آدانی: ردیف آدانی-هیندنبورگ: SC برای شنیدن PIL هایی که امروز به دنبال تحقیق هستند

دادگاه عالی روز چهارشنبه به دسته ای از دعاوی مربوط به منافع عمومی (PIL) رسیدگی خواهد کرد که به دنبال تحقیق درباره موضوع گزارش AdGroup-Hindenberg و درخواست SEBI برای تمدید زمان برای ارائه گزارش هستند.

دادگاه عالی روز دوشنبه جلسه رسیدگی به ادعای SEBI را برای تمدید شش ماهه برای پایان دادن به تحقیقات در گزارش هیندنبورگ به تعویق انداخت.

هیئتی که توسط رئیس دادگستری هند (CJI) دکتر دانانجایا یشوانت چادراچود و همچنین متشکل از قضات PS Narsimha و JB Pardiwala این موضوع را به تعویق انداختند.

وکیل کل توشار مهتا به شورای عالی امنیت اطلاع داد که SEBI به دنبال تمدید زمان برای انجام تحقیقات است و برای رسیدن به هر نتیجه ای به شش ماه زمان نیاز دارد.

SEBI به SC گفت که تحقیقات انجام شده توسط SEBI مربوط به صدور رسیدهای سپرده گذاری جهانی (“GDRs”) توسط 51 شرکت فهرست شده هندی است که تحقیقات در مورد آنها انجام شده است. SEBI در دادگاه عالی ارائه کرد که هیچ شرکت بورسی گروه آدانی بخشی از آن 51 شرکتی نبود که تحت بررسی قرار داشت.

“با تکمیل تحقیقات، اقدامات اجرایی مناسبی در این زمینه انجام شد. از این رو، این ادعا که هیئت بورس و اوراق بهادار هند از سال 2016 در حال تحقیق در مورد آدانی است، از نظر واقعی بی‌اساس است. بنابراین، می‌گویم و تسلیم می‌کنم که به دنبال اتکا به این موضوع بوده‌ام. در سوگندنامه پاسخ متقابل آمده است.

SEBI در دادگاه عالی ارائه کرد که در چارچوب تحقیق در مورد هنجارهای حداقل سهام عمومی (MPS)، SEBI در حال حاضر با یازده تنظیم کننده خارج از کشور تحت یادداشت تفاهم چندجانبه (MoU) با سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) تماس گرفته است. درخواست های مختلفی برای اطلاعات از این رگولاتورها انجام شد. اولین درخواست از رگولاتورهای خارج از کشور در اوایل 6 اکتبر 2020 انجام شد، SEBI به دادگاه اطلاع داد. SEBI به دیوان عالی ارائه کرد که درخواست تمدید مهلت ارائه شده توسط آن به منظور اطمینان از اجرای عدالت با در نظر گرفتن موارد زیر است. منافع سرمایه گذاران و بازار اوراق بهادار از آنجایی که هرگونه نتیجه گیری نادرست یا پیش از موعد پرونده بدون مطالب واقعی واقعی در ثبت رسیده باشد، عدالت را تامین نخواهد کرد و از این رو از نظر قانونی غیرقابل دفاع خواهد بود.

SEBI به دیوان عالی کشور اطلاع داده است که در رابطه با تحقیق و بررسی مربوط به 12 تراکنش ذکر شده در گزارش هیندنبورگ، در ابتدا اشاره شده است که این تراکنش ها بسیار پیچیده هستند و دارای معاملات فرعی بسیاری در حوزه های قضایی متعدد و بررسی دقیق آنها هستند. تراکنش‌ها مستلزم جمع‌آوری داده‌ها/اطلاعات از منابع مختلف از جمله صورت‌های بانکی از چندین بانک داخلی و بین‌المللی، صورت‌های مالی نهادهای خشکی و برون‌ساحلی درگیر در معاملات و قراردادها و موافقت‌نامه‌ها، در صورت وجود، وارد شده بین واحدها به همراه سایر پشتیبانی‌کننده‌ها هستند. اسناد.

در 2 مارس، دادگاه عالی به ناظم بازار سرمایه SEBI دستور داد تا هرگونه نقض قانون اوراق بهادار توسط گروه آدانی را در پی گزارش هیندنبورگ، که منجر به حذف گسترده بیش از 140 میلیارد دلار از ارزش بازار گروه آدانی شد، بررسی کند.

دیوان عالی، در 2 مارس، کمیته ای کارشناسی را در مورد موضوع ناشی از گزارش پژوهشی هیندنبورگ در مورد شرکت های گروه آدانی تشکیل داد. این کمیته متشکل از شش عضو است که توسط قاضی سابق دادگاه عالی، جاستیس ام ساپره رهبری می شود. دادگاه عالی پس از آن از SEBI خواسته بود تا ظرف دو ماه گزارش وضعیت خود را ارائه کند.

سپس دادگاه عالی در حال رسیدگی به دادخواست های مربوط به گزارش هیندنبورگ، از جمله در مورد تشکیل کمیته مربوط به مکانیسم های نظارتی برای حمایت از منافع سرمایه گذاران بود.

گزارش 24 ژانویه هیندنبورگ ادعای دستکاری و کلاهبرداری سهام توسط این شرکت را داشت.

گروه آدانی هیندنبورگ را به عنوان “یک فروشنده غیراخلاقی کوتاه فروش” مورد حمله قرار داده و بیان کرده است که گزارش این نهاد مستقر در نیویورک “چیزی جز یک دروغ” نبوده است. از سهام (ANI)