یوگی آدیتیانات: مخالفان بایکوت افتتاحیه ساختمان پارلمان تلاش نفرت انگیز برای ایجاد جنجال

یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اوتار پرادش، روز پنجشنبه از احزاب مخالف به دلیل تحریم افتتاحیه ساختمان جدید پارلمان انتقاد کرد و گفت که آنها تلاشی “منزجر کننده” برای ایجاد جنجال انجام می دهند. اظهارات وی یک روز پس از آن بیان شد که 20 حزب اپوزیسیون از جمله کنگره، TMC، حزب سامجوادی و AAP، افتتاحیه ساختمان در 28 مه توسط نخست وزیر نارندرا مودی را تحریم کردند.

آنها گفتند که تصمیم نخست وزیر برای افتتاح آن توسط خودش، “به حاشیه راندن رئیس جمهور دروپادی مورمو، نه تنها توهین بزرگی است، بلکه یک حمله مستقیم به دموکراسی ما است که پاسخی متناسب را می طلبد.”

رئیس جمهور گفت این اولین بار نیست که یک نخست وزیر در حال تبدیل شدن به “ساکشی” (شاهد) مراسم تحلیف در مجموعه پارلمان است.

آدیتیانات گفت که پیش از این، نخست وزیر ایندیرا گاندی ضمیمه پارلمان را افتتاح کرده بود و نخست وزیر راجیو گاندی سنگ بنای کتابخانه پارلمان را گذاشته بود.

وی در مورد اعلام تحریم گفت: «در تاریخ هند مستقل، تاریخ 28 می به عنوان روز باشکوهی ثبت می شود که نخست وزیر ساختمان جدید پارلمان را به ملت هدیه می دهد».

نخست وزیر در ویدئویی گفت: “این یک لحظه تاریخی خواهد بود. به جای اینکه این لحظه را با عزت و با شکوه نشان دهیم، نوع اظهارات کنگره و سایر احزاب مخالف غم انگیز و غیرمسئولانه است. این تضعیف دموکراسی است.” او در صفحه رسمی توییتر خود به اشتراک گذاشت.

او گفت، مردم در کشور و جهان به این افتخار می کنند که “هند بزرگترین دموکراسی است” و نخست وزیر مودی هویت جدیدی به کشور داده است.

در موضع مخالفان، آدیتیانات گفت: “تلاش های نفرت انگیزی برای ایجاد مناقشه در لحظه باشکوه انجام می شود. من فکر می کنم کشور چنین چیزهایی را نخواهد پذیرفت. ساختمان جدید پارلمان با در نظر گرفتن رویکردی رویایی ساخته شده است… امروز نیاز و چشم انداز 100 سال آینده.”