برای چارلز لکلرک، قطب های زیادی وجود دارد، اما تعداد کمی برد

چارلز لکلرک اولین راننده در تاریخ فرمول یک است که در دو جلسه مقدماتی در یک آخر هفته موفق به کسب مقام اول شده است. او به پیروزی در هیچ یک از مسابقه ها نزدیک نشد – داستان زندگی حرفه ای او.

لکلرک استعداد بهتری در عملکرد بهتر در یک ماشین ناقص دارد تا زمان‌های بسیار سریعی را در یک دور ثبت کند. اما او نتوانست با ردبول ها در مسابقه سرعتی روز شنبه و یا در گرندپری اصلی یکشنبه پیش بیاید. با این حال، او در دوی سرعت دوم و در مسابقه اصلی سوم شد تا شروع ضعیفی را در فصل 2023 آغاز کند، جایی که در دو مسابقه از سه مسابقه اول بازنشسته شد. لکلرک اکنون 19 پوزیشن قطبی حرفه ای دارد – بدون احتساب قطب “تیراندازی سرعت” او در روز شنبه، که از فرمت کوتاه شده استفاده می کرد – اما فقط 5 مسابقه را برد. رکورد او به سختی منعکس کننده مکس ورشتاپن است که 22 قطب اما 37 برد و دو قهرمانی جهان دارد.

لکلرک آخرین بار بیش از یک سال پیش، در گرندپری استرالیا در آوریل 2022، یک پوزیشن قطب را به پیروزی در مسابقه تبدیل کرد. از آن زمان تا کنون، او هشت بار بر روی قطب قرار گرفته و یک برد کسب کرده است، زمانی که در اتریش به مقام دوم رسید اما از ورشتاپن گذشت. در دهه 1980، رنه آرنو 18 موقعیت قطبی را به دست آورد اما تنها 7 برد، عمدتاً به دلیل رانندگی با یک رنو توربوشارژ سریع اما شکننده در اوج کار خود.