یک سال جستجوی مرکزی گوگل | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

یک سال جستجوی مرکزی گوگل |  وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل |  توسعه دهندگان گوگل

چهارشنبه 17 نوامبر 2021

یک سال پیش، سایت جدید خود را راه‌اندازی کردیم و اعلام کردیم که نام محبوب خود، Google Webmasters را برای یک نام جدید ترک می‌کنیم: Google Search Central. در آغاز سال 2020، ما پر از امیدها و رویاها بودیم که همه محتوای خود را در یک مکان آسان برای یافتن جمع کنیم، که به سرعت فهمیدیم که در واقع با حجم زیادی از کار برای اجرا همراه شده است (به شما می گویم که ما کاملاً از این شوکه شدیم. ).

از زمان راه اندازی تا کنون چه کار کرده ایم؟

امسال، ما با تیم سئو داخلی خود برای بهبود محتوای خود کار می کنیم، اسناد جدید زیادی می نویسیم، 13 وبلاگ به زبان محلی را انتقال می دهیم و یک چک لیست جدید برای صفحه اصلی خود ایجاد می کنیم.

کار با سئوکاران ما برای بهبود محتوا

برای کمک به بهبود محتوای Google Search Central، با SEOs خود تماس گرفتیم. آنها به نظارت بر مهاجرت سایت ما از هزاران URL، شناسایی تغییر مسیرهای شکسته و اطمینان از اینکه ترافیک به درستی به سایت جدید منتقل شده است، کمک کردند. ما همچنین برای بهبود عناصر عنوان و توضیحات خود در بیش از 200 صفحه با آنها کار کردیم.

ما با اسناد اولویتی شروع کردیم که بیشتر توسط خوانندگان ما مشاهده شد، یا اسنادی که فکر می کردیم باید ترافیک بیشتری داشته باشند. چند مورد هم داشتیم که می خواستیم
بهینه سازی نکردن ترافیک (به عنوان مثال، ما بازخورد کاربران را از جستجوگرانی که می خواستند صفحات را حذف کنند، دریافت می کردیم، زمانی که صفحه ما فقط در مورد حذف مالک سایت بود).

هر روزی نیست که جان، لیزی و تیم Search Relations برای کمک به سئو از آنها استفاده می کنند. کمک به سئوی محتوای معتبر SEO بر اساس دستورالعمل های سئوی خود گوگل، یک تکلیف عجیب است. حتی عجیب‌تر است که جان، لیزی و تیم Search Relations در آن سوی Google Meet برای مشاوره در مورد سئو قرار دارند. با این وجود، ما بسیار هیجان زده بودیم که از این چالش و فرصت استفاده کنیم.

انجام سئو در گوگل یک چیز واقعی است – حتی زمانی که به معنای انجام آن برای جستجوی مرکزی همه سایت ها باشد. ما به این پروژه مانند هر پروژه دیگری که در بسیاری از وب‌سایت‌های بازاریابی، محتوا و محصولات Google انجام می‌دهیم نزدیک شدیم. این رویکرد به طور کلی مانند همه افراد دیگری است که در این صنعت کار می کنند – با پشتوانه دستورالعمل ها، بهترین شیوه ها و تجربه. با این حال، ما در ابزارها، داده‌ها و اطلاعاتی که می‌توانیم برای حفظ جدایی دقیق بین جستجوی Google و افرادی که سئو را در Google انجام می‌دهند، استفاده کنیم، محدود هستیم. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ما مزیت ناعادلانه ای نداریم.

کمک به انتقال مرکز جستجو مانند سایر مهاجرت‌هایی که ما به آنها کمک کرده‌ایم انجام شد. ما تحقیقات کلمات کلیدی و بهینه‌سازی ابرداده‌ها را برای صفحات کلیدی تکمیل کردیم، به نقشه‌برداری تغییر مسیر و تغییر مسیرهای QA کمک کردیم، و داشبورد Google Data Studio را برای کمک به نظارت بر پیشرفت و تجزیه و تحلیل کامل پس از مهاجرت راه‌اندازی کردیم. می دانید، چک لیست معمولی مهاجرت SEO.

