استرالیا: نخست وزیر نارندرا مودی برای دیدار با رهبران چهارگانه به استرالیا سفر خواهد کرد

افراد مطلع روز چهارشنبه گفتند که تعاملات نخست وزیر نارندرا مودی در استرالیا در هفته آینده به جز نشست سران چهارگانه در سیدنی بدون تغییر باقی خواهد ماند. آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، سفر خود به استرالیا را برای تمرکز بر مذاکرات تعیین سقف بدهی در واشنگتن به تعویق انداخت، اجلاس چهارگانه را لغو کرد.

وزارت امور خارجه (MEA) روز سه شنبه سفر سه کشوری مودی را که از روز جمعه آغاز می شود، اعلام کرد که شامل سفر وی به استرالیا از 22 تا 24 مه است.

مودی در اولین مرحله از سفر خود از 19 تا 21 می از شهر هیروشیما ژاپن برای اجلاس سالانه اقتصادهای پیشرفته G7 بازدید خواهد کرد.

مودی از ژاپن به پورت مورسبی در پاپوآ گینه نو خواهد رفت و در آنجا میزبان سومین اجلاس سران مجمع همکاری جزایر هند و اقیانوس آرام (FIPIC) در 22 مه به همراه نخست وزیر جیمز ماراپ خواهد بود.

در مرحله سوم و پایانی این سفر، مودی از 22 تا 24 می از سیدنی استرالیا دیدار خواهد کرد.

یک منبع گفت: “اجلاس سران چهارگانه در سیدنی دوباره برنامه ریزی شده است. تعاملات نخست وزیر در استرالیا، به جز این رویداد، بدون تغییر باقی می ماند.”

رهبران چهارگانه قرار است در حاشیه اجلاس سران G7 در ژاپن دیدار کنند. بایدن روز سه شنبه اعلام کرد که با توجه به عدم قطعیت و مذاکرات فشرده با حزب مخالف جمهوری خواه برای اطمینان از عدم پرداخت بدهی آمریکا برای اولین بار، سفر استرالیا به آسیا را به همراه سفر پاپوآ گینه نو به تعویق می اندازد. در تاریخ.

مودی در سفر خود به استرالیا دیداری دوجانبه با آلبانیز خواهد داشت.

MEA روز سه شنبه گفت، نخست وزیر همچنین با مدیران اجرایی استرالیا و رهبران تجاری تعامل خواهد داشت و در یک رویداد اجتماعی در سیدنی در 23 مه به مهاجران هندی سخنرانی خواهد کرد.