بریتانیا قوانین قمار را برای عصر گوشی های هوشمند تشدید می کند

دولت بریتانیا پیشنهادهای مدت‌ها مورد انتظار را برای مقابله با قمار مشکل دار روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد و هدف آن به روز رسانی مقررات با افزایش قمار آنلاین و تلفن‌های هوشمند است.

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده‌اند که این اقدامات شامل ممنوعیت شرط‌بندی افراد زیر 25 سال به ازای هر چرخش آنلاین بیش از 2 پوند (2.49 دلار) و همچنین مجبور کردن شرکت‌های قمار برای بررسی دقیق انعطاف‌پذیری مالی بازیکنان است.

لوسی فریزر، وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش آمریکا در توییتر گفت: «امروز قوانین قمار را برای عصر گوشی‌های هوشمند به‌روزرسانی می‌کنم تا بهتر از مردم در برابر آسیب‌های مربوط به قمار محافظت کنم.
فریزر در روزنامه تایمز نقل شده است که می گوید این کاغذ سفید به “ترمیم عدم تعادل قدرت بین بازیکنان و اپراتورها” کمک می کند.

او گفت: «نقاط کوری در سیستم وجود دارد که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، معتادان را معتاد نگه می‌دارد و به طور نامتناسبی بر برخی از جوامع ما که کمترین توانایی مالی را دارند، تأثیر می‌گذارد».

روزنامه سان گزارش داد، وایت پیپر که بسیار به تأخیر افتاده است همچنین شامل طرح هایی برای وضع مالیات بر شرکت های شرط بندی برای کمک به قماربازان مشکل خواهد بود.

این تغییرات بزرگترین تغییر اساسی در صنعت 14 میلیارد پوندی از زمان قانون قمار در سال 2005 خواهد بود. عادات از آن زمان به طور قابل توجهی تغییر کرده است، با افزایش تصاعدی شرط‌بندی آنلاین همراه با افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند. قرنطینه‌های کووید-19 باعث شد که شرکت‌های قمار، از جمله مالک برندهای Ladbrokes و Coral، Entain، و شرکت مستقر در دوبلین پشت Paddy Power و Betfair، Flutter Entertainment، شاهد افزایش شدید سود باشند.

حزب اپوزیسیون کارگر گفت که مقررات قمار با سرعت پیش نرفت.

لوسی پاول، سخنگوی فرهنگ حزب کارگر گفت: «سیاست قمار دولت با هرج و مرج، درگیری های داخلی و تاخیر مواجه شده است. “ما باید مقررات قمار آنالوگ را به روز کنیم تا برای عصر دیجیتال مناسب باشد.”

کمیسیون قمار، که بازار بریتانیا را تنظیم می کند، نرخ کلی مشکل قمار را 0.2٪ در سال منتهی به دسامبر 2022 تخمین زد. خیریه ها ادعا کرده اند که این نرخ بالاتر است.

در اوایل این ماه، لیگ برتر اعلام کرد که باشگاه‌هایش به طور جمعی توافق کرده‌اند که از فصل 2026-2027 حمایت مالی قمار در قسمت جلوی لباس‌های فوتبال را متوقف کنند.