اتحادیه اروپا: رئیس OpenAI به دنبال آرام کردن تنش اتحادیه اروپا است

رئیس OpenAI، شرکتی که پشت ربات بسیار محبوب ChatGPT قرار دارد، روز جمعه گفت که شرکت او هیچ برنامه‌ای برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد – یک روز پس از اینکه او به خروج احتمالی اش اشاره کرد.

سام آلتمن در یک تور جهانی است تا رهبران و کارگزاران قدرتمند را جذب کند و ترس ها را در مورد هوش مصنوعی (AI) کاهش دهد، از جمله اینکه ممکن است صنایع را از بین ببرد، وب را با اطلاعات نادرست و نقض حق نسخه برداری پر کند و نژادپرستی را ریشه یابی کند.

اما در سفر لندن، مقامات اتحادیه اروپا را عصبانی کرد زیرا به خبرنگاران گفت که OpenAI ممکن است مجبور شود در این بلوک “فعالیت” خود را متوقف کند، اگر مقررات آینده خیلی سخت باشد.

او روز جمعه پیش از حضور در پاریس در توییتی نوشت: ما از ادامه فعالیت در اینجا هیجان زده هستیم و البته برنامه ای برای ترک آن نداریم.

ChatGPT در اواخر سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و توانایی تولید مقاله، شعر و مکالمه را از کوتاه ترین درخواست ها نشان داد.

مایکروسافت بعداً میلیاردها دلار برای حمایت از OpenAI اختصاص داد و اکنون از فناوری این شرکت در چندین محصول خود استفاده می کند – که باعث رقابت با گوگل شد که تعداد زیادی از اعلامیه های مشابه را انجام داده است.

آلتمن، ستاره نوظهور 38 ساله دره سیلیکون، با استقبال پرشور رهبران در همه جا از لاگوس تا لندن مواجه شده است. اما نظرات او در مورد قانون هوش مصنوعی، مقرراتی که هدف آن محافظت از مردم در برابر فناوری مانند نظارت تهاجمی است، کمیسر صنعت اتحادیه، تیری برتون را عصبانی کرد.

او در توییتر نوشت که آلتمن «تلاش برای باج‌گیری» دارد و گفت اتحادیه اروپا در تلاش است به شرکت‌ها کمک کند تا برای این مقررات آماده شوند که تا پایان سال 2025 اجرایی نخواهد شد.

ChatGPT قبلاً قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را نقض کرده است و برای مدت کوتاهی در ایتالیا به دلیل نگرانی در مورد مدیریت داده ها تعطیل شده است.