آناند موهان سینگ، گانگستر تبدیل به سیاستمدار از زندان سحارسا بیهار آزاد شد.

یک مقام زندان تایید کرد، آناند موهان سینگ، گانگستری تبدیل به سیاستمدار از زندان سحارسا در بیهار در اوایل صبح پنجشنبه آزاد شد.

آزادی سینگ پس از آن ضروری شد که دولت بیهار اخیراً قوانین زندان را اصلاح کرد که اجازه آزادی 27 محکوم از جمله او را داد.

او در سال 1994 در حال گذراندن حبس ابد در قتل G Krishnaiah، قاضی ناحیه Gopalganj بود. پس از اصلاح قوانین دفترچه راهنمای زندان توسط دولت بیهار، یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که 27 زندانی که 14 سال یا 20 سال را در زندان سپری کرده اند، دستور آزادی داده شده اند.

پوسترهایی با استقبال از آناند موهان، نماینده سابق مجلس در ویر کونوار سینگ چاوک در این منطقه نصب شد.

این گانگستر تبدیل به سیاستمدار پیشتر به مدت 15 روز برای شرکت در مراسم نامزدی پسر MLA خود، چتان آناند، آزادی مشروط داشت. وی پس از پایان دوره آزادی مشروط خود در 6 آوریل به زندان سحرسا بازگشته بود.

اوایل روز چهارشنبه، اداره زندان های ایالتی نزدیک به 14 محکوم را از زندان های مختلف این ایالت آزاد کرده بود.

سینگ در میان هشت نفر دیگر بود که دیروز نتوانستند آزاد شوند. در رابطه با آزادی نماینده سابق پارلمان از زندان توسط مخالفان در ایالت، واکنش های منفی وجود داشت.

آناند موهان سینگ روز سه‌شنبه در واکنش به غوغای آزادی قریب‌الوقوع خود، در BJP تحقیق کرد و گفت که محکومان پرونده بیلکیس بانو نیز تحت فشار نیتیش کومار، CM بیهار آزاد شدند.

سینگ گفت: “در گجرات نیز تحت فشار RJD و نیتیش کومار تصمیمی گرفته شده است، بروید و ببینید. عده ای آزاد شده اند و گلدسته شده اند. بله، من فقط به آن پرونده (پرونده بیلکیس بانو) اشاره می کنم.” به رسانه ها گفت.

او گفت که با خانواده افسر کشته شده IAS “کامل همدردی” دارد.

نماینده سابق مجلس افزود: “من با خانواده جی کریشنایا کاملاً همدردی می کنم. این قسمت دو خانواده را ویران کرد، خانواده دوست داشتنی آناند (همسرش) و جی کیشنایا.

آناند موهان، قاضی ناحیه گوپالگانج جی کریشنایا را در 5 دسامبر 1994 در مظفرپور به قتل رساند. کریشنایا توسط گروهی که گفته می شود توسط آناند موهان سینگ تحریک شده بودند کشته شد. او را از ماشین رسمی خود بیرون کشیدند و لینچ کردند.

جی کریشنایا، یک افسر IAS در سال 1985 که از شهر محبوبناگر در تلانگانای کنونی آمده بود.

آناند موهان در سال 2007 توسط دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. یک سال بعد، این حکم توسط دادگاه عالی پاتن به حبس ابد تبدیل شد. موهان سپس حکم را در دادگاه عالی به چالش کشید، اما هنوز معافیت صادر نشده است و او از سال 2007 در زندان سحارسا باقی مانده است.

همسرش لاوللی آناند نیز نماینده لوک سبها در پارلمان بوده است، در حالی که پسرشان چتان آناند یک MLA RJD از شیهار بیهار است.