ارائه اطلاعات بهتر محصول برای خریداران | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

جمعه 26 فوریه 2021

ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان است و سازماندهی اطلاعات محصول برای خریداران و خرده فروشان بخش اساسی این ماموریت است. در سال گذشته، چندین تجربه جدید معرفی کرده‌ایم که برندها و خرده‌فروشان را قادر می‌سازد محصولات خود را در Google فهرست کنند، خواه در جستجوی Google از طریق پانل دانش محصول باشد یا در برگه خرید.

برای اینکه به بهترین نحو به کاربران کمک کنیم محتوا و محصولات شما را در جستجو پیدا کنند، توصیه می کنیم وب سایت ها محصولات ذکر شده را به وضوح شناسایی کنند.

در بخش‌های بعدی، دستورالعمل‌هایی را برای تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و ناشران ارائه می‌کنیم که چگونه مطمئن شوند Google محصولاتی را که می‌فروشند یا ارجاع می‌دهند، درک می‌کند.

چگونه گوگل محصولات را به صورت آنلاین و آفلاین شناسایی می کند

Google برای شناسایی دقیق محصولاتی که در دسترس خریداران هستند، به داده‌های دقیق و مطمئن محصول متکی است.

توصیه می‌کنیم شناسایی واضح محصول را ارائه کنید، زیرا به Google کمک می‌کند تا پیشنهادات را با محصولات مطابقت دهد و محصولات را با عبارت‌های جستجوی مرتبط مطابقت دهد. می‌توانید درک Google از محصولات را با استفاده از شناسه‌های منحصربه‌فرد محصول مانند شماره کالای تجاری جهانی (GTIN™)، شماره‌های قطعه سازنده (MPN) و نام‌های تجاری بهبود بخشید. هنگام استفاده از شناسه‌های محصول، توصیه می‌کنیم که شناسه‌ها از بهترین روش‌ها پیروی کنند:

  • منحصر به فرد بودن: هر محصول باید یک شناسه منحصر به فرد داشته باشد که بتواند به طور مداوم و دقیق در سراسر اکوسیستم به اشتراک گذاشته شود و یک محصول را هم در دنیای فیزیکی و هم در دنیای دیجیتال تجارت شناسایی کند.
  • اثباتپذیری: هویت یک محصول (به عنوان مثال، تولید کننده چه کسی است) و سایر داده های محصول باید از طریق یک منبع مطمئن قابل تأیید باشد. این به بازارها اجازه می‌دهد تا از طریق ثبت جهانی، سازمان‌هایی که شناسه‌ها را صادر و مدیریت می‌کنند، صحت و کامل بودن داده‌های محصول را تأیید کنند.
  • دسترسی جهانی: از آنجایی که تجارت الکترونیک جهان را بیشتر به هم متصل می کند، تکیه بر یک سیستم شناسایی که می تواند در سراسر اکوسیستم در سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرد، به حفظ یکپارچگی شناسایی محصول برای ذینفعان در همه کشورها کمک می کند.

گوگل در سال 2015 از GTIN به عنوان استاندارد استفاده کرد تا خرده فروشان بتوانند مشتریان بیشتری را به صورت آنلاین به دست آورند.

برای محصولاتی که از طریق فروشندگان و بازارهای مختلف به فروش می رسند، ثبت محصولات با سیستم شماره کالای تجاری جهانی GS1 (GTIN) شناسه های استاندارد بین المللی شناخته شده را برای شناسایی منحصر به فرد محصولات هم در فروشگاه های فیزیکی و هم در پلتفرم های تجارت الکترونیک ارائه می دهد. ثبت نام این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می کند تا منبع محصول را شناسایی کنند.

نکاتی برای برندها و تولیدکنندگان

برندها و تولیدکنندگان می‌توانند داده‌های محصول را از طریق Google Manufacturer Center ارسال کنند و به عنوان بخشی از این فرآیند، اطلاعات محصول را برای شناسایی منحصربه‌فرد محصولات در Google به اشتراک بگذارند. در زیر چند نکته برای اطمینان از اینکه Google داده‌هایی را که ارائه می‌دهید درک می‌کند آورده شده است:

