اکنون عمانی ها دو برابر دومین خانواده ثروتمند آسیا ثروتمند هستند

دهلی نو: بالاتر از آبهای درخشان دریاچه لوسرن در کوه های آلپ سوئیس ، یکی از ثروتمندترین خانواده های جهان در اوایل سپتامبر تشکیل جلسه داد.

موکش آمبانی ، ثروتمندترین و قدرتمندترین شهروند خصوصی هند ، در یک لحظه مهم برای امپراتوری گسترده تجارت خود ، Reliance Industries Ltd. ، به همراه همسر ، سه فرزند بزرگ و شرکای خود به استراحتگاه Burgenstock عقب نشینی کردند.

ویروس کرونا ویروس اقتصاد جهانی را از بین برده و بمبئی – جایی که خانواده در آسمان خراش 27 طبقه ای به نام آنتیلیا زندگی می کنند – در اوج عفونت ها بود. اما در هفته های گذشته ، امبانی ، 63 ساله ، با برخی از غول های برجسته فناوری جهان برای فروش سهام در واحد دیجیتال Reliance معامله کرده است. کولاک بعدی اعلان های جمع آوری کمک مالی در بازوی خرده فروشی او چند روز دیگر مانده بود.

این سرمایه دار درحال تبدیل شدن مجتمع پالایشگاهی خود به یک تیتان فناوری بود ، اما سرمایه گذاران شروع به طرح یک س keyال اساسی کرده بودند – چه کسی این کار را تصاحب خواهد کرد؟

ماهها مردم در هند در مورد ساختار احتمالی جدیدی که آمبانی در حال کار بر روی آن بود ، گمانه زنی می کردند ، به موجب آن خانواده نزدیک او – از جمله دوقلوهای ایشا و آکاش ، و برادر کوچکتر آنها آنانت – دارای نمایندگی برابر برای امکان برنامه ریزی جانشینی هستند. این کودکان ، همگی در دانشگاه های سطح بالا در ایالات متحده تحصیل کرده اند ، مسئولیت های بیشتری را در مشاغل خانوادگی پذیرفته اند.

در سالهای اخیر ، با افزایش ثروت و نفوذ آنها ، امبانی ها نقش بسیار بزرگتری در زندگی اقتصادی و فرهنگی آسیا به عهده گرفته اند. ثروت آنها اغلب به نمایش در می آید ، چه در عروسی یا مهمانی هایی با حضور کریس مارتین بیانسه و کلدپلی ، یا سفرهای اروپایی مانند اقامت در بورگنستاک ، جایی که خانواده به گفته شخصی آشنا سوئیت های سلطنتی و ریاست جمهوری را در طبقه ششم و هفتم تحویل گرفتند. با برنامه سفر خود.

آنچه در معرض خطر است ، چیزی کمتر از آینده شرکتی با تقریباً 90 میلیارد دلار درآمد سالانه و حدود 195000 کارمند نیست.

تسلط Reliance چنین است ، این خانواده در حال حاضر بیش از دو برابر ثروتمندترین آسیا ، Kwoks هنگ کنگ ثروتمندتر است. طبق رتبه بندی شاخص میلیاردرهای بلومبرگ از 20 سلسله ثروتمندترین منطقه ، امبانی ها ثروت خانواده لی کره جنوبی و تقریباً 5 برابر ارزش خالص قبیله Torii و Saji ژاپن را کسب کرده اند. این لیست ثروت نسل اول را شامل نمی شود ، به همین دلیل هیچ خانواده ای از سرزمین اصلی چین ، جایی که ثروت نسبتاً جوان است و اغلب به فناوری متمرکز شده اند ، ندارد.

سخنگوی Reliance از اظهارنظر درمورد اجرای طرح جانشینی امتناع ورزید.

