اتحادیه اروپا قصد دارد دسترسی راحت تری به داروهای ژنتیکی در تولیدکنندگان بزرگ دارویی وارد کند

بروکسل: کمیسیون اروپا می خواهد دسترسی آسانتر به داروهای عمومی و ارزان را برای بیماران آسان کند ، این یک پیش نویس سند اتحادیه اروپا است که توسط رویترز مشاهده شده است ، در اقدامی که می تواند درآمد شرکت های بزرگ دارویی را کاهش دهد.

مدیر اتحادیه اروپا با هدف مقرون به صرفه تر ساختن داروها و جلوگیری از کمبودهای چشمگیر که در مرحله اول بیماری همه گیر COVID-19 در بهار دیده می شود ، در سندی که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود ، استراتژی خود را برای این بخش شرح می دهد.

در این سند آمده است: “کمیسیون سیاست های هدفمندی را که از رقابت عمومی و بیوسانس بیشتر حمایت می کنند ، در نظر خواهد گرفت.”

نسخه های عمومی داروها در واقع نسخه های ارزان تری از داروهای ثبت شده هستند و بر اساس همان مواد فعال ساخته می شوند. تولیدکنندگان فقط پس از انقضا rights حقوق مالکیت معنوی داروی اصلی می توانند به بازار عرضه شوند.

این پیشنهاد می گوید قوانین ضد انحصاری اتحادیه اروپا برای جلوگیری از شرکت های دارویی دارای حق ثبت اختراعات که “مانع ورود یا گسترش داروهای مقرون به صرفه تر برای رقبای عمومی و بی مشابه آنها می شوند” دقیق تر اعمال می شود.

از جمله اقدامات احتمالی اتحادیه اروپا ، انتظار می رود در سال 2022 ، رفع موانعی باشد که ورود مواد دارویی به بازار را به تأخیر می اندازد ، افزایش جذب توسط سیستم های بهداشتی و مقررات واضح تری برای انجام آزمایشات محصولات ثبت شده برای پشتیبانی از برنامه های مجاز مجوز بازاریابی عمومی است.

کمیسیون همچنین می گوید انگیزه ها و تعهدات شرکت های داروسازی ممکن است تا سال 2022 مورد بازنگری قرار گیرد تا ارتباط بیشتری با الزامات توزیع گسترده تر و رقابت بیشتر برقرار شود.

این امر ممکن است از تولیدکنندگان دارو بخواهد داروهای اختراع شده خود را در همه ایالت های اتحادیه اروپا 27 در دسترس قرار دهند یا خطر کوتاهتری از حقوق مالکیت معنوی را تهدید کنند. کشورهای کوچکتر اغلب در معرض خطر تولیدکنندگان بزرگ دارو نیستند زیرا سودآوری کمتری دارند.

در میان داروهای کوتاه یا کمبود موجود در اتحادیه ، آنتی بیوتیک ها و داروها برای کودکان و بیماری های نادر وجود دارد. کمیسیون تخمین می زند که 95٪ از بیش از 7000 بیماری نادر شناخته شده تاکنون درمانی ندارند.

کمبود در اتحادیه در مرحله اول همه گیری ، در میان ممنوعیت های صادراتی و سایر محدودیت های تجاری و زمانی که هند صادرات پاراستامول را مهار کرد ، مسکن به طور موقت در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از قفسه ها ناپدید شد.

این سند می گوید تدابیری در سال 2022 برای تقویت “خودمختاری استراتژیک” اتحادیه اروپا معرفی خواهد شد ، از جمله اطلاع رسانی قبلی به کمبودها و افزایش شفافیت سهام.