ایالات تحت حاکمیت کنگره به دنبال وضوح در مورد بودجه واکسن هستند

دهلی نو: چاتیسگر ، پنجاب ، راجستان و جارخند تحت حاکمیت اپوزیسیون به دنبال شفافیت در مورد بودجه واکسن Covid بوده و از مرکز خواسته اند که در صورت استفاده از این قبیل مجانی های آزاد ، واکسن رایگان تهیه کند.

دولتهای مخالف دولت با اشاره به اینکه واکسن Covid می تواند شاهد یک درام سیاسی باشد ، از مرکز جزئیات بودجه واکسن را از جمله جنبه های مالی مانند اینکه چه کسی قبض را تهیه می کند و هزینه واکسن می تواند از مرکز بخواهند. TS Singhdeo ، وزیر بهداشت چاتیسگرا ، در گفتگو با ET گفت: “این مرکز هیچ اطلاعاتی در مورد الگوی بودجه واکسن ، هزینه آن و پرداخت چه کسی نداده است؟” ما این س questionsالات را از مرکز پرسیده ایم ، اما حتی در حالی که نخست وزیر از سه مرکز تولید واکسن بازدید می کند ، ایالات هیچ جزئیاتی نمی دانند. ”

هفته گذشته ، بوپش باغل ، وزیر ارشد چاتیسگر با نخست وزیر نارندرا مودی نامه نوشت و خواستار توزیع رایگان واکسن در چاتیسگر شد.

راگو شارما ، وزیر بهداشت راجستان به ET گفت ، “تیم Niti Aayog از راجستان بازدید کرده و با مقامات بخش بهداشت در مورد نحوه تهیه لیست های اولویت تعامل داشته است. این است ما جزئیات مرکز را جویا شده ایم – روشن کنید که چگونه بودجه واکسن تأمین می شود؟ ما می دانیم که یک کاندید واکسن نهایی نشده است اما این بدان معنا نیست که ما نباید در برنامه بزرگتر عضو شویم. ما از مرکز س askedال کرده ایم که آیا به یک ایالت واکسن رایگان داده می شود ، پس هر ایالت باید این واکسن را رایگان دریافت کند. ”

طی چند روز از جلسه همه حزب مودی در روز جمعه ، دولت های تحت حاکمیت مخالف میزان استعمال واکسن و بودجه را افزایش داده اند. مودی گفته بود كه این مركز در رابطه با تجویز واكسن از نزدیكی با ایالات كار خواهد كرد. در تعامل اخیر با وزارت بهداشت ، جارخند ، که دارای یک دولت ائتلافی است ، جزئیات فراتر از لیست اولویت را نیز جستجو کرده است. یک مقام دپارتمان بهداشت جارخند به ET گفت ، “هیچ توضیحی در مورد بودجه واکسن وجود ندارد. این مسئله همچنین توسط رهبری سیاسی دولت با مرکز مطرح شده است. ”

وزیر ارشد پنجاب ، عماریندر سینگ به نخست وزیر مکاتبه کرده و خواستار وضوح این موضوع شده است که آیا واکسن Covid کاملاً توسط مرکز بودجه تأمین می شود و هزینه این واکسن چقدر است.