با گذشت یک ماه از زمان تقسیم ، معامله تجاری Brexit در تعادل قرار دارد

لندن: دولت انگلیس روز سه شنبه به مشاغل گفت که وقتی انگلیس دقیقاً در عرض یک ماه شکست Brexit خود را از اتحادیه اروپا قطع می کند ، مطمئن شوید که آنها برای تغییرات بزرگ آماده هستند. اما با مذاکره در مورد معامله تجارت آزاد با اتحادیه اروپا ، شرکت ها می گویند هنوز جزئیات اصلی این تغییرات را نمی دانند.

مایکل گوو ، وزیر مسئول آماده سازی Brexit ، گفت که گفتگوهای تجاری “به سیم نزدیک می شوند”. وی به ITV گفت: “مطمئناً این احتمال وجود دارد كه ما ممكن است نتیجه مذاكره نگیریم ، به همین دلیل مهم است كه مشاغل برای همه شرایط آماده شوند.”

انگلیس در اوایل سال جاری اتحادیه اروپا را ترک کرد ، اما در جریان انتقال 11 ماهه به دلیل تلاش دو طرف برای مذاکره در مورد یک معامله تجارت آزاد که از اول ژانویه آغاز می شود ، بخشی از آغوش اقتصادی بلوک 27 کشور باقی ماند.

مذاکرات از آخرین اواسط ماه نوامبر گذشته بود که مدت زمان تعیین شده برای توافق در صورت تصویب قانونگذاران در انگلیس و اتحادیه اروپا قبل از پایان سال تعیین شده بود.

تیم ها به رهبری میشل بارنیه ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و دیوید فراست ، همتای انگلیسی خود ، در آخر هفته در لندن دیدار کردند و هیچ پیشرفتی نداشتند. گفتگوها ادامه دارد و مقامات انگلیس گفته اند که این آخرین هفته ای است که معامله را انجام می دهد.

دو طرف همچنان درگیر موضوعات اصلی از جمله حل اختلافات آینده و مقررات “شرایط بازی برابر” هستند – استانداردهایی که انگلیس برای صادرات به اتحادیه اروپا باید داشته باشد.

به نظر می رسد بزرگترین مانع ماهی ، بخشی کوچک از اقتصاد با اهمیت نمادین بیش از حد برای کشورهای دریایی اروپا باشد. کشورهای اتحادیه اروپا می خواهند قایق های آنها بتوانند در آبهای انگلیس ماهیگیری کنند ، در حالی که انگلیس اصرار دارد که باید دسترسی و سهمیه ها را کنترل کند.

گووو گفت که خواسته های اتحادیه اروپا در مورد ماهیگیری “عادلانه نیست”. اگر معامله ای انجام نشود ، با اعمال تعرفه ها و موانع دیگر در تجارت انگلیس و اتحادیه اروپا ، روز سال نو اختلالات بزرگی به وجود خواهد آورد. این به هر دو طرف آسیب خواهد رساند ، اما بیشتر از همه بار بر دوش انگلیس است که تقریبا نیمی از تجارت خود را با اتحادیه اروپا انجام می دهد.

دولت انگلیس با بیلبوردها و تبلیغات هشدار می دهد که “زمان کم است” و به مشاغل گفته است که برای تغییر در اول ژانویه آماده یک کار اطلاعاتی بزرگ شوند. اما شرکت هایی که با اتحادیه اروپا تجارت می کنند هنوز نمی دانند که چه شرایطی دارند آنها یک ماه دیگر روبرو می شوند.

جیمز گرینهام ، مدیرعامل EMS Physio ، صادر کننده تجهیزات فیزیوتراپی ، گفت: “چیزهای وحشتناکی وجود دارد که من احساس آمادگی نمی کنم زیرا نمی توانم از وب سایت دولت پاسخ بگیرم.”

وی به بی بی سی گفت: “شما به وب سایت دولت می روید و از سوراخهای مختلف کرم استفاده می کنید و سپس به بن بست می رسد.” “هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. هنوز تصمیمی گرفته نشده است.” با معامله ای که سهمیه و تعرفه کالاها را حذف می کند ، اوضاع نرمتر خواهد بود ، اگرچه مشاغل هنوز با موانع جدید و پرونده های قانونی روبرو هستند ، از جمله اعلامیه های گمرکی و چک های مرزی.

گووو گفت: “بیش از 80٪ آنچه که تجارت باید انجام دهد” چه توافق وجود داشته باشد و چه توافق نكرده باشد.

وی گفت: “اما من خیلی خواهان معامله هستم و معتقدم كه می توانیم از یك قرارداد اطمینان حاصل كنیم.”