آجیت پاوار “مذاکرات اتحاد” با رهبری BJP انجام می دهد

بمبئی: آجیت پاوار، رهبر حزب کنگره ملی‌گرا، همراه با بخش بزرگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشتاق پیوستن به حزب بهاراتیا جاناتا- دولت اکنات شینده در ماهاراشترا است و با رهبران ارشد BJP گفتگو کرده است. به نظر می رسد که این تحول به پرونده آتی دادگاه عالی مرتبط است که در آن تصمیم می گیرد که آیا 16 نماینده مجلس نمایندگان جناح اکنات شینده باید به اتهام مخالفت با شلاق اوداو تاکرای رد صلاحیت شوند. این حرکت همچنین در حالی دیده می‌شود که BJP اعداد را برای انتخابات پارلمانی سال آینده تقویت می‌کند، زیرا ماهاراشترا یک ایالت کلیدی با 48 کرسی پارلمان است.

مذاکرات هنوز به اوج خود نرسیده است زیرا BJP با توجه به آخرین آزمایش آجیت پاوار با او در سال 2019 زمانی که پس از تشکیل دولت با دوندرا فادناویس به حزب NCP بازگشت، کمی محتاط است.

بر اساس ستونی که توسط سانجی راوت، نماینده پارلمان شیو سنا (Uddhav) در مجلس سنا “Saamana” که امروز منتشر شده است، تکان دادن پاور ممکن است مشکل بزرگی نباشد. راوت در ستون خود “Rokthok” ادعا کرده است که وقتی اودهاو تاکرای هفته گذشته با شارد پاوار در محل اقامتش ملاقات کرد، او از “فشار بسیار زیاد” برای حمایت از BJP به اوداف گفت. “پاوار در جلسه به اودهاو گفت هیچ کس نمی خواهد استعفا دهد، اما خانواده ها هدف قرار می گیرند. اگر کسی می خواهد تصمیم شخصی بگیرد، تصمیم اوست. با این حال، ما به عنوان یک حزب با BJP همراهی نخواهیم کرد.” اگرچه راوت در ستون خود نامی از آجیت پاوار نبرده است، “اگر کسی بخواهد تصمیم شخصی بگیرد” به عنوان اشاره به آجیت پاوار دیده می شود. راوت بعداً در همان روز ادعا کرد که خانواده شراد پاور از جمله آجیت مورد هدف تحقیقات اداره اجرا و سایر آژانس‌های مرکزی قرار گرفته‌اند، اما ادعا کرد که شراد پاور پدر عقب‌نشینی نمی‌کند.

آجیت پاوار روز یکشنبه انکار آشکاری نکرد. آجیت پاوار گفت: “من آمیت شاه را ندیده ام، نمی دانم چرا همه مرا آنقدر دوست دارند که مدام در مورد من صحبت می کنند.”

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!