از مجموع 7 مورد مرگ، 41 مورد به دلیل خشونت، بقیه به دلایل دیگر: مشاور امنیتی مانیپور

مشاور امنیتی دولت مانیپور، کولدیپ سینگ، تعداد قربانیان را 71 نفر اعلام کرد که در این میان 41 نفر به دلیل خشونت جان خود را از دست داده اند، در حالی که دیگران به دلایل دیگر از جمله مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده اند.

مشاور امنیتی روز جمعه در خانه ییلاقی وزیر ارشد در ایمفال به رسانه ها توضیح داد و گفت که برخی از کادرها و اسلحه ها در برخی از اردوگاه های ستیزه جویان که تحت تعلیق عملیات (SOS) هستند، مفقود شده اند.

وی گفت که با کاهش مقررات منع رفت و آمد در چندین ولسوالی، وضعیت به تدریج به حالت عادی باز می گردد.

وی گفت که حدود 45000 نفر از افراد سرگردان تخلیه شده اند. جسد سه کارگر بخش فواید عمومی در گودالی فراتر از مرز ناحیه چورچندپور پیدا شده است.

وی گفت: در مجموع 339 مورد ثبت شده و 423 قبضه سلاح با 6697 فشنگ کشف و ضبط شده است. کاروان های امنیتی برای حمل و نقل کالا مستقر شده اند. “

وی گفت هیچ تاییدی مبنی بر فرار چند نفر به کشور همسایه میانمار وجود ندارد.
ممکن است 200 تا 300 نفر باشند و دولت در تلاش است آنها را بازگرداند.

در بیانیه دولت ایالتی آمده است: “زمانی که مردم ما در رنج هستند، وقت سیاست بازی کردن نیست. از احزاب سیاسی درخواست می شود در این مقطع، سیاست بازی نکنند.”

این ایالت در راستای انجام وظیفه برای کشور و کشور افزود: “ما یک تفنگدار از 5 ام آر هیسنم جیتن سینگ را از دست دادیم”. دولت ایالتی اطمینان داده است که تمام مزایا طبق قوانین دولتی به خانواده متوفی تعلق خواهد گرفت.

کلیسا
شورای کلیساهای ناگالیم بیان کرد که ماهیت جنجال اخیر در مانیپور ما را مجبور کرد به این نتیجه برسیم که این یک عملیات از پیش برنامه ریزی شده است که توسط اوباش دیوانه در تبانی با افراد صاحب قدرت انجام شده است.

بنابراین، CNC در سی و دومین کنفرانس سالانه خود، از 4 تا 7 می 2023، ناراحتی و ناخشنودی عمیق خود را نسبت به این قتل عام وحشیانه که در ایالت مانیپور رخ داده است، ابراز کرد. استفاده از تروریسم توسط بازیگران دولتی فراتر از درک بشر قابل مشاهده است و ما هیچ کلمه ای برای محکوم کردن آن نمی یابیم، زیرا نیروهای تبانی از حمله به مردم قبیله درمانده لذت می برند.

وی ادامه داد: «بیش از آن باوری تکان دهنده است که افرادی که ادعا می کردند جامعه ای پیشرفته و متمدن هستند و همچنین ادعا می کردند از حقوق مردم دفاع می کنند، در دل خود اینقدر فاسد هستند! هوسبازها و ظلم شیطانی علیه اقشار ضعیف مردم در تپه ها و دره ها به راه می اندازند؟ آنها به جای اینکه برای نجات قربانیان بی پناه بیایند، همگام با جنایتکاران در ضرب و شتم بیگناهان کار کردند. تاریخ آنها را نخواهد بخشید. عاملان و عوامل خشونت به خاطر جنایات و هتک حرمت هایشان از سوی خداوند بی مجازات نخواهند ماند.”

این اضافه کرد که همه ممکن است برای یافتن حقیقت نگاهی به داستان آشوب مانیپور داشته باشند. چگونه پلیس مسلح ایالتی غارها را اسکورت کرد و هزاران خانه، صدها کلیسا، ده ها روستا را غارت کرد و پس از آن، آنها را سوزاند، ویران و ویران کرد! چگونه آنها اشیای قیمتی را ربودند، به زنان تجاوز کردند و مردم را به شیوه ای سادیستی کشتند؟ اگر مشیت الهی و مداخله نیروهای شبه نظامی هندی نبود، هیچ روحی از تپه خاصی از مردم ساکن دره زنده نمی ماند!

بهره بردن از امتیازات ناروا نسبت به ضعیفان به این شیوه دیوانه وار به سادگی شنیع است. چنین رفتاری بسیار منزجر کننده و شیطانی است. “وقتی دیوانگان قاتل تقصیر را به دوش قبایل قربانی انداختند مات و مبهوت شدیم. خداوند قاضی و عدالت بر آنها باد.
ما این خشونت هولناک را محکوم می‌کنیم و از همه افراد حق‌اندیش می‌خواهیم که این افراد ظالم شیطانی را که پشت این جنایت هستند، قویاً محکوم و محکوم کنند.»