ال‌جی می‌تواند با معرفی اعضا، MCD را بی‌ثبات کند: دیوان عالی

رئیس دادگستری هند، دی.ای چاندراچود، روز چهارشنبه نسبت به اختیاری که به معاون فرماندار دهلی (LG) داده شده است، برای نامزد کردن اعضای هیئت رئیسه (اعضای معرفی شده) به شرکت شهرداری شهر بدون رضایت دولت ایالتی ابراز نگرانی کرد.

CJI در جریان رسیدگی مجدد به دادخواستی که توسط دولت دهلی ارائه شده بود به دنبال لغو اعلان‌ها بود که از طریق آن LG 10 عضو را به ابتکار خود برای MCD منصوب کرد. او گفت که با چنین قدرت هایی، ال جی می تواند “به طور موثر MCD منتخب دموکراتیک را بی ثبات کند”.

او پرسید: «آیا نامزدی افرادی که دانش تخصصی در یک نهاد محلی دارند اینقدر برای اتحادیه هند نگران است؟ آنها (رئیس مجلس) قدرت رای خواهند داشت. ال جی می تواند آنها را در هر جایی قرار دهد.

وکیل ارشد آبیشک مانو سینگوی که به نمایندگی از دولت دهلی ظاهر شد، استدلال کرد که نامزدها در کمیته های بخش MCD انجام شده است، جایی که BJP ضعیف دیده می شود.

از سوی دیگر، وکیل کل اضافی که به نمایندگی از LG ظاهر شد، استدلال کرد که بین نقش LG طبق ماده 239AA و نقش LG به عنوان یک مدیر در هنگام نامزدی نهادهای محلی تمایز وجود دارد. طبق قانون شرکت شهرداری دهلی

دادگاه اختلافات هر دو طرف را ثبت کرد و قضاوت خود را در مورد این ادعا محفوظ نگه داشت.

دولت دهلی به دادگاه عالی دادخواست داد و مدعی شد که ال‌جی انتصاب بزرگان به MCD بدون کمک و مشورت شورای وزیران «مخالف طرح قانون اساسی» است. LG – اسامی پیشنهادی پیشنهادی برای نامزدی به MCD توسط دولت منتخب را بپذیرد یا با پیشنهاد متفاوت باشد و همان را به رئیس جمهور ارجاع دهد.