بایدن: استرالیا نشست چهارگانه را پس از به تعویق انداختن بایدن لغو کرد

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه گفت که نشست چهارگانه بدون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که سفر خود به استرالیا را به دلیل مذاکرات سقف بدهی در واشنگتن به تعویق انداخت، هفته آینده در سیدنی برگزار نخواهد شد.

آلبانیز گفت که رهبران استرالیا، ایالات متحده، هند و ژاپن در عوض در نشست جی 7 در ژاپن این آخر هفته پس از لغو سفر بایدن به سیدنی در دومین مرحله از سفر آسیایی خود که قرار بود شامل یک سفر نیز باشد، ملاقات خواهند کرد. به پاپوآ گینه نو

آلبانیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “جلسه رهبران چهارگانه هفته آینده در سیدنی برگزار نخواهد شد. اگرچه ما این بحث را بین رهبران چهارگانه در ژاپن خواهیم داشت.”

آلبانیز گفت که یک برنامه دوجانبه در سیدنی با نارندرا مودی، نخست وزیر هند همچنان ممکن است هفته آینده ادامه یابد.

آلبانیز در مورد اینکه آیا فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن همچنان هفته آینده به سیدنی سفر خواهد کرد یا خیر اظهار نظری نکرد.

Quad یک گروه غیررسمی است که یک هند و اقیانوس آرام باز را تبلیغ می کند. پکن آن را تلاشی برای عقب راندن نفوذ فزاینده خود در منطقه می داند.

ریچارد ماود، همکار ارشد موسسه سیاست جامعه آسیا، گفت لغو سفر بایدن به پاپوآ گینه نو، که اولین سفر رئیس جمهور آمریکا به کشور مستقل جزایر اقیانوس آرام بود، می تواند نبرد واشنگتن برای نفوذ با پکن در منطقه را به عقب بیندازد. ماود، رئیس سابق اطلاعات استرالیا، در یک میزگرد در خصوص چهار شنبه.

هند و استرالیا بخشی از گروه هفت کشور ثروتمند G7 – بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده – نیستند اما برای شرکت در نشست ژاپن دعوت شده‌اند.