ادای احترام به شهدا در 12 سالگرد حمله 26/11

ادای احترام گل به شهیدانی که هنگام جنگ با تروریست هایی که در 26 نوامبر 2008 به بمبئی حمله کردند ، جان خود را گذاشتند.

پلیس بمبئی در توئیتی نوشت: “فداکاری آنها هرگز از حافظه زمان و تاریخ پاک نخواهد شد. امروز ما از ناجیان خود ادای احترام می کنیم # 2611 حمله # 2611 شهیدان.”

بهگات سینگ کوشیاری ، فرماندار ماهاراشترا ، اوداو Thackeray ، وزیر ارشد ، آنیل دشموخ وزیر کشور و آدیتیا Thackeray وزیر محیط زیست در یادبود تازه ساخته شده در مقر پلیس در جنوب بمبئی احترام گذاشتند.

پیش از این یک مقام رسمی گفته بود که یادبود شهدا از سایت Police Gymkhana در Marine Drive به مقر پلیس در Crawford Market منتقل شده است.

در پی همه گیری COVID-19 ، تعداد محدودی از مردم در دوازدهمین سالگرد حمله تروریستی مرگبار شرکت کردند.

اعضای خانواده برخی از پرسنل شهید پلیس نیز در این یادبود ادای احترام کردند.

در این مراسم ، استاندار ، رئیس وزیر و وزیر کشور با اعضای خانواده برخی از شهدا دیدار کردند.

پلیس ماهاراشترا با یادآوری پرسنل خود که در این حمله کشته شدند ، در یک توئیت گفت: “ادای احترامی به کسانی که جان خود را برای حفاظت از بقیه فدا کردند!”

پارام بیر سینگ ، کمیسر پلیس بمبئی در توییتی نوشت: “سلام بر دلیرانی که هنوز با فداکاری آنها روح میلیون ها نفر را روشن می کند # 2611 حمله # 2611 شهدا # سلام بر شهدا.”

شراد پاوار ، رئیس NCP همچنین به پلیس و سایر پرسنل امنیتی که در جریان حمله تروریستی بمبئی 2008 جان خود را به جا گذاشتند ، ادای احترام کرد و خواستار عزم برای تشدید مبارزه با تروریسم شد.

“ادای احترام به شهدای پلیس و سایر نیروهای امنیتی که جان خود را در حمله تروریستی بمبئی 2008 به یادگار گذاشتند. همانطور که به خانواده هایی که در این حمله نزدیکان خود را از دست داده اند تسلیت می گوییم ، باید (همچنین) عزم خود را برای تشدید جنگ علیه تروریسم ، “وزیر اتحادیه سابق توییت کرد.

در تاریخ 26 نوامبر 2008 ، 10 تروریست لشکر طیبه از پاکستان از طریق مسیر دریایی وارد شدند و آتش گشودند و در جریان محاصره 60 ساعته در بمبئی 166 نفر از جمله 18 نفر از نیروهای امنیتی کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

رئیس وقت گروه ضد تروریسم (ATS) ، همانت کارکاره ، سرگرد ارتش سندیپ اونیکریشنان ، کمیسر پلیس اضافی بمبئی ، اشوک کامته ، بازرس ارشد پلیس ویجی سلااسکار و دستیار بازرس سابق (ASI) توکارم امبل از جمله کشته شدگان این حمله بودند.

پایانه Chhatrapati Shivaji Maharaj ، Oberoi Trident ، هتل تاج محل ، کافه لئوپولد ، بیمارستان کاما و مرکز جامعه یهودیان خانه نریمان ، که اکنون به نورخانه نوریم تغییر نام داده شده است ، برخی از مکان های مورد هدف تروریست ها بود.

نه تروریست بعداً توسط نیروهای امنیتی از جمله NSG ، نیروی نخبه کماندوی کشور کشته شدند.

اجمل کساب تنها تروریستی بود که زنده دستگیر شد. وی چهار سال بعد در 21 نوامبر 2012 به دار آویخته شد.