انتخابات کارناتاکا: کارناتاکا: با نزدیک‌تر شدن به روز D، مودی کارت لینگایات را بازی می‌کند زیرا BJP و کنگره آن را برای رای‌گیری جامعه بیرون می‌کشند

نخست وزیر نارندرا مودی روز شنبه کنگره را هدف قرار داد و با اشاره به اظهارات اخیر آن درباره رهبران لینگایات به عنوان “فاسد”، به دنبال دور کردن رای دهندگان جامعه از مخالفان در انتخابات مجمع کارناتاکا که برای 10 می برنامه ریزی شده است، اشاره کرد.

مودی درباره اظهارات اخیر سیددارامایا، رهبر اپوزیسیون، مبنی بر اینکه “مدیران لینگایات فاسد بودند”، اشاره کرد، اگرچه او نام خود را نبرد، در حالی که از اعتراف به توضیح وزیر سابق دولت امتناع کرد که او هرگز قصد توهین به لینگایات را نداشته است، اما اظهارات وی فقط متوجه وزیر ارشد بود. باساوارج بومایی.

او در توضیح این جنجال گفت: «رهبران ارشد کنگره چنین اظهارنظرهایی را بیان می‌کنند، و افزود که حزب در گذشته به طور مشابه به دکتر بی‌آر امبدکار و ویر سوارکار توهین کرده است.
«باگوان باساوشوارا راهی برای کمک به دیگران نشان داد. مودی گفت که آموزه‌های او الهام‌بخش «سبکا ساعت، سبکا ویکاس، سبکا ویشواس، سبکا پرایاس» است. مصلح اجتماعی قرن دوازدهم مورد احترام ترین شخصیت مذهبی لینگایات است.

BJP و کنگره یکدیگر را متهم می کنند و یکدیگر را به تغییرات کوتاه مدت Lingayats، جامعه مسلط با نفوذ سیاسی که تخمین زده می شود حدود 17٪ از جمعیت ایالت را تشکیل می دهد، متهم می کنند.

نخست وزیر در گردهمایی های حزبی در همن آباد در ناحیه بیدار، ویجایاپورا و کوداچی در ناحیه بلگاوی سخنرانی کرد و در هر یک از این مکان ها سعی کرد با ستایش سنت ها و قهرمانان محلی با رای دهندگان ارتباط برقرار کند. در ناحیه بیدار و ویجایاپورا، او اولی را «کارما بومی» و دومی را «جانما بومی» باساوانا توصیف کرد.

او به رای دهندگان در منطقه ویجایاپورا یادآوری کرد که دولت BJP نیاز داشت تا تقاضای چندین دهه آنها برای سند مالکیت برای جامعه Banjara (SC) را برآورده کند و سکونتگاه های آنها (تانداها) را به عنوان روستاهای درآمدی به رسمیت بشناسد. مودی، که در ماه ژانویه به کالابورگی پرواز کرد تا شخصاً توزیع اسناد مالکیت را برای بیش از 50000 خانواده که جامعه در 1475 مسکن در کالابوراگی، یادگیری، رایچر زندگی می‌کنند، آغاز کند، گفت: «می‌توانم اعتماد به نفس جدیدی را در آنها ببینم. مناطق بیدار و ویجایاپورا. در آخرین تظاهرات در منطقه ای هم مرز با ماهاراشترا، او گفت: «BJP امروز بزرگترین حزب جهان است و بلاگاوی سهم زیادی در آن دارد. مردم بلگاوی به رشد این امر کمک کرده اند.»

نخست‌وزیر از رای‌دهندگان خواست تا حکم رای‌گیری مجلس ۲۰۱۸ را تکرار نکنند و به دنبال اکثریت مطلق برای BJP بود. فرمان شکسته منجر به «اتلاف وقت» رژیم ائتلاف JDS-کنگره برای نجات رژیم شد در حالی که بی ثباتی سیاسی آینده جوانان این ایالت را در هم شکست. به دلیل بی ثباتی سیاسی، ایالتی مانند کارناتاکا که دارای چنین سنت بزرگی است و نسل جوانی آسیب دیده است.»

91 بار مورد سوء استفاده قرار گرفته است
مودی در اشاره ای آشکار به توصیف اخیر رئیس AICC از Mallikarjuna Kharge از او به عنوان یک “مار سمی” گفت که کنگره بار دیگر سوء استفاده از او را آغاز کرده است. کنگره تا کنون 91 بار از من سوء استفاده کرده است. او گفت که وضعیت حزب اینقدر رقت انگیز نبود «اگر رهبران به جای ایجاد این فرهنگ لغت سوء استفاده، این زمان را صرف ارائه حکومتداری خوب و مراقبت از کارگران می کردند».

مودی به سیددارامایا اشاره کرد و گفت که حزب کنگره به نام بازنشستگی به دنبال رأی است. رئیس‌جمهور سابق، یکی از رقبای قوی برای پست ریاست‌جمهوری پیشتر اعلام کرده بود که این آخرین انتخاب او خواهد بود.