آخیله-شیوپال با هم برای انتخابات شهرداری کمپاین می کنند

برای اولین بار از سال 2016، زمانی که آخیلش یاداو، رئیس حزب سامجوادی (SP) و عمویش شیوپال یداو اکنون با هم برای انتخابات شهرداری آتی در اوتار پرادش مبارزه می کنند، دیوارها تخریب شده و پل هایی ساخته شده است.

این حزب احتمالا به زودی برنامه مبارزات انتخاباتی رهبران ارشد خود را اعلام خواهد کرد.

قبلاً اعلام شده است که آخیله یداو و دیمپل یاداو نماینده مجلس ماینپوری هر کدام سه جلسه عمومی برای واندانا میشرا نامزد شهرداری لکنو این حزب برگزار خواهند کرد.

در حالی که آخیلیش یاداو هنوز مشغول استراتژی است، شیوپال یداو به میدان آمده است و در میان سنگرهای یداو در اتاوه، ماینپوری و فیروزآباد سفر می کند. شیوپال با آخیلیش در این نواحی لشکرکشی خواهد کرد.

قبل از اینکه دشمنی خانواده Yadav در سال 2016-2017 ظاهر شود، آخرین باری که Shivpal Yadav برای این حزب مبارزات انتخاباتی کرد در سال 2014 انتخابات لوک سبها بود. دشمنی بعدی در نهایت به انشعاب بین آخیش و شیوپال انجامید.

زمانی که شیوپال در انتخابات مجلس 2022 با حزب پراگاتیشیل سامجوادی-لوهیا خود با SP متحد شد، او فقط با آخیلیش برای کرسی مجلس کرهال این حزب کمپین کرده بود.

سپس در دسامبر 2022، شیوپال به همراه آخیلیش برای مسابقه نظرسنجی ماینپوری لوک سبها از Dimple Yadav کمپینی کرد. پس از آن، شیوپال، تنها یک ماه پس از مرگ مولایام سینگ یاداو، بنیانگذار حزب در 10 اکتبر، دوباره به SP پیوست. آخیش اکنون با تشکیل تیم هایی برای شهردار حزب، رئیس ناگار پالیکا و نامزدهای ریاست ناگار پانچایات، استراتژی مبارزات انتخاباتی حزب را رهبری می کند.

شیوپال کمپین SP را در سنگرهای BJP رهبری خواهد کرد. آخیلیش و شیوپال با هم در سنگرهای اس پی ماینپوری، کناوج، اتاواه و فیروزآباد دیده خواهند شد.

دیمپل یاداو احتمالاً برای نامزدهای حزب در حوزه انتخابیه لوک سبها خود ماینپوری مبارزات انتخاباتی خواهد کرد.

آخیش همچنین برای نامزدهای SP و Rashtriya Lok Dal (RLD) در مناطق غربی اوتار پرادش همراه با رئیس RLD، Jayant Chaudhary، مبارزات انتخاباتی خواهد کرد.

SP عزم خود را برای رقابت در رای گیری های ارگان های محلی شهری با قدرت کامل اعلام کرده است.

انتخابات نگار نیگام ها، نگر پالیکا پارشادها و نگر پنچایات در دو مرحله در روزهای 4 و 11 اردیبهشت برگزار می شود و شمارش آن در 23 اردیبهشت انجام می شود.

رای گیری در مرحله اول در 37 ناحیه تحت 9 بخش (صحارانپور، مرادآباد، آگرا، جانسی، پرایاگراج، لکنو، دیویپاتان، گوراخپور و بنارس) در تاریخ 4 می برگزار می شود.