ادعاهای بیکاری هفتگی ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش می یابد

تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ارائه کرده‌اند، در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته است، در حالی که درخواست‌ها در ماساچوست به شدت کاهش یافته است، که نشان می‌دهد بازار کار همچنان ضعیف است.

وزارت کار روز پنجشنبه گفت که مطالبات اولیه برای مزایای بیکاری ایالتی 22000 کاهش یافته و به 242000 فصلی تعدیل شده برای هفته منتهی به 13 مه رسیده است. به دلیل افزایش تقاضا برای بیمه بیکاری در ماساچوست، مطالبات به 264000 در هفته قبل افزایش یافت.

دپارتمان کمک به بیکاری این ایالت گفت: «در حال افزایش فعالیت‌های ادعای تقلبی است که در آن افراد تلاش می‌کنند به حساب‌های کاربری فعال UI دسترسی پیدا کنند یا با استفاده از اطلاعات شخصی دزدیده شده، ادعاهای UI جدید را ثبت کنند تا بتوانند به طور تقلبی مزایای بیکاری دریافت کنند.»

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز 254000 نفر را برای هفته اخیر پیش بینی کرده بودند. ادعاهای تعدیل نشده برای ماساچوست هفته گذشته 14042 کاهش یافت.

بازار کار به دقت تحت نظر است تا نشانه های استرس ناشی از سریع ترین کمپین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از دهه 1980 برای مهار تورم توسط فدرال رزرو انجام شود.

اگرچه برخی نشانه‌های سرد شدن را نشان داده است، اما بازار کار با 1.6 فرصت شغلی برای هر بیکار در ماه مارس، بسیار بالاتر از محدوده 1.0-1.2 است که با بازار شغلی که تورم زیادی ایجاد نمی‌کند مطابقت دارد.

گزارش ادعاها دوره ای را پوشش می دهد که طی آن دولت مؤسسات تجاری را برای بخش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی گزارش اشتغال ماه می بررسی می کند. ادعاها بین هفته های نظرسنجی آوریل و مه تغییر کمی داشتند. اقتصاد در ماه آوریل 253000 شغل ایجاد کرد و نرخ بیکاری به کمترین میزان در 53 سال گذشته یعنی 3.4 درصد کاهش یافت.

گزارش ادعاها نشان می دهد که تعداد افرادی که پس از یک هفته اولیه کمک دریافت می کنند، 8000 نفر کاهش یافته و به 1.799 میلیون نفر در هفته منتهی به 6 مه رسیده است. ادعاهای به اصطلاح مستمر بر اساس معیارهای تاریخی کم است، اما ممکن است برای برخی از بیکاران پیدا کردن کار جدید بیشتر طول بکشد.