ایالت های شمال شرقی بهترین کار را در مدیریت Covid انجام دادند: تحقیقات SBI

حتی در حالی که هیئت منصفه درباره چگونگی مدیریت COVID-Pandemic از نظر کنترل تعداد یا اجرای طرح های دولت مرکزی یا اقتصاد متبوع آنها در جریان است ، ایالت های شمال شرقی با رنگ های پر رنگ روبرو هستند. در حالی که یک گزارش تحقیقاتی توسط بانک امور خارجه اقتصادان اعلام کرد ، در حالی که بنگال غربی عقب است.

ایالت های شمال شرقی از نظر مدیریت COVID همراه با بیهار و اوتار پرادش در میان برترین ها قرار دارند. اما وقتی نوبت به اجرای برنامه های مختلف دولتی می رسد ، براساس گزارش تیم تحقیقاتی بانک دولتی هند ، اوتار پرادش ، گجرات و ماهاراشترا در این رده بندی قرار دارند.

در مطالعه خود ، تیم SBI ایالت ها را بر اساس عملکرد در سه دسته گسترده ، مدیریت COVID ، پارامترهای کلان – پارامترهای مالی و CPI – و عملکرد ایالت ها در طرح های دولت مرکزی رتبه بندی کرد.

برای شاخص های کلان ، اقتصاددانان SBI از انحراف مجموعه GST از برآورد بودجه دولت ، وام در بازار و تورم CPI استفاده می کنند. در اینجا ، شمال شرقی ، هیماچال پرادش و مادیا پرادش عملکرد بهتری داشته اند. در حالی که بیهار ، آندرا پرادش و بنگال غربی در پایین ترین سطح قرار دارند.

با ترکیب نمرات کسب شده در هر یک از سه پارامتر ، رتبه بندی ایالت ها نشان می دهد که ایالت های شمال شرقی در رده های اول قرار دارند ، و پس از اوتار پرادش و مادیا پرادش قرار دارند. چاتیسگره ، بنگال غربی و هیماچال پرادش در پایین قرار دارند

برای ارزیابی مدیریت COVID ، اقتصاددانان از چهار شاخص استفاده کردند – فاصله بین تعداد واقعی موارد و موارد تخمین زده شده براساس مدل داخلی SBI `2 SLS ‘، تعداد احتمالی گزارش نکردن موارد ، میزان بهبودی و میزان مرگ و میر. نتایج نشان می دهد شمال شرقی در راس لیست های دنباله دار Bihar و Uttar Pradesh قرار دارد. در همین حال ، راجستان ، ماهاراشترا و هیماچال پرادش در انتهای لیست قرار دارند.

در مورد اجرای طرح های دولت مرکزی ، عملکرد برای پنج طرح ، یک کشور یک کارت ، نخست وزیر Svanidhi ، نخست وزیر Samman ، ECLGS و PMAY در نظر گرفته شد. رتبه بندی ایالت ها بر اساس این طرح ها نشان می دهد که اوتار پرادش ، گجرات و ماهاراشترا در رده های بالاتر قرار دارند. در همین حال ، گوا ، بنگال غربی و چاتیسگره در پایین هستند.

قفل انسداد COVID ، پنج ایالت- ماهاراشترا ، دهلی ، UP ، کارناتاکا و تلانگانا بیش از 50٪ از شرکتهای ثبت شده جدید را تشکیل می دهند. در بخش تولید ، بخشهایی مانند مواد غذایی ، فلزات و مواد شیمیایی و ماشین آلات و تجهیزات ثبت عمده ثبت کرده اند.