آلودگی هوای دهلی: دولت دهلی طرح اقدام تابستانی را برای مهار آلودگی هوا اجرا می کند

آرویند کجریوال، رئیس وزیر دهلی، روز دوشنبه طرح اقدامی را برای مبارزه با آلودگی هوا در ماه های تابستان با تمرکز بر کنترل آلودگی گرد و غبار آغاز کرد. دولت دهلی در حال حاضر یک برنامه اقدام زمستانی برای مهار آلودگی هوا دارد. طرح زمستانی بر سوزاندن کلش، آلودگی ترقه و انتشار گازهای گلخانه ای صنعتی و وسایل نقلیه تمرکز دارد.

طرح تابستانی شامل مشارکت 30 اداره دولتی است. کجریوال طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تمرکز اولیه این برنامه بر روی آلودگی گرد و غبار است که سهم عمده ای در بدتر شدن کیفیت هوای شهر داشته است.

وی گفت: برای مقابله با این امر، دولت 84 دستگاه جارو مکانیکی جاده ها، 609 دستگاه آب پاش و 185 اسلحه متحرک ضد دود تهیه کرده است و همچنین 70 دستگاه یکپارچه جارو جاده و 250 دستگاه آبپاش یکپارچه برای بهبود وضعیت در حال تهیه است. .

تیم های گشت زنی برای بررسی آلودگی گرد و غبار، سوزاندن روباز زباله و تخلیه زباله در مناطق صنعتی تشکیل شده است.

دولت به ترتیب 225 و 159 تیم را در طول روز و شب برای نظارت بر آلودگی گرد و غبار در شهر مستقر می کند.

مطالعات تسهیم منابع بی‌درنگ در 13 نقطه داغ آلودگی هوا و یک آزمایشگاه سیار هوا در هر یک از این مکان‌ها مستقر خواهد شد.

سایت های ساختمانی بزرگتر از 500 متر مربع برای بررسی آلودگی گرد و غبار به دقت نظارت خواهند شد. دولت یک روش عملیاتی استاندارد برای جلوگیری از حوادث آتش سوزی در محل های دفن زباله تهیه کرده است. رئیس جمهور گفت: همچنین طرحی برای دفع علمی پسماندهای صنعتی در دست تهیه است.

کجریوال افزود که یک تیم ویژه برای بهبود میزان بقای درختان پیوند شده در حال ایجاد است.

نخست وزیر همچنین مدعی شد که وضعیت آلودگی هوای دهلی در حال بهبود است در حالی که در سایر نقاط کشور بدتر می شود.

او گفت که آلودگی هوا بین سال‌های 2016 تا 2022 30 درصد کاهش یافته است و تعداد روزهای شدید کیفیت هوا از 26 روز در سال 2016 به تنها شش روز در سال 2022 کاهش یافته است.