این مطالعه نشان می دهد که موارد COVID-19 در ایالات متحده ممکن است قبل از روی کار آمدن بایدن دو برابر شود

واشنگتن: با توجه به روز تحلیف رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن که هنوز دو ماه دیگر باقی مانده است ، احتمالاً تعداد موارد تایید شده COVID-19 در کشور تا پایان ژانویه به 20 میلیون نفر افزایش خواهد یافت ، تقریباً دو برابر سطح فعلی 12 میلیون مورد ، مطالعه جدیدی را پیش بینی می کند. این تحقیق که در ژورنال گزارش های علمی منتشر شده است ، از یک مدل ریاضی استفاده کرده است که میزان رشد COVID-19 را در تابستان 2020 با دقت پیش بینی کرده بود.

یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: “یکی از دلایل اصلی افزایش دقت این مدل نسبت به سایر پیش بینی های COVID-19 این است که این مدل واقعیت این را نشان می دهد که مردم در شبکه های اجتماعی بهم پیوسته زندگی می کنند تا اینکه بیشتر با گروه های تصادفی غریبه ارتباط برقرار کنند.” رافائل تومادسن از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در ایالات متحده.

تومادسن گفت: “این به مدل اجازه می دهد تا پیش بینی کند که رشد برای مدت طولانی با نرخ نمایی ادامه نخواهد یافت ، همانطور که پیش بینی های کلاسیک COVID-19 پیش بینی می کند.”

براساس این مطالعه ، فاصله اجتماعی فعلی تقریباً 60 درصد بازگشت به حالت عادی را نشان می دهد ، در مقایسه با سطح فاصله اجتماعی قبل از همه گیری.

اگر روندها در سطح فعلی فاصله اجتماعی ادامه یابد ، مدل پیش بینی می کند که ایالات متحده احتمالاً قبل از پایان ژانویه 2021 20 میلیون مورد را ببیند.

تومادسن گفت: “حتی افزایش اندک در فاصله اجتماعی می تواند تأثیر زیادی در تعداد موارد مشاهده شده در دو ماه و نیم آینده داشته باشد.”

وی افزود: “بازگشت به 50٪ بازگشت به حالت عادی ، که میانگین سطح مسافت در اوایل ماه اوت بود ، احتمالاً در پایان ژانویه منجر به 5 میلیون مورد کمتر خواهد شد.”

محققان گفتند اگر این کشور به سطح فاصله اجتماعی ما در ماه آوریل برسد ، می تواند ظرف چند هفته به طور موثری رشد COVID-19 را از بین ببرد.

با این حال ، آنها هشدار می دهند که این احتمالاً یک تخمین محافظه کارانه به دلیل افزایش آزمایش و تعطیلات آینده است.

سونگ یائو ، یکی دیگر از نویسندگان این تحقیق ، گفت: “ما در مدل خود فرض می کنیم که فقط 10 درصد موارد هرگز تشخیص داده می شوند ، به این معنی که ما شروع به اشباع خواهیم کرد.”

“با این حال ، اخیراً ، آزمایش افزایش یافته است ، و احتمالاً بیشتر از 25 درصد موارد تشخیص داده می شود. در این حالت ، کل موارد COVID در چند ماه آینده بیش از 20 میلیون نفر افزایش می یابد مگر اینکه ما ، به عنوان یک جامعه ، جامعه اجتماعی بیشتری داشته باشیم یاو گفت.

دانشمندان بر این باورند که فصل های تعطیلات پیش رو در ایالات متحده عدم اطمینان زیادی را در مورد چشم انداز همه گیر نشان می دهد ، زیرا مردم در پایان سال مسافرت بیشتری دارند.