اقتصاد هند حاکی از تاب آوری است، حتی با وجود کاهش چشم انداز صادرات

فعالیت اقتصادی هند در ماه مارس انعطاف پذیر باقی ماند، اگرچه سرعت ضعیف صادرات و افزایش بیکاری چشم انداز کشوری را که در حال پیشی گرفتن از چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور است، کاهش داد.

در حالی که سوزن صفحه‌ای که ارواح حیوانی نامیده می‌شود برای سومین ماه متوالی بدون تغییر در عدد 5 باقی ماند، جهش در جمع‌آوری مالیات‌های وضع شده بر مصرف نشان داد که سومین اقتصاد بزرگ آسیا در حال حرکت است. این قرائت از ردیاب کلی فعالیت متشکل از هشت نشانگر فرکانس بالا است که توسط بلومبرگ گردآوری شده است.

397514814بلومبرگ

این قرائت ها در شرایطی است که بانک مرکزی هند برای اولین بار از ماه مه، نرخ ها را متوقف کرده است تا تأثیر 250 واحد پایه در افزایش نرخ تا کنون و حمایت از رشد را ارزیابی کند. افزایش قیمت‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی با افزایش نرخ‌ها کاهش یافته است و درخواست‌ها برای توقف طولانی‌تر را برانگیخته است.

هفته گذشته، نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت که دولت او “تلاش های کافی” انجام می دهد تا مطمئن شود اقتصاد سرزنده باقی می ماند، اگرچه او نسبت به کاهش تولید اوپک پلاس و تاثیر تصمیمات مربوط به جنگ روسیه در اوکراین ابراز نگرانی کرد. او افزود که ضعف در تقاضا برای فعالیت‌های تولیدی کالاها و خدمات می‌تواند بر بهبود هند تأثیر بگذارد.

در اینجا جزئیات بیشتری از فشارسنج ارواح حیوانات آورده شده است که از میانگین وزنی سه ماهه برای هموارسازی نوسانات در قرائت های یک ماهه استفاده می کند:

فعالیت تجاری
نظرسنجی‌های مدیران خرید نشان داد که با کاهش فشار بر زنجیره‌های تامین بر افزایش دسترسی به مواد خام، فعالیت‌های تولیدی بهبود یافته است. فعالیت در بخش خدمات در ماه مارس نسبت به بالاترین میزان 12 سال گذشته در ماه قبل تعدیل شد و شاخص ترکیبی را از 59 در فوریه به 58.4 کاهش داد.

پولیانا دی لیما، معاون اقتصادی در S&P Global Market Intelligence گفت: «بخش قابل توجهی از شرکت‌های خدماتی قیمت‌های فروش خود را برای محافظت در برابر افزایش هزینه‌ها افزایش دادند.

397515132بلومبرگ

صادرات
صادرات در ماه مارس 13.9 درصد کاهش یافت و برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت، در حالی که واردات نسبت به سال گذشته 7.90 درصد کاهش یافت.

راهول باجوریا، اقتصاددان در Barclays Plc می‌گوید: بادهای معکوس ناشی از کند شدن اقتصاد جهانی شروع به تأثیرگذاری بیشتر بر صادرات کرده است. او گفت که صادرات قطعات الکترونیکی در ماه مارس نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش یافته است زیرا تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات موبایل در حال راه اندازی واحدهای تولیدی در هند هستند و استراتژی چین پلاس یک در حال افزایش است.

شرکت اپل اکنون تقریباً 7 درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید می‌کند و این هفته فروشگاه‌های متعلق به شرکت خود را در این کشور جنوب آسیا افتتاح کرد تا فروش خرده‌فروشی را افزایش دهد.

397515167بلومبرگ

فعالیت مصرف کننده
داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که نقدینگی در سیستم بانکی در ماه مارس به مازاد افزایش یافت، در حالی که رشد اعتبار از 15.52 درصد در فوریه به 15 درصد کاهش یافت.

جمع آوری مالیات بر کالاها و خدمات، که به اندازه گیری مصرف در اقتصاد کمک می کند، نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافت و به 1.60 تریلیون روپیه (19.5 میلیارد دلار) در ماه مارس رسید که دومین سطح بالاتر در تاریخ مالیات شش ساله است.

طبق داده های فدراسیون انجمن های فروشندگان خودرو، ثبت نام خودروهای جدید از 16 درصد افزایش در ماه فوریه به 14 درصد در ماه کاهش یافت. با این حال، رشد فروش خودروهای سواری نسبت به سال قبل از 10.9 درصد افزایش به 14.42 درصد افزایش یافته است.

397515067بلومبرگ

احساسات بازار
مصرف برق، یک شاخص پرکاربرد برای اندازه گیری تقاضا در بخش های صنعتی و تولیدی، تعدیل شده است. اوج تقاضا در ماه مارس از 181 گیگاوات در ماه گذشته به 170 گیگاوات کاهش یافت و افزایش دما در سراسر هند می تواند مصرف برق را در ماه های آینده افزایش دهد. طبق داده‌های مرکز نظارت بر اقتصاد هند، نرخ بیکاری از 7.45 درصد در ماه گذشته به 7.80 درصد افزایش یافت، زیرا شرکت‌ها پس از فصل جشن، کیف پول‌های خود را محکم کردند.

397515249بلومبرگ