آرانپور چند ماه پس از تلاش چاتیسگر برای توسعه منطقه تحت تأثیر مائوئیست ها، انفجار کرد

انفجار بمب دست ساز در جاده ایالتی آرانپور-جاگارگوندا ماه ها پس از ابتکارات عمده پلیس ایالت چاتیسگر و نیروی پلیس ذخیره مرکزی (CRPF) برای ایجاد کمپ های پایه جدید، ساخت جاده ها و باز کردن مسیرهای تجاری قدیمی رخ می دهد که بیش از 15 سال بسته باقی مانده بود.

در ماه فوریه، CRPF و پلیس چاتیسگره پس از 17 سال یک پایگاه عملیاتی پیشرو در Bedre در Sukma، منطقه ای پر از مائوئیست ها، ایجاد کردند. این مسیر تجاری قدیمی را باز کرد که جاگارگوندا را به مقر منطقه بیجاپور و دانته‌وادا متصل می‌کرد. طی چهار سال گذشته، حدود 58 کمپ جدید راه اندازی شده است. استراتژی دنبال شده توسط دولت این است که ابتدا کمپ های پایه ایجاد کرده و سپس راه سازی را آغاز کند. پس از آن راه اندازی مغازه های قیمت منصفانه، برق، بازگشایی مدارس و تامین سایر تسهیلات اولیه دنبال می شود. بازرس کل پلیس (محدوده بسار) ساندراج پی در گفتگو با ای تی گفت: “جاده آرانپور-جاغرگوندا (محل انفجار بمب دست ساز) به تازگی تکمیل شده است. 3-4 کیلومتر آخر این جاده دولتی در حال ساخت است. این جاده بیش از 20 سال بسته بود. این جاده جدید زندگی قبایل محلی را آسان می کند و راهروهای ترانزیت مورد استفاده مائوئیست ها را می بندد.

انتظار می رود جاده ها توسعه این مناطق را به همراه داشته باشند. به گفته اداره ولسوالی، 45 روز پیش یک اتوبوس بین ارنگپور و جاغرگوندا آغاز شده بود. این امر به روستاییان محلی کمک کرد تا دسترسی بهتری به کلاه‌های روستا داشته باشند تا محصولات جنگلی کوچک جمع‌آوری شده توسط آنها را بفروشند. تاکنون، آرانپور، که در بلوک کوواکوندا در ناحیه دانته‌وادا قرار دارد، شاهد نفوذ چندانی از طرح‌های دولتی نبوده است.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!