ایلان ماسک حاضر است سود تسلا را روی رویای بدون راننده شرط بندی کند

ایلان ماسک سال‌ها از جاه‌طلبی خود برای مستقل کردن خودروهای شرکت تسلا عقب مانده است. او در حال حاضر بدون تردید می‌گوید که حاضر است روی حاشیه سود شرکت برای تحقق آن شرط ببندد.

ماسک هفته گذشته در یک کنفرانس تلفنی گفت که تسلا امکانات لازم برای فروش خودروها را با “سود صفر” دارد و بعداً مبالغ هنگفتی را با نرم افزارهای بدون راننده به دست می آورد.

مشکل با آن برای سرمایه گذاران؟ پیش‌بینی‌های او حداقل از سال 2019 مبنی بر اینکه تسلاهای خودمختار نزدیک به گوشه هستند، محقق نشده است.

ماسک در 19 آوریل گفت: «ما تنها کسانی هستیم که خودروهایی را می‌سازیم که از نظر فنی می‌توانیم آن‌ها را در حال حاضر با سود صفر بفروشیم و سپس در آینده از طریق خودمختاری به اقتصاد فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنیم. ژرفای چیزی که من گفتم، اما بسیار مهم است.”

چالشی که ماسک برای تبدیل دیدگاه‌های بدون راننده به واقعیت داشته است، مانع از آن نمی‌شود که با کاهش قیمت‌هایی که تهدید به راه‌اندازی جنگ قیمت‌ها هستند، پیش برود.

این شرکت مستقر در آستین، تگزاس، قیمت پرفروش‌ترین مدل Y خود را در چند ماه گذشته 29 درصد کاهش داده است. آنها حاشیه های شرکت را کاهش داده اند و سرمایه گذاران را ترسانده اند که نگران کاهش حاشیه سود هستند.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!