همچنین دیدن واکنش های جامعه سئو پس از مهاجرت واقعاً جالب بود. ما در توییتر فعال هستیم و در همه نشریات SEO مشترک هستیم (به هر حال ما فقط سئوکارهای معمولی هستیم)، بنابراین دیدن بازخورد، همه مقالات و دریافت یک فریاد در پادکست Search Off The Record بسیار عالی بود.

از لیزی، جان، و بقیه تیم‌های Search Relations برای این فرصت تشکر می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری و کمک به رشد Google Search Central هستیم (افزونه پیوند داخلی بی شرمانه).

– جیسون استیونز، سئو آزمایشگاه رشد (تیم سئو داخلی گوگل)

افزودن اسناد بیشتر

ما اسناد نمایه‌سازی و خزیدن خود را بازسازی کردیم که شامل گروه‌بندی موارد بر اساس موضوع، انتشار اسناد جدید و اصلاح دستورالعمل‌هایمان در مورد موضوعات زیر بود:

مهاجرت 13 وبلاگ زبان محلی ما

چند هفته پیش، ما انتقال و تغییر مسیر 13 وبلاگ زبان محلی خود را تکمیل کردیم، از جمله محتوای مربوط به سال 2005. ما هزاران پست را با همتایان انگلیسی آنها تطبیق دادیم، و جابه‌جایی بین زبان‌ها را برای یک قطعه محتوا آسان‌تر کرد. همگام‌سازی محتوا به این روش به ما امکان می‌دهد پست‌های همیشه سبز را به زبان‌های بیشتری گسترش دهیم، کارهای ترجمه‌ای را که دیگران قبل از ما انجام داده‌اند حفظ و نگهداری کنیم، و کشف محتوایی که قبلاً داشتیم را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

ویجت جدید صفحه اصلی ما

در صفحه اصلی، ما همچنین اخیرا یک ویجت جدید منتشر کرده ایم که مقالات را بر اساس نقشی که کاربران انتخاب می کنند توصیه می کند. این یک روش تعاملی تر برای بررسی نحوه بهبود حضور خود در جستجو است.

چک لیست تعاملی در صفحه فرود جستجوی مرکزی گوگل

برای ایجاد مسیرهای یادگیری، ما مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کردیم و متوجه شدیم که کاربرانی که در صفحه اصلی ما قرار می‌گیرند به دنبال شروع اولیه یا به طور کلی یادگیری بیشتر هستند (در مقابل کاربرانی که در URLهای عمیق با سؤالات خاص قرار می‌گیرند). با این مسیر یادگیری تعاملی، ما امیدواریم که کاربران جدید – از سئوکارها، بازاریابان دیجیتال، صاحبان مشاغل – اکنون بتوانند محتوا را در مرکز جستجوی Google به روشی ساده‌تر و ساختاریافته کاوش کنند.

ما همچنین می شنویم که بسیاری از سئوکاران درخواست منابع برای مخاطبان غیر سئو می کنند. شما می توانید یک مسیر یادگیری خاص یا چک لیست مالک وب سایت را با از پیش تعریف شده به اشتراک بگذارید ?card=owner
پارامترها در URL گرافیک ساده‌شده به معرفی ویژگی‌های جستجو به روشی بصری‌تر کمک می‌کند و تشخیص ویژگی را آسان‌تر می‌کند. ما هنوز در حال تکرار روی ویجت هستیم، بنابراین ممکن است در ماه های آینده تغییرات و بهبودهای بیشتری را مشاهده کنید.

چه چیزی بهبود یافته است

نشانی‌های وب منتقل‌شده به Google Search Central با مقایسه دوره بین ژانویه 2021 تا اکتبر 2021 با سال قبل، شاهد افزایش 240 درصدی کلیک‌های سالانه از جستجوی Google بودند. نمودار زیر کلیک‌های روی محتوای ما را سه ماه قبل و بعد از مهاجرت نشان می‌دهد (زمانی که در مکان‌های جداگانه قرار داشت در مقابل زمانی که در یک مکان متحد شده بود):

نموداری که کلیک‌های روی محتوای Google Search Central را سه ماه قبل و بعد از مهاجرت نشان می‌دهد

به دلیل مهاجرت و طراحی مجدد، وبلاگ Search Central نیز بهتر از وبلاگ Webmaster Central عمل می کند: سه ماه پس از مهاجرت، وبلاگ Search Central 159٪ در کلیک ها و 23٪ در نمایش ها بهبود یافته است. این داده ها فقط شامل وبلاگ انگلیسی وب مستر مرکزی می شود، زیرا ما به تازگی مهاجرت 13 وبلاگ زبان محلی را تکمیل کردیم. ما به نظارت بر ترافیک وبلاگ Search Central ادامه خواهیم داد تا ببینیم چگونه مهاجرت وبلاگ زبان محلی بر ترافیک سایت ما تأثیر می گذارد.

