ادیشا برای ترویج واحدهای روغن سبوس برنج

جنگ BHUBANESWAR: سبوس برنج که زمانی فراتر از خوراک و سوخت گاو مورد استفاده قرار نمی گرفت ، بخاطر ابتکارات رایج در زمینه فناوری محصولات کشاورزی توسط دولت ایالت ، مزیت خوبی برای کشاورزان محسوب می شود.

با توجه به پتانسیل تولید روغن سبوس برنج در ادیشا ، دبیر ارشد AK Tripathy در یک جلسه سطح بالا ، گروه MSME را به ارزیابی تقاضای روغن سبوس برنج و در دسترس بودن مواد اولیه برای ارتقا شرکت های کوچک و متوسط ​​در این کشور هدایت کرد. این بخش

تریپاتی گفت: “از آنجا که روغن سبوس برنج حاوی مواد مغذی حمایت کننده از سیستم ایمنی و چربی اشباع نشده است ، می تواند به عنوان یک شرکت جذاب برای کارآفرینان جوان تولید شود” ، تریپاتی با بیان اینکه ارزیابی مناسب از تقاضای بازار و اقتصاد درگیر در تجارت راهنمای قابل اطمینان کارآفرینان جوان

در تشریح سیاست های تجدید نظر شده در پی دبیری همه گیر COVID-19 MSME Satyabrata Sahu گفت: “مشوق هایی مانند یارانه بهره 5٪ در سال برای 5 سال با وام مدت دار از تاریخ تولید تجاری ، 75 درصد خالص بازپرداخت SGST برای 5 سال تا سقف 100 درصد سرمایه گذاری در کارخانه و ماشین آلات.

“معافیت وظیفه برق تا تقاضای قرارداد 500 KVA برای 5 سال ، کمک برای صدور گواهینامه کیفیت ، یارانه هزینه اشتغال و دانش فنی که اکنون برای بخش موجود است”

مدیر صنایع Reghu G گفت در حال حاضر 12 واحد سبوس برنج در این ایالت فعالیت می کنند. هفت نفر از آنها در منطقه برگه ، یک نفر در منطقه جاجپور ، یک نفر در منطقه خورده ، دو نفر در منطقه کوراپوت و یک نفر در منطقه بالاسور قرار دارد. وی گفت: در مجموع مبلغ 1115.34 روپیه مشوق / یارانه به واحدهای واجد شرایط ارائه شده است.

دستیار مدیر صنایع MM پاترا گفت: “این نوع شرکت کاملاً سودمند است. حدود 800 میلی گرم روغن خوراکی سالم می تواند از سبوس تولید شده از یک پنجم شالیز استخراج شود.”

وی گفت: این روغن با قیمت بالاتری در بازار نسبت به روغن تصفیه شده طبیعی به فروش می رسد. پاترا گفت که امکان ایجاد چنین واحدهای بیشتری از طریق کارآفرینان محلی در مناطق غنی از شالی وجود دارد.