اخبار سیارک ها: چهار سیارک بزرگ امروز به زمین نزدیک می شوند. آیا تاثیری ایجاد خواهد کرد؟

چهار سیارک به بزرگی یک هواپیما در 25 آوریل در مجاورت زمین قرار خواهند گرفت. طبق گزارش رسانه ها، انتظار می رود این سیارک ها از نزدیکی زمین عبور کنند.

سیارک هایی به نام 2023 HW2 و 2023 HL2 به ترتیب حدود 90 فوت و 80 فوت بزرگ هستند و امروز از نزدیکی زمین عبور خواهند کرد.

طبق فهرستی که توسط آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا منتشر شده است، چهار سیارک قرار است روز سه‌شنبه از کنار زمین عبور کنند و در حالی که همه آن‌ها رویارویی نزدیک خواهند بود، تقریباً مطمئناً بدون خطر عبور خواهند کرد.

در حالی که سیارک ها مطمئناً می توانند تهدیدی برای سیاره زمین باشند، ناسا هنگام ارزیابی خطر یک سیارک، اندازه و نزدیکی را در نظر می گیرد. آژانس فضایی تنها زمانی یک شی را به عنوان یک تهدید بالقوه در نظر می گیرد که بزرگتر از حدود 500 فوت باشد و از فاصله 4.6 میلیون مایلی زمین عبور کند.

لیست سیارک هایی که قرار است در 25 آوریل از زمین بگذرند در اینجا آمده است:

سیارک 2023 HW2: این سیارک با سرعت 41940 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و طبق جزئیات منتشر شده توسط ناسا 90 فوت طول دارد. سیارک 2023 HW2 در 25 آوریل در فاصله 2.30 میلیون کیلومتری از زمین قرار خواهد گرفت.

سیارک 2023 HL2: این سیارک به اندازه یک هواپیما 88 فوت طول دارد و حدود 6.88 میلیون کیلومتر از زمین فاصله خواهد داشت. با سرعت 33516 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است.

2 سیارک دیگر: طبق گزارش ناسا، سیارک 2023 GO1 با قطر تخمینی 31 متر و سیارک 2023 HH3 با قطر تخمینی 23 متر در 25 آوریل به زمین نزدیک می شوند.

آیا برخورد سیارک ها روی زمین خواهد بود؟

در حالی که سیارک‌ها هنگام برخورد با زمین می‌توانند خطرناک باشند، طبق گزارش ناسا، هیچ یک از آن‌هایی که امروز یا در روزهای آینده عبور می‌کنند به اندازه‌ای بزرگ نیستند که فاجعه‌ای را ایجاد کنند.

2 سیارک کوچک احتمالاً به طور بی ضرری در جو زمین می سوزند. همچنین، آژانس فضایی برای مقابله با برخوردهای احتمالی سیارک روی زمین کاملاً آماده است، ناسا قبلاً آزمایشاتی را در مأموریت DART خود برای محافظت از سیاره انجام داده است. این یک فضاپیما با یک سیارک روبرو شد که با موفقیت آن را از مسیر خود منحرف کرد.

سوالات متداول

Q1: یک سیارک از چه چیزی ساخته شده است؟
سیارک ها احتمالاً از سنگ های رسی و سیلیکات تشکیل شده اند و ظاهری تیره دارند.

Q2: آیا سیارک ها اکسیژن دارند؟
سیارک هایی که نزدیک ترین آنها به خورشید هستند عمدتاً از کربن ساخته شده اند و مقادیر کمتری از نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن دارند.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.