مقالاتی که از مرکز راهنمای کنسول جستجو منتقل شده‌اند نیز در تعداد کلیک‌ها افزایش یافته‌اند. به عنوان مثال، عملکرد برای موضوعات زیر بهبود یافته است: نقشه سایت (+99٪ کلیک)، robots.txt (+27٪ کلیک)، HTTPS (+66٪ کلیک).

چه کار کرد و چه نشد

ما متوجه شدیم که افراد در عرض یک ماه شروع به استفاده از نام جدید Google Search Central کردند. سئوکاران ما در Keyword Planner برای نظارت بر علاقه جستجو برای تغییر نام کار کردند و دیدیم که «Google Search Central» پس از راه‌اندازی و ارتقای Google Search Central از «Google Webmaster Central» در علاقه جستجو (+250%) پیشی گرفت.

چیز دیگری که به خوبی کار می کند این است که انتشار مطالب در سایت جدید ما بسیار آسان تر شده است. تعداد فزاینده ای از مشارکت کنندگان از تیم ما وجود دارد که به طور خودکار منجر به انتشار یکپارچه محتوای بیشتر به همه زبان های پشتیبانی شده ما می شود. در حالی که در گذشته ترجمه پست‌های وبلاگ ماه‌ها طول می‌کشید، در سایت جدید ما، محتوای ترجمه شده می‌تواند تنها در چند روز در دسترس باشد.

مانند هر پرتاب بزرگ، چیزهایی وجود داشت که طبق برنامه پیش نرفت:

  • مهاجرت به وبلاگ های زبان محلی نقشه‌برداری از URL‌ها بسیار بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم طول کشید، و در طول مسیر با مشکلات دیگری مانند اسکریپت‌های پایتون شکسته مواجه شدیم.
  • ناتوانی در به پایان رساندن همه چیزهایی که برای روز راه اندازی یک سال پیش می خواستیم (به عنوان مثال، چک لیست در صفحه اصلی، انتقال وبلاگ ها و سایر موارد لیست علاقه مندی ها).

چیزی که یاد گرفتیم

کل پروژه جابجایی سایت و تغییر برند یک تجربه چشم نواز برای تیم بود. مواردی که بیشتر به چشم آمدند:

  • زبان ها سخت است یک جابجایی سایت برای یک زبان به اندازه کافی دشوار است، اما 13 سایت محلی دیگر را با الگوهای URL خاص خود اضافه کنید که نیاز به تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت جداگانه دارند و در نهایت دچار سردرد می شوید.
  • ما واقعاً باید آزمایش‌های خود را بخوریم: معلوم شد تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت به خوبی تغییر مسیرهای متا هستند.
  • RSS هنوز آنقدر محبوب است که مجبور شدیم آن را به وبلاگ جدید اضافه کنیم.
  • سئوی زدایی به همان اندازه که به نظر می رسد عجیب است، اما شما واقعاً می خواهید ترافیک خوب را ثبت کنید.
  • کار با سئوکاران در یک سایت در مورد سئو می تواند به مغز شما آسیب برساند: شما در حال بهینه سازی چیزی هستید که در مورد بهینه سازی آن چیز صحبت می کند.

بنابراین، آیا ما آن را دوباره انجام می دهیم؟

لیزی از گری پرسید، و می دانید او چه گفت؟ “نه.”

آینده برای ما چیست؟

با نزدیک شدن به پایان سال جاری، ما در حال فکر کردن به آینده سایت Google Search Central در سال 2022 هستیم. آیا چیزی وجود دارد که باید درباره آن بنویسیم یا عملکردی را که باید در سال آینده به سایت خود اضافه کنیم؟ به ما اطلاع دهید توییتر
با هشتگ #SearchCentral2022.

ارسال شده توسط Lizzi Sassman و Gary Illyes، تیم Search Relations