از زمان آغاز خشونت ها، نزدیک به 1000 شهروند آمریکایی از سودان جنگ زده تخلیه شده اند

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه (به وقت محلی) گفت که تا کنون، ایالات متحده با موفقیت بیش از 1000 شهروند را از سودان جنگ زده از زمان آغاز خشونت ها تخلیه کرده است.

پاتل در ویدئویی که توسط توئیتر رسمی وزارت امور خارجه آمریکا به اشتراک گذاشته شده است، گفت: “در یک تلاش چند ملیتی، دولت ایالات متحده، در هماهنگی با متحدان و شرکا، خروج بیش از 1000 شهروند آمریکایی از سودان را از آغاز سال جاری تسهیل کرده است. خشونت.”

وی افزود: «این تلاش شامل اطلاعات، نظارت و شناسایی، نظارت بر هماهنگی نزدیک با کشورهای شریک در پروازها و کاروان‌ها، و تلاش دیپلماتیک و پیام‌رسانی مداوم به حدود 5000 شهروند آمریکایی است که به دنبال راهنمایی ما بوده‌اند».

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که سومین کاروان سازماندهی شده توسط دولت با موفقیت شهروندان خود و سایرین را در بحبوحه بحران سودان تخلیه کرده است.

پاتل گفت: «سه کاروان توسط دولت ایالات متحده با موفقیت به گروه‌هایی از شهروندان آمریکایی، اعضای نزدیک خانواده آنها و اتباع کشورهای متحد و شریک این امکان را دادند که در 29 آوریل، 30 آوریل و امروز به سلامت به بندر سودان برسند.

وی همچنین اظهار داشت که آنها پرسنلی را برای کمک به خدمات کنسولی و اورژانس برای شهروندان آمریکایی مستقر کرده اند.

پاتل اعلام کرد که بیش از 200 مقام دولت ایالات متحده از آغاز بحران به صورت شبانه روزی و 7 ساعته برای هماهنگی این تلاش ها با متحدان و شرکا برای تسهیل خروج امن شهروندان ایالات متحده کار می کنند.» از 24 آوریل، ما پرسنل وزارت خارجه را جابجا کرده ایم پاتل در این ویدئو گفت: از واشنگتن، دی سی و ماموریت های خارج از کشور، از جمله، از جمله، به جیبوتی، جده ناکوزیا و نایروبی برای کمک به شهروندان آمریکایی که سودان را ترک می کنند.

“علاوه بر این، افسران کنسولی ایالات متحده برای ارائه کمک های کنسولی به شهروندان آمریکایی در بندر سودان حضور دارند. متذکر می شوم که محیط امنیتی پویا است و موقعیت پرسنل ما که وارد سودان می شوند ممکن است دستخوش تغییر شود. وی افزود: حمایت از شهروندان آمریکایی که سودان را ترک می کنند در پست های منطقه بیش از 1200 ساعت کار کرده است.

پاتل گفت که ایالات متحده همچنان از نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع می خواهد تا به درگیری پایان دهند که همه غیرنظامیان را به خطر می اندازد. و همچنین هشدار خود را به شهروندان آمریکایی برای عدم سفر به سودان تکرار کرد.

سودان در نتیجه درگیری بین ارتش و نیروهای شبه نظامی شاهد خونریزی است. حتی با وجود آتش بس 72 ساعته، ادعاهایی مبنی بر خشونت وجود دارد.

درگیری بین سربازان وفادار به عبدالفتاح البرهان، رهبر ارتش سودان و محمد حمدان داگلو، معاون او، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع شبه‌نظامی (RSF) درگرفت.

هند که متعهد به اطمینان از اینکه هیچ تبعه هندی در سودان باقی نمی ماند، عملیات کاوری را در 24 آوریل آغاز کرد و همچنین هواپیماها و کشتی های نظامی خود را در این کشور جنگ زده مستقر کرده است.

روز دوشنبه، تحت عملیات کاوری، پرواز IAF C-130 J هفدهمین دسته از تخلیه‌شدگان را از بندر سودان به همراه 122 هندی به جده می‌آورد.

آریندام باغچی سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: “پرواز IAF C-130 J هفدهمین دسته از مهاجران را از بندر سودان به جده می آورد. 122 هندی با این پرواز تخلیه شدند.”