ارتباط BRICS از اصلاح حاکمیت جهانی به مدیریت همه گیر Covid-19

New Delhi: بریکس بارها و بارها نشان داد که در تکمیل تلاش های جامعه جهانی در بسیاری از جبهه ها ، اصلاح اصلاح حکمرانی جهانی یا مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 ، از اهمیت بالایی برخوردار است ، به گفته نماینده روسیه در هند نیکولای کوداشف.

با انجام این کار ، کشورها با شعار 2020 – “مشارکت BRICS برای ثبات جهانی ، امنیت مشترک و رشد نوآورانه” ، کوداسف در سخنرانی خود در وبینار “لحظه های حقیقت برای چالش های BRICS ، استراتژی ها و راه پیشرفت” تأیید کردند.

ارقام مربوط به BRICS 2020 تحت ریاست جمهوری روسیه چشمگیر بود – بیش از 150 رویداد ، از جمله 25 نشست وزیران ، ادامه سطح بالای سیاست خارجی و گفتگوی امنیتی در 70 مکانیزم مشارکت های بخشی. كوداشف اظهار داشت ، اما كلید موفقیت یك كار اختصاصی برای پیشبرد بیشتر همكاری سودمند و عملی بود.

“در بعد جهانی تلاشهای ما در جهت ارتقا of نظم جهانی چند قطبی عادلانه و برابر بود. حمایت مداوم ما از نقش اصلی سازمان ملل و قوانین بین المللی دلیل اصلی شباهت یا حتی همزمانی رویکردهای جهانی و منطقه ای ما است. ”

نکته مهم ، رهبران در هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم تأکید کردند که پیروزی بزرگ و بنیاد سازمان ملل میراث مشترک است. آنها در برابر تلاش برای بازسازی و حتی تجلیل از ایدئولوژی نازی ها و تحریف تاریخ مصمم بودند و بسیاری از کشورها از جمله هند به عنوان حامی مالی قطعنامه مربوط به GA سازمان ملل متحد به پیشنهاد روسیه شدند.

کشورهای BRICS با حفظ هماهنگی نزدیک در دستور کار G20 ، از اقدامات جامع برای غلبه بر تأثیر همه گیری برای بازگرداندن زنجیره های ارزش جهانی و باز بودن تجارت بین المللی پشتیبانی می کنند. در همین راستا ابتکار عمل روسیه در راهروهای سبز عاری از جنگ و تحریم ، در درجه اول با توجه به منابع بشردوستانه مواد غذایی و داروهای حیاتی ، روی میز است.

“در طول اقدامات جمعی BRICS ، ما تصمیم گرفته ایم که همکاری مستقر بین خدمات اپیدمیولوژیک را تشدید کرده و ایجاد یک سیستم هشدار سریع برای شیوع بیماریهای عفونی را پیشنهاد دهیم. این تلاش ها همچنین توسط بانک توسعه جدید (NDB) با اختصاص 10 میلیارد دلار برای این اهداف پشتیبانی شد “، نماینده افزود ،” NDB یک موسسه مالی جهانی معتبر است. در حال حاضر بانک از اعتبار + AA دراز مدت توسط Fitch و S&P و همچنین AAA توسط اعتبار اعتبار ژاپن برخوردار است. پرتفوی کل پروژه های سرمایه گذاری زیرساختی آن از 20 میلیارد دلار فراتر رفت. توافق نامه ارزی مشروط BRICS نیز کاملاً عملیاتی است. ”

استراتژی مشارکت اقتصادی BRICS تا سال 2025 به خوبی برای حمایت از احیای مجدد اقتصاد ملی به رشد پایدار و کمک به مقاومت در برابر عوامل منفی – اقدامات یک جانبه و حمایت گرایانه طراحی شده است. به گفته كوداشف ، “رقابت اقتصادی ما از طریق دیجیتالی سازی ، بهبود كیفیت زندگی ، رفع عدم تعادل ، افزایش استفاده از ارزهای ملی در تجارت بیشتر تضمین می شود.”

از جمله دستاوردهای دیگر ، – اجرای ابتکار عمل بسترهای نرم افزاری تحقیق در زمینه انرژی و راه اندازی اتحاد تجارت زنان BRICS. این پنج کشور به همکاری در زمینه های علمی ، فناوری و نوآوری ، مبادلات بشردوستانه و فرهنگی ادامه دادند. انگیزه شدیدی به مسیرهای ورزشی ، گردشگری ، کشاورزی ، توسعه شهری ، حفاظت از محیط زیست داده شد.

“ما از نزدیک تلاش ها را برای طیف گسترده ای از مسائل جهانی و منطقه ای از جمله چالش ها و تهدیدهای جدید هماهنگ می کنیم. رهبران استراتژی ضد تروریسم BRICS را تأیید کردند ، که به شما امکان می دهد تدابیر مشترکی ایجاد کنید ، اجرای استراتژی جهانی CT سازمان ملل را ترویج دهید و از تصویب کنوانسیون جامع تروریسم بین المللی حمایت کنید. به طور کلی ، علیرغم همه گیر شدن بیماری ، هیئت رئیسه روسیه با حمایت هند و سایر شرکا موفق شد BRICS را در مسیر دستیابی به هدف چند مرکزگرایی سازنده و گسترش همکاری های عملی حفظ کند “.