کدام فصل های زیست را برای کنکور بخوانیم؟

شیمی درسی شیرین و درعین حال بسیار سخت در کنکور سراسری است که در سال های اخیر درص پاسخگویی به سوالات آن به شدت کاهش یافته است و حتی رکوردی را نیز به خود اختصاص داد به طوری که در چند سال متوالی کسی موفق به کسب درصد 100 در این درس نشد؛ از طرفی این درس به شدت در رشته تجربی پر اهمیت است به خصوص برای افرادی که عشق به رشته داروسازی دارند و برخلاف باور ها در رشته ریاضی فیزیک هم اهمیت به سزایی دارد؛ شاید در وهله اول این اهمیت زیاد به چشم نخورد اما برای رشته هایی همچون مهندسی شیمی، مهندسی نفت، پلیمر، مکانیک و بسیاری دیگر از رشته ها، درس شیمی درس اصلی میباشد و داوطلبی که از الان به خوبی آن را یاد نگیرد در آینده بعد کنکور هم دچار مشکل خواهد شد. ☆نکته دیگر این که هیچ موقع تنها با درصد یک درس نمی توان گفت که کسی پزشکی یا رشته های دیگر قبول می شود یا نه.

تصویر بالا هم یک دید کلی از بودجه بندی عربی کنکور به شما میدهد که به صورت یکجا تمامی مباحث عربی کنکور و سوالات این درس را دربر گرفته است در آینده ای نه چندان دور هم در همین سایت برای شما مقاله ای تخصصی درباره مهمترین مباحث عربی کنکور خواهم گذاشت که به شدت به شما کمک میکند تا درصد خوبی در عربی کنکور کسب کنید و به خصوص برای افرادی مفید است که زمان کمی تا کنکور وقت دارند و به راحتی میتوانند به حدود 50 الی 60 درصد از سوالات عربی کنکور پاسخ دهند. دومین درس در بررسی درصد های لازم برای پزشکی بررسی درصد های مربوط به عربی کنکور است که توسط رتبه های زیر هزار کشوری کسب شده است. در مقالات قبلی بودجه بندی ریاضیات کنکور را به صورت کامل بررسی کردیم و در این مقاله هم از روی بالا عکس این مورد را میتوانید مشاهده کنید. برای مشاهده رزومه هم از طریق صفحه لیست مشاوان حرف آخر میتوانید اقدام موسسه حرف اخر کنید. ادامه این توضیحات را در ویدیو بالا مشاهده کنید. درسی که بعد از ریاضی جایگاه دوم را از لحاظ عدم رغبت دانش آموزان برای مطالعه به خود اختصاص داده است و دلیل این موضوع هم میتواند اهمیت پایین آن در زیرگروه یک رتبه لازم برای فیزیوتراپی رشته تجربی باشد.

همچنین در سال 98 ادبیات تنها درسی بود که هیچ شرکت کننده ای در گروه آزمایشی تجربی از بین 569984 نفر موفق به کسب درصد 100 در این درس نشد. حیاتی ترین درس رشته تجربی که در زیر گروه یک بالاترین ضریب را دربین تمامی دروس دارد و مهمترین درس این زیر گروه محسوب میشود. اولین درس در دفترچه اختصاصی کنکور (البته بعد از درس زمین شناسی، دلیل صحبت نکردن در مورد زمین این است که در زیرگروه یک ضریب زمین شناسی صفر است و هیچ تاثیری در درصد های لازم برای پزشکی ندارد) درس ریاضی است. البته بعد از این مقاله توصیه میکنم حتما مقاله مهمترین فصل های زیست شناسی کنکور را هم از همین آموزش دینی کنکور سایت بخوانید. البته سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آمار های زیر درصد رتبه های زیر 1000 کشوری است و اینکه چه ارتباطی با درصد قبولی پزشکی دارد؟ شهرت و معروفیت رو با استفاده از تبلیغ میتونیم بدست بیاریم اما برای اینکه به عنوان “بهترین” شناخته بشیم باید دارای یک سری معیار ها باشیم که به ترتیب این معیار ها رو در انتشارات حرف آخر امروز معرفی میکنیم و در آخر هم فردی که واقعا بهترین مدرس شیمی کنکور ایران هست رو معرفی میکنیم و این لقب رو مشاورین و رتبه های برتر به او داده اند و هیچ اغراقی به کار برده نشده.

اما میانگین درصد کسب شده توسط رتبه های برتر در این درس هم حدود 80 درصد است و برای رسیدن به این درصد باید به 20 سوال این درس پاسخ صحیح دهید بدون داشتن اشتباه. میانگین درصد شیمی کنکور برای کسب رتبه زیر هزار هم در حدود 82 درصد است و برای رسیدن به این درصد هم نیاز به پاسخ دادن به 29 سوال شیمی بدون داشتن اشتباه است. درصد لازم برای قبولی در پزشکی و کسب رتبه زیر 1000 در درس ادبیات به طور میانگین باید حدود 72 درصد باشد یعنی پاسخ دادن به 18 سوال بدون اشتباه. نکته حائز اهمیت در بررسی میانگین درصد ادبیات رتبه های زیر 1000 در سال 98 است که کمترین میانگین درصد در بین تمامی دروس اختصاصی و عمومی مربوط به درس ادبیات کنکور است. اما صبر کنید. ما یک هدیه ویژه نیز برای شما داریم؛ در هر سطحی که باشید با یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان مشکلات شما را بررسی خواهیم کرد و با استفاده از تخصص خود بهترین راهکار ها را به شما ارائه خواهیم داد که با کمک آن ها می توانید سرنوشت کنکور خود را تغیر دهید؛ برای استفاده از این فرصت استثنایی همین الان عدد 2 را به سامانه پیامکی 10002907 ارسال کنید تا کارشناسان تحصیلی ما به سرعت به شما ارتباط برقرار کنند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد حرف آخر بهترین راهکار آموزش مفهومی دروس کنکور لطفا از صفحه ما بخواهید.