مسئله جانشینی برای بسیاری از خانواده های رتبه بندی بلومبرگ در سال 2020 مهم است ، اما برای آمبانی ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

این طایفه سالها در آشفتگی بود پس از اینکه پدر سالار ، زیربهای آمبانی ، بدون ترک وصیت نامه در سال 2002 بر اثر سکته مغزی درگذشت. درگیری بین موکش و برادر کوچکترش آنیل رخ داد. مادر این خواهران و برادران در سال 2005 وارد عمل شد و درگیری را تقسیم كرد كه تجارت پالایش نفت و پتروشیمی را به موكش و فعالیتهای جدیدتر در امور مالی ، زیرساخت ، برق و مخابرات را به آنیل سپرد.

آنچه برای آنیل ، 61 ساله به دنبال داشت ، سالهای گسترش بدهی و پس از آن کاهش بود. مشکلات او در مارس سال گذشته مطرح شد ، زمانی که موکش برای تسویه حساب معوقه و نجات او از زندان در زندان وارد عمل شد. در ماه فوریه ، آنیل در دادگاهی در لندن گفت كه ارزش خالص او “صفر” است ، كمتر از تخمین بلومبرگ از 31 میلیارد دلار در سال 2008.

با وجود سقوط آنیل و تأثیر Covid-19 ، دارایی امبانی ها بیش از 25 میلیارد دلار از زمان رتبه بندی بلومبرگ در ژوئیه 2019 به 76 میلیارد دلار رسیده است. در مجموع ، 20 خانواده در لیست بلومبرگ حدود 10 تا 463 میلیارد دلار درآمد کسب کردند.

از این تعداد ، بیش از نیمی از قبیله ها ثروت خود را غرق کردند زیرا صنایع املاک و مستغلات و دارایی تحت تأثیر عواقب همه گیر قرار گرفتند. Chearavanonts تایلند بیش از 6 میلیارد دلار ضرر کرد ، در حالی که Kwoks هنگ کنگی با 5 میلیارد دلار کاهش نیز مجبور شد با قانون جدید امنیت ملی مبارزه کند که آینده شهر را به عنوان یک مرکز مالی زیر سوال می برد.

مانند Ambanis ، سایر خانواده های آسیایی می دانند که باید تنوع ایجاد کنند و در زمینه فن آوری تمایل دارند.

نیل واترز ، مشاور در شرکت جستجوی اجرایی Egon Zehnder ، گفت: “خانواده هایی که مشاغل قابل توجه و سهم بازار دارند ، دو گزینه دارند.” وی افزود: “آنها می توانند از سهم خود دفاع كنند و طبق اخلالاتی كه اتفاق افتاده است ، مقابله كنند یا حمله كنند.”

ثروتمندان فوق العاده ، با تهدید دیگری روبرو می شوند.

افزایش شکاف ثروت در میان Covid-19 منجر به افزایش کینه شده است. در تایلند ، دانشجویان اعتراضاتی را برای فریب دادن سلسله مراتب اجتماعی و اقتصادی هنوز سخت و سخت کشور و اختلاف زیاد به راه انداخته اند. در هنگ کنگ ، مقرون به صرفه ترین بازار مسکن در جهان ، اجاره ها بسیار زیاد است ، حتی اگر بیکاری به بالاترین سطح 15 ساله رسیده باشد ، تهدید به اضافه کردن منبع دیگری از نارضایتی پس از آنکه قانون امنیت ملی تسلط بیشتری بر کنترل پکن بر انگلیس سابق ایجاد کرد. مستعمره در هند ، جایی که 78 درصد مردم توانایی تهیه رژیم غذایی سالم را ندارند ، قفل شدن و کمبود شغل منجر به مرگ گرسنگی شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ، آنتونیو گوترش ، 16 نوامبر در مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ گفت: “حتی قبل از انتشار ویروس ، نابرابری ها در حال افزایش بود ، اختلافات اجتماعی در حال گسترش بود و کمبود فرصت ها باعث ناامیدی و ناآرامی می شد. “یک تعهد قوی برای کاهش نابرابری ، بهبود فرصت ها برای همه ، به نظر من جنبه اساسی نحوه بهبودی از بیماری همه گیر است.”