  • اطمینان حاصل کنید که محصولات شما دارای GTIN هستند: برای استفاده از Manufacturer Center، محصولات شما باید دارای شماره کالاهای تجاری جهانی (GTIN) منحصربه‌فرد باشند. برای یادگیری نحوه اختصاص GTIN به محصولات خود، از وب سایت GS1 در منطقه محلی خود دیدن کنید.
  • از شناسه های محصول دوباره استفاده نکنید: GTIN ها هرگز نباید در چندین محصول به اشتراک گذاشته شوند. یک محصول واحد باید به وضوح به یک GTIN منفرد نگاشت شود. استفاده مجدد از GTIN ها می تواند باعث شود که داده های کاتالوگ بازار قدیمی و ناسازگار شود و سردرگمی ایجاد کند. با به‌دست آوردن شناسه‌های محصول از منابع غیرمجاز (مثلاً شناسه‌هایی که از طریق مراحل ورشکستگی فروخته می‌شوند)، شما در معرض خطر ایجاد هویت بر اساس یک محصول یا شرکت ثبت‌شده قبلی هستید.
  • بهترین روش‌ها را برای شناسه‌های محصول برای محصولات سفارشی دنبال کنید: در شرایط خاص (مثلاً محصولات صنعتگر، محصولات قابل سفارشی‌سازی یا محصولات یکبار مصرف)، یک برند می‌تواند با مدیریت محصولات خود با شماره‌های واحد نگهداری سهام (SKU) یا شماره‌های قطعه سازنده (MPN) رویکردی اختصاصی برای حل هویت محصول اتخاذ کند. ). نکته کلیدی در اینجا برای تولیدکنندگان این است که اصول منحصر به فرد بودن، تأیید پذیری و دسترسی جهانی را برای اطمینان از تحقق مزایای داشتن شناسه های محصول به کار گیرند.

نکاتی برای خرده فروشان و فروشندگان شخص ثالث

خرده فروشان باید از شناسایی دقیق محصول در وب سایت خود اطمینان حاصل کنند. علاوه بر دستورالعمل‌های کلی در مورد GTIN، Google توصیه می‌کند:

  • ارائه داده های محصول با کیفیت بالا: داده های ساختاریافته را در فید محصول به Google ارسال کنید یا نشانه گذاری داده های ساخت یافته را به وب سایت خود اضافه کنید.
  • در صورت وجود GTIN، یک GTIN ارائه دهید: خرده فروشان هنگام فروش محصولات دارای GTIN باید GTIN ارائه دهند. GTIN می‌تواند هم در فید محصول و هم در داده‌های ساختار یافته صفحه گنجانده شود. اگر محصولی GTIN ندارد، خرده‌فروشان و فروشندگان شخص ثالث باید برای شناسایی محصول به شماره‌های برند و قطعات سازنده تکیه کنند.
  • از GTIN های معتبر و منحصر به فرد استفاده کنید: از GTIN های موجود برای محصول جدید استفاده مجدد نکنید. خرده فروشان نباید GTIN اختراع کنند و نباید GTIN خود را با GS1 ثبت کنند، مگر اینکه سازنده محصول نیز باشند.

نکاتی برای ناشران آنلاین

هنگامی که ناشران محتوا ایجاد می کنند، مانند بررسی محصولات یا به اشتراک گذاری آخرین معاملات برای یک محصول خاص، مهم است که محصولات موجود در آن بررسی ها به طور دقیق شناسایی شوند. این به کاربران امکان می دهد هنگام جستجوی محصولات در Google، آن نظرات را پیدا کنند. گوگل توصیه می کند:

  • از نام های دقیق محصول استفاده کنید: ناشران باید نام دقیق محصولات ذکر شده در صفحه را ذکر کنند. این باعث می شود تا کاربران و موتورهای جستجو درک کنند که دقیقاً به کدام محصول ارجاع داده شده است.
  • استفاده از داده های ساخت یافته: توصیه می کنیم هنگام بررسی محصولات، داده های ساختاریافته، از جمله GTIN را اضافه کنید. این باعث می شود موتورهای جستجو بهتر بفهمند چه زمانی صفحات شما را در جستجو نشان می دهند.
  • از GTIN های معتبر و منحصر به فرد استفاده کنید: GTIN ها هرگز نباید از محصولات دیگر اختراع یا “قرض گرفته شوند” فقط برای ارائه یک شناسه GTIN روی محتوا.

هویت محصول در تجارت بسیار مهم است زیرا تضمین می کند که کسب و کارها و مصرف کنندگان به درستی منشاء و هویت منحصر به فرد یک محصول را درک می کنند. این امر در مورد وب و جستجوی Google نیز صدق می کند، جایی که درک دقیق یک محصول به نشان دادن محصول مناسب به کاربر مناسب در زمان مناسب کمک می کند.

برای سؤالات یا نظرات، می‌توانید به انجمن‌های راهنمای جستجوی مرکزی ما مراجعه کنید یا از طریق کانال‌های دیگر با ما تماس بگیرید.