با بدتر شدن مشکلات بانکی منطقه ای ایالات متحده، سهام PacWest و Western Alliance سقوط کردند

سهام PacWest Bancorp و Western Alliance Bancorp روز پنجشنبه سقوط کردند و سایر وام دهندگان منطقه ای را پایین آوردند، زیرا گزارش ها از بررسی گزینه های استراتژیک هر دو بانک باعث نگرانی سرمایه گذاران از گسترش بحران مالی شد. سهام PacWest در معاملات بعد از ظهر بیش از 40 درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح خود رسید. این بانک گزارش قبلی رویترز را در روز چهارشنبه تایید کرده بود که در حال بررسی گزینه های استراتژیک از جمله فروش احتمالی یا افزایش سرمایه است. پس از گزارش فایننشال تایمز مبنی بر اینکه وام دهنده در حال بررسی گزینه های استراتژیک از جمله فروش احتمالی کل یا بخشی از تجارت خود است، سهام اتحادیه وسترن پس از کاهش تقریبا 60 درصدی زیان خود را کاهش داد. ائتلاف غربی گزارش FT را تکذیب کرد و آن را “کلاً از همه جهات نادرست” خواند و گفت که در حال بررسی گزینه های قانونی علیه این روزنامه است. سهام این بانک در معاملات بعدازظهر 35 درصد کاهش داشت. وسترن الیانس به دنبال اطمینان دادن به سرمایه گذاران در مورد ثبات مالی خود بوده است. روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از فروش وام دهنده سقوط کرده First Republic Bank به JPMorgan Chase & Co در روز دوشنبه شاهد خروج سپرده های غیرعادی نبوده است.

فروپاشی First Republic، سومین قربانی بزرگ بزرگترین بحرانی که بخش بانکی ایالات متحده را از سال 2008 تحت تأثیر قرار داده است، این هفته علیرغم تلاش‌های نظارتی برای جلوگیری از آشفتگی که با سقوط بانک سیلیکون ولی در ماه مارس آغاز شد، سقوط در سهام وام دهندگان منطقه‌ای را دوباره برانگیخت. تام پلامب، مدیر پورتفولیو در Plumb Balanced Fund در مدیسون، ویسکانسین، گفت: “هیچ کس نمی داند که این بانک ها باید در کجا معامله کنند، زیرا آنچه ما در بانک سیلیکون ولی دیدیم این بود که عوامل بنیادی می توانند به سرعت تغییر کنند.”

پلامب افزود: «این معمولاً فرصتی عالی برای خرید بانک‌هایی با حضور منطقه‌ای برتر بود و ممکن است چنین باشد، اما نگرانی واقعی این است که هیچ‌کس نمی‌داند قوانین چیست و در چه چیزی ارزش دارند.» Zion Bancorp 12% سقوط کرد و Comerica نزدیک به 11% سقوط کرد. KeyCorp و Valley National Bancorp به ترتیب 7% و 4% کاهش داشتند. شاخص بانکداری منطقه ای KBW 3.3 درصد کاهش یافت. بانک‌های بزرگ ایالات متحده نیز در روز پنجشنبه موقعیت خود را از دست دادند و شاخص S&P 500 Banks نزدیک به 3 درصد کاهش یافت. سهام جی پی مورگان 1.4 درصد سقوط کرد در حالی که بانک آمریکا 3 درصد کاهش یافت. براندون کینگ، تحلیلگر Truist Securities، گفت: موضوع رایج در میان سهام بانکی که به شدت فروخته شده اند این است که آنها کاهش زیادی سپرده را در سه ماهه اول گزارش کردند، در حالی که این فروش را “بیش از حد انجام شده” خواند.

PacWest Bankorp از زیان 1.1 میلیارد دلاری منتسب به سهامداران در سه ماهه اول سال خبر داد.

سهام این شرکت در سال جاری 72 درصد از ارزش خود را از دست داده است که آن را به یکی از بدترین عملکردها در شاخص بانک های منطقه ای S&P 600 تبدیل می کند که یک سوم ارزش خود را در همان دوره از دست داده است.

در نشانه دیگری از استرس در بخش بانکداری منطقه ای، First Horizon Corp و Toronto-Dominion Bank Group روز پنجشنبه اعلام کردند که به دلیل عدم اطمینان در مورد تضمین مجوزهای نظارتی برای معامله، با پایان دادن به ادغام 13.4 میلیارد دلاری خود موافقت کردند. پس از انتشار این خبر، سهام First Horizon 32% سقوط کرد، در حالی که سهام Toronto-Dominion Bank در فهرست ایالات متحده نزدیک به 0.5% افزایش یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، روز چهارشنبه پس از آنکه بانک مرکزی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را ارائه کرد و نشان از توقف چرخه انقباض آن داد، مجدداً تاکید کرد که سیستم بانکی علیرغم فشارهای موجود در ماه مارس همچنان انعطاف پذیر است. پاول همچنین گفت که سپرده های بانکی تثبیت شده است. تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران نوشتند: «البته فدرال رزرو در صورت از سرگیری خروج آشفته سپرده ها از بانک های منطقه ای واکنش نشان خواهد داد. این ریسک پس از تحولات اخیر بانکی بیشتر شده است و هرگز نمی توان به طور کامل از روی میز برداشت.