آک سینگ منشی خدمات جدید دهلی می‌شود، پرونده مربوط به حذف آشیش مور به ال‌جی ارسال شد.

افسر ارشد IAS، AK Singh، منشی خدمات جدید دهلی خواهد بود و جایگزین آشیش مور خواهد شد که هفته گذشته توسط AAP چند ساعت پس از حکم دادگاه عالی مبنی بر اینکه موارد مربوط به انتقال بوروکرات‌هایی که در شهر خدمت می‌کنند در حوزه شهر قرار دارد، برکنار شد. دولت منتخب حذف گلوله برفی مور به یک بحث و مناقشه منجر شد که او از اجرای دستور خودداری کرد و همچنین ظاهراً در تماس نبود.

یک مقام دولتی دهلی گفت که دولت دهلی اکنون پرونده مربوط به برکناری وی را به دفتر فرماندار ارسال کرده است.

این مقام گفت که آک سینگ وزیر خدمات جدید خواهد بود.

ساوراب بهاردواج وزیر خدمات دهلی دستور انتقال مور را صادر کرده بود.

این موضوع در جلسه هیئت انتخاب خدمات (CSB) در روز چهارشنبه مورد بحث قرار گرفت. مقامات گفتند که در جلسه ای که به ریاست دبیر ارشد برگزار شد، دبیر ارشد دیگر پی کی گوپتا و وزیر خدمات مور نیز حضور داشتند.

CSB ابتدا قرار بود روز سه‌شنبه تشکیل جلسه دهد، اما به دلیل مشغله‌های دبیر ارشد این نشست برگزار نشد.

بیشتر توسط دولت دهلی در 11 مه از سمت خود برکنار شد، ساعاتی پس از اینکه حکم دادگاه عالی کنترل بوروکرات‌هایی را که با دولت دهلی کار می‌کردند (به استثنای افراد مرتبط با پلیس، نظم عمومی و زمین) تحت دولت منتخب قرار داد. پیش از این، جابجایی و اعزام همه افسران دولت دهلی توسط معاون فرماندار تصمیم گرفته شده بود.

بهارادواج علاوه بر هدایت اخراج مور، دستور داده بود که افسر IAS، آک سینگ، جایگزین او شود.

دولت دهلی همچنین به دادگاه عالی مراجعه کرده بود و مدعی شده بود که مرکز تصمیم خود برای حذف بیشتر را اجرا نمی کند. رئیس دادگستری هند گفته بود که یک شعبه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل خواهد شد.

CSB توسط دبیر ارشد اداره می شود. این سازمان به ترتیب شامل دبیر ارشد اضافی و منشی خدمات به عنوان عضو و عضو-دبیر می باشد. CSB به امور مربوط به انتقال افسران IAS تحت دولت دهلی می پردازد.