آیا اجاره بها در بنگالورو پس از افزایش قیمت کاهش می یابد؟ نیکیل کامات از Zerodha دیدگاه خود را به اشتراک می گذارد

نیکیل کامات، موسس میلیاردر Zerodha، احساس می کند که افزایش اجاره بها در برخی شهرها می تواند یک پدیده کوتاه مدت باشد. به‌ویژه بنگالورو در کانون توجه قرار گرفته است و بسیاری از رسانه‌های اجتماعی برای برجسته کردن افزایش اجاره‌بها، آن‌ها را مجبور به جستجوی اقامتگاه‌های ارزان‌تر کرده‌اند. تحلیلگران می گویند که با تغییر مکان بسیاری از مردم به مراکز شغلی مانند بنگالورو و پونا به عنوان دفاتر شروع به باز شدن کرده اند، اما عرضه نتوانسته افزایش تقاضا را تامین کند و منجر به افزایش اجاره بها شده است.

به نظر یک پدیده کوتاه مدت است؛ تا زمانی که بتوانید #اجاره با 3 درصد و نرخ #وام مسکن بیش از 8 درصد باشد، این کار نمی کند. تا رسیدن به تعادل، شرط من همچنان روی اولی است.”

یکی از اینفوگرافیک های به اشتراک گذاشته شده توسط یکی از بنیانگذاران Zerodha نشان می دهد که اجاره خانه در Whitefield (بنگالور) تا 57٪ برای یک آپارتمان معمولی 1 BHK در سال گذشته افزایش یافته است.
بر اساس اینفوگرافیک به اشتراک گذاشته شده توسط نیکیل کامات، افزایش اجاره بها به دلیل عدم تعادل در معادله تقاضا و عرضه است. پس از کووید، تقاضا احیاء شده است، اما عرضه نتوانسته است به آن برسد.

“تقاضا برای املاک مسکونی در حال حاضر به بالاترین حد خود در یک دهه رسیده است. املاک مسکونی فروخته نشده در هند در سال 2022 به کمترین میزان خود از سال 2014 رسیده است. به دلیل کووید و افزایش نرخ بهره، تعداد کمی از سازندگان پروژه های خود را تکمیل کردند و راه اندازی های جدید نتوانسته اند با تقاضا مطابقت کنند.” یکی از اینفوگرافیک ها می گوید.

بلومبرگ، با استناد به داده‌های محققان بازار، اخیراً گزارش داد که مالکان در بنگالورو اکنون بالاترین نسبت ارزش ملک خود را به عنوان اجاره دریافت می‌کنند و مرکز مالی بمبئی را کنار زده است. بنگلور در حال حاضر برترین شهر هند از نظر بازده اجاره با 3.9٪ است.

بنگالورو خانه بیش از 1.5 میلیون کارگر از جمله کارگران شرکت های جهانی مانند Google’s Alphabet Inc.، Amazon.com Inc.، Goldman Sachs Group Inc. و Accenture Inc.

تجربه ایمن سازی خانه نیز در حال تبدیل شدن به یک مسابقه بسیار رقابتی است.

باترا گفت که بخشی از مشکل محدودیت مصنوعی در عرضه است که به دلیل توقف ساخت و ساز در طول همه گیری همه گیر ایجاد شده است. بنا به گزارش Anarock، بنگلور در سه ماهه اول سال جاری تنها حدود 13560 واحد مسکونی اضافه کرد که در مقایسه با جهش 55 درصدی در بمبئی تنها 3 درصد افزایش داشت.