند اعتراض می کنند، باید منتظر تکمیل تحقیقات باشند.

وزیر اتحادیه همچنین گفت: در حالی که تحقیقات در حال انجام است، کشتی گیران نباید کاری کنند که به ورزش و بازیکنان آن آسیب برساند.

کشتی گیران باید منتظر باشند تا پلیس دهلی تحقیقات خود را به پایان برساند و هیچ اقدامی که ممکن است به ورزش یا کشتی گیران مشتاق آسیب برساند انجام ندهند. آنها باید به پلیس، SC و وزارتخانه اعتماد کنند تا زمانی که تحقیقات در حال انجام است. همه ما در این زمینه هستیم. به نفع ورزش و ورزشکاران است و خواستار رسیدگی بی طرفانه و برخورد با مقصران هستیم.»

شایان ذکر است، سازمان‌های دانشجویی چپ‌گرا، فدراسیون جوانان دموکراتیک هند (DYFI) و فدراسیون دانشجویان هند (SFI)، شاخه دانشجویی CPI (M)، مشترکاً اعتراض سراسری را از 4 ژوئن در حمایت از اعتراض کشتی گیران

رحیم، رئیس ملی کشتی‌گیر، گفت: “DYFI و SFI خواستار دستگیری فوری بریج بوشان و لغو فوری پرونده‌های دروغین علیه کشتی‌گیران شدند. از طریق این اعتراض، ما از نخست‌وزیر می‌خواهیم بابت خشونت پلیس علیه کشتی‌گیران عذرخواهی کند.” DYFI، شاخه جوانان حزب کمونیست هند (مارکسیست).

روز سه شنبه، کشتی گیران مدال آور المپیک باجرانگ پونیا و ساکشی مالیک به همراه وینش فوگات به هاریدوار اوتاراکند رسیدند تا همه مدال های خود از جمله مدال های المپیک را به عنوان نشانه اعتراض خود در رودخانه گانگا غوطه ور کنند.

اما نارش تیکایت، رهبر کشاورز، مداخله کرد و کشتی گیران معترض را از غوطه ور کردن مدال های خود در گنگ منصرف کرد و گفت که جلسه خپ بر سر این موضوع برگزار خواهد شد.

کشتی‌گیران بعداً یک اولتیماتوم پنج روزه به مقامات صادر کردند تا علیه رئیس WFI اقدام کنند.

روز یکشنبه، کشتی گیران هندی برنده مدال المپیک، ساکشی مالیک، باجرانگ پونیا به همراه وینش فوگات و سانگیتا فوگات در حالی که قصد داشتند به سمت ساختمان پارلمان جدید راهپیمایی کنند، جایی که قصد داشتند تظاهراتی برگزار کنند، توسط پلیس دهلی بازداشت شدند. پلیس دهلی گفت که FIR تحت بخش های 147، 149، 186، 188، 332، 353، بخش 3 قانون PDPP (IPC) قانون مجازات هند (IPC) ثبت شده است.

پیش از این منابع پلیس دهلی اعلام کردند که تاکنون هیچ مدرکی برای دستگیری رئیس WFI در رابطه با اتهامات کشتی گیران علیه وی پیدا نشده است.

به گفته منابع ارشد، پلیس دهلی گزارش نهایی خود را در این مورد ظرف 15 روز ارائه خواهد کرد. آنها گفتند: “ظرف 15 روز ما گزارش خود را در دادگاه ارائه خواهیم کرد. ممکن است به صورت برگه اتهام یا گزارش نهایی باشد.”

آنها افزودند: “نه او (رئیس WFI) بر شاهد تاثیر می گذارد و نه شواهد را از بین می برد.”

در میان تداوم اعتراضات علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند،

اتحادیه جهانی کشتی روز سه شنبه با صدور بیانیه ای بازداشت این کشتی گیران در روز یکشنبه را محکوم کرد.

UWW همچنین نسبت به عدم نتیجه تحقیقات علیه رئیس WFI ابراز ناامیدی کرده و تهدید کرده است که اگر انتخابات WFI ظرف 45 روز برگزار نشود، فدراسیون را تعلیق خواهد کرد.

سازمان جهانی کشتی در این باره گفت: “UWW برخورد و بازداشت کشتی گیران را قاطعانه محکوم می کند. از عدم نتیجه تحقیقات تا کنون ابراز ناامیدی می کند. UWW از مقامات مربوطه می خواهد تا تحقیقات کامل و بی طرفانه در مورد اتهامات را انجام دهند.” بیانیه.

“UWW اطلاعات بیشتر در مورد مجمع عمومی انتخابی بعدی را از IOA و کمیته موقت WFI درخواست خواهد کرد. مهلت 45 روزه ای که در ابتدا برای برگزاری این مجمع انتخابی تعیین شده بود، باید رعایت شود. عدم انجام این امر ممکن است منجر به UWW شود. به تعلیق فدراسیون و در نتیجه مجبور کردن ورزشکاران به رقابت با پرچم بی طرف. یادآوری می شود که UWW قبلاً با تخصیص مجدد مسابقات قهرمانی آسیا که در اوایل سال جاری در دهلی نو برنامه ریزی شده بود، اقداماتی را در این شرایط انجام داد.

پیش از این، در 24 آوریل، وزارت امور جوانان و ورزش اتحادیه اعلام کرد که انجمن المپیک هند (IOA) یک کمیته ویژه برای برگزاری انتخابات کمیته اجرایی فدراسیون کشتی هند (WFI) ظرف 45 روز از تاریخ تشکیل خواهد داد. تشکیل آن، برای مدیریت امور روزمره بدن، از جمله انتخاب ورزشکاران و ثبت نام برای شرکت بازیکنان در رویدادهای بین المللی. این کمیته برای یک دوره موقت تا زمانی که کمیته اجرایی جدید مسئولیت را بر عهده بگیرد فعالیت خواهد کرد.

پس از اینکه کشتی گیران برجسته ادعاهایی مبنی بر آزار جنسی علیه رئیس WFI مطرح کردند، اوایل سال جاری، وزیر ورزش اتحادیه، آنوراگ تاکور، تشکیل کمیته نظارتی را برای بررسی اتهامات علیه او و برخی مربیان اعلام کرد.

وینود تومار، دستیار دبیر فدراسیون کشتی هند نیز به عنوان متهم در پرونده FIR معرفی شده است.

این جنبش با حمایت رهبران برجسته اپوزیسیون از گیرودارها، مورد توجه قرار گرفته است.