برنج بالای کنگره در پایلوت خنک می شود، مسیری با کمترین تلاطم را دنبال می کند

سکوت کنگره در مورد ساچین پیلوت، معاون سابق وزیر راجستان، اکنون با ابروهای برافراشته در محافل سیاسی دیده می شود. چندی پیش، سوخجیندر سینگ رانداوا، مسئول حزب راجستان، روزه یک روزه خلبان را در برابر انفعال آشوک گهلوت، وزیر ارشد ارتش، در برابر رئیس جمهور سابق واسوندهارا راجه، اقدامی بی انضباطی خواند. اکنون کهنه سربازان کنگره او را دارایی حزب می نامند.

اخیراً Pilot از لیست مبارزان ستاره برای نظرسنجی مجمع کارناتاکا خارج شد. از آن زمان، گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا Pilot هنوز یک دارایی برای حزب است، وجود داشت.

با این حال، موضع اخیر رهبران کهنه کار نشان داد که خلبان همچنان به عنوان یک دارایی توسط فرماندهی عالی تلقی می شود.
به گفته ویرندرا سینگ راتور، دبیر ملی کنگره و مسئول مشترک راجستان، “مسئله خلبان فقط یک چالش نیست، بلکه یک موضوع داخلی است. این یک موضوع سازماندهی است. جایی که آشوک گهلوت جی در معرض دید وسیع و تجربه است. هم از دولت و هم سازمان، در عین حال خلبان تصویری از یک رهبر جوان و پرانرژی در سراسر کشور دارد.”

راتور گفت این خوش شانسی ماست که رهبران با تجربه و همچنین رهبران پر انرژی در کنار ما هستند. همه ما با هماهنگی به جلو حرکت خواهیم کرد.

راتور پس از رسیدن به جیپور برای اولین بار در روز پنجشنبه پس از تصدی مسئولیت مشترک با رسانه ها صحبت می کرد.

آمریتا داوان، دبیر جدید کنگره در راجستان، همچنین اشاره کرد که حزب در مورد اقدام در مورد پرونده ساچین خلبان عجله ندارد. داوان گفت: “ما (کنگره) بر خلاف سایر احزاب، هرگز کسی را به خاطر ابراز عقاید خود سر نمی بریم. ما به همه گوش می دهیم.”

آمریتا نیز روز پنجشنبه به جیپور رسید. او در هتل خود با رسانه ها صحبت می کرد.

آمریتا داوان در مورد موضوع ساچین پیلوت گفت: “ما از طرف حزب با دستان بسته فرستاده شده ایم تا کنگره را تقویت کنیم. شما می توانید هر چقدر که می خواهید در سکوی حزب بگویید. به همه فرصت داده می شود. صدای همه شنیده می شود. حزب ما مثل برجام و احزاب دیگر نیست که اگر حرف بزنند گردنشان قطع شود ما این کار را نمی کنیم به حرف همه گوش می دهیم».

داوان افزود: “تفاوت ها و اختلاف نظرها در حزب وجود دارد. اختلاف ها حتی در خانه نیز اتفاق می افتد. حتی در خانواده نیز ممکن است گاهی اوقات دیدگاه فرزندان با دیدگاه والدین متفاوت باشد. احزاب نیز مانند خانواده هستند. نظرات ممکن است متفاوت باشد. اما ما با هم در انتخابات مبارزه خواهیم کرد. حزب کنگره یک خانواده است.”

در واقع، اخیراً در یک برنامه، آشوک گهلوت به رسانه ها گفت که “آنها نباید سعی کنند ما (خلبان و گهلوت) را به جنگ وادار کنند. ما یک نظرسنجی انجام داده ایم که می گوید به قدرت برمی گردیم.»

با کم کردن صدای کهنه سربازان در مورد موضوع خلبان، واضح است که حزب، از هم اکنون، او را به عنوان یک دارایی می بیند که راهول گاندی نیز در جریان بهارات جودو یاترا گفت.