برنی سندرز از جو بایدن حمایت می کند و پیشنهاد خود برای سال 2024 را رد می کند

سناتور برنی سندرز از ورمونت روز سه‌شنبه گفت که از یکی دیگر از پیشنهادهای ریاست‌جمهوری خود صرف نظر می‌کند و در عوض از انتخاب مجدد جو بایدن رئیس‌جمهور حمایت می‌کند.

این پیشرو پیشرو، که رقیب اصلی بایدن در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ها در سال 2020 بود، به آسوشیتدپرس گفت که “هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهد داد تا رئیس جمهور دوباره انتخاب شود.”

آخرین چیزی که این کشور به آن نیاز دارد، یک دونالد ترامپ یا یک عوام فریب راست‌گرای دیگر است که می‌خواهد دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند یا حق انتخاب زنان را از بین ببرد، یا به بحران خشونت با اسلحه، نژادپرستی، تبعیض جنسی یا تبعیض جنسی رسیدگی نکند. سندرز در مصاحبه ای گفت: هوموفوبیا. بنابراین، من در حال انجام هر کاری هستم تا اطمینان حاصل کنم که رئیس جمهور دوباره انتخاب می شود.»

بایدن روز سه شنبه تصمیم خود را برای نامزدی برای دور دوم اعلام کرد، حتی در شرایطی که نظرسنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان در هر دو حزب نمی خواهند او دوباره نامزد شود.

رئیس جمهور دموکرات با برنده انتخابات مقدماتی پرجمعیت جمهوری خواهان روبرو خواهد شد که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و ده ها محافظه کار پایین تر حضور دارند.

برای بیشتر سال، سندرز امکان کاندیداتوری مجدد خود را باز گذاشته بود.

روز سه‌شنبه، او گفت که نامزد نمی‌شود و دیگر نامزدهای مترقی برجسته دیگری را نیز از انجام این کار منصرف کرد. تصمیم او نشان می‌دهد که جناح مترقی حزب دموکرات در نهایت پشت نامزدی بایدن در سال 2024 متحد شود، حتی اگر مترقی‌ها نباشند. در مورد او هیجان زده است

سندرز درباره دیگر چالش های اولیه بالقوه گفت: «مردم کاری را که می خواهند انجام می دهند.

“من فکر می کنم جو بایدن نامزد دموکرات ها خواهد بود. و وظیفه من و فکر می کنم وظیفه جنبش مترقی این است که مطمئن شوم او برای طبقه کارگر این کشور می ایستد و می جنگد و هیچ چیز را بدیهی نمی پذیرد.

تصمیم سندرز همچنین نشان می دهد که او در سن 81 سالگی دیگر هرگز به دنبال ریاست جمهوری نخواهد بود.

سوسیالیست دموکرات مو نقره ای با لهجه کلفت بروکلینی به عنوان یک صدای پیشرو پیشرو در رقابت های ریاست جمهوری 2016 ظاهر شد و در موقعیتی قرار گرفت که نامزدی ریاست جمهوری در سال 2020 را قبل از اینکه رقبای او پشت نامزدی بایدن متحد شوند، تضمین کند.

سندرز با انصراف از نامزدی دیگر ریاست جمهوری خود گفت که به عنوان رئیس کمیته سلامت، آموزش، کار و بازنشستگی سنا علاوه بر کمک به تشکیل اتحادیه های کارگری جدید، به مبارزه برای سیاست های مترقی ادامه خواهد داد.

سندرز گفت: «نامزدی برای ریاست جمهوری یک امتیاز فوق العاده بود.

من از آن بسیار لذت بردم و امیدوارم تا حدودی بر ماهیت سیاست آمریکا تأثیر داشته باشیم. اما در حال حاضر، وظیفه من این است که به عنوان رئیس کمیته (بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی) کاری را انجام دهم تا بایدن را ببینم. دوباره انتخاب می شود و ببیند چه کاری می توانم برای کمک به تغییر سیاست در آمریکا برای کمک به حفاظت از نیازهای کارگران انجام دهم.”

او گفت هنوز خیلی زود است که بگوییم او چه نقشی در کمک به بایدن برای انتخاب مجدد در انتخابات 2024 ایفا کند.