این انباشته برای املاک هند خوب به نظر می رسد

بر اساس مطالعه Colliers India، سرمایه‌گذاری‌های نهادی در بخش املاک و مستغلات هند در سه ماهه اول سال 2023 به میزان 1.7 میلیارد دلار باقی مانده است که توسط بخش اداری و سرمایه‌های جهانی هدایت می‌شود، که نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبتی برای سال است. بخش اداری محرک اصلی جریان های ورودی سرمایه گذاری بود که 55 درصد از کل را در دوره ژانویه تا مارس به خود اختصاص داد. بخش مسکونی با 22 درصد در رتبه بعدی قرار دارد. با 0.9 میلیارد دلار، سرمایه گذاری در بخش اداری سالانه 41 درصد بیشتر از سال بود و معاملات بزرگ پیشتاز بود.

چرخه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هند اکنون در حال گذار به مرحله ای است که در آن شاهد معاملات بازار ثانویه خواهیم بود و ممکن است شاهد باشیم که مالکان نهادی بیشتری سهام را به طور جزئی یا کامل واگذار کنند. در سه ماهه آینده، شاهد معامله دارایی های بزرگ و با کیفیت در دفتر خواهیم بود. دارایی‌های لجستیکی را انتخاب کنید. ترجیح هند در توسعه بازارهای آسیا-اقیانوسیه در حال قوی‌تر شدن است.”

در سه ماهه اول 2023، سرمایه‌گذاری‌های خارجی حدود 93 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌ها در دارایی‌های اداری را تشکیل می‌دادند که ناشی از افزایش فرصت‌ها و معاملات پلتفرم برای توسعه دارایی‌های اداری درجه A بود.

بخش اداری هند با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری دائمی علاقه دارد. سرمایه‌گذاری‌ها در بخش اداری نشان‌دهنده چشم‌اندازی صعودی برای بازار املاک و مستغلات این کشور است. Quaiser Parvez، مدیر اجرایی Nucleus Office Parks متعلق به بلکستون، گفت: و گسترش، تایید خوش بینی در این بخش.

اخیراً چندین معامله مهم در بخش های اداری و مسکونی نهایی شده است، از جمله بودجه موفق 1469 کرور روپیه گروه سفارت برای دارایی های اداری از Bain Capital و خرید دارایی سفارت REIT به ارزش 408 کرور روپیه از اسپانسر سفارت. توسعه دهنده املاک M3M تسهیلات بدهی 1809 کرور روپیه را از شرکت سرمایه گذاری جایگزین PAG Credit & Markets برای توسعه مسکونی تضمین کرد.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاری‌های داخلی در بخش املاک و مستغلات با تمرکز بر بخش مسکونی، علی‌رغم نرخ‌های وام بالاتر، چهار برابر سال به سال در طول سه ماهه افزایش یافت. در همین حال، سرمایه گذاران جهانی ترجیح خود را برای دارایی های اداری و صنعتی حفظ کردند که 76 درصد از کل جریان سرمایه گذاری را تشکیل می دهد. بازارهای بزرگی مانند منطقه پایتخت ملی و بنگالورو یک سوم کل سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص دادند، در درجه اول به دلیل افزایش فعالیت، در حالی که معاملات چند شهر 63 درصد از جریان ورودی را به خود اختصاص دادند.

این انباشته برای املاک هند خوب به نظر می رسد