یاشاسوی جیسوال: ثبات مالی به من کمک کرد تا روی کریکت تمرکز کنم

روی آن قاب باریک، آن پدهای پف کرده مورانت خیلی بزرگ به نظر می رسد و صورتش در زیر کلاه خیلی کوچک به نظر می رسد. اما Yashasvi Jaiswal واقعاً به خوبی در صدر ترتیب ضربه زدن به رویالز راجستان قرار می گیرد. این یک فصل عالی IPL برای بازکننده چپ دست بود، که با 442 دوش، از جمله صد و سه پنجاه، از 10 مسابقه با نرخ ضربه 158.42، در جایگاه سوم جدول ضربتی قرار دارد. او همچنین اولین IPL صد – 128 توپ از 62 توپ را در مقابل سرخپوستان بمبئی در ورزشگاه وانکهد به ثمر رساند. برای او «لحظه ای احساسی» بود، زیرا او را به یاد روزهایی می انداخت که در میدان آزاد زندگی می کرد. جیسوال با آمیت چوداری در مورد اولین صد IPL خود، تمرینات پیش فصل، آرزوهای تیم ملی و موارد دیگر صحبت می کند. گزیده های ویرایش شده

آیا از فرم خود، نحوه گلزنی خود شگفت زده شده اید؟

اصلا. من واقعا برای این کار سختی کشیده ام. من به طور مداوم کریکت داخلی بازی کرده ام. برای 3-4 سال گذشته، من در IPL نیز بازی می کنم. تفاوت زیادی ایجاد می کند. من تجربه زیادی کسب کرده ام که سعی می کنم از آن در بازی خود استفاده کنم. من با زوبین (بهاروچا) قربان تمرین کرده ام. ما در مورد بازی من چیزهای زیادی بحث می کنیم. و وقتی با بازیکنان ارشد ملاقات می کنم، زیاد با آنها صحبت می کنم. این به من اعتماد به نفس و انگیزه می دهد.

شما در ورزشگاه وانکهده مقابل سرخپوستان بمبئی صد گل درخشان به ثمر رساندید. شما صدها گل به ثمر رسانده‌اید، اما آیا به این دلیل که بیشتر کریکت‌تان را در بمبئی بازی کرده‌اید، از بقیه خاص‌تر بود؟
یکی از بهترین لحظات زندگی من بود. من قبلاً در میدان آزاد می ماندم که فاصله زیادی با ورزشگاه وانخده ندارد و از آنجا می توانستم چراغ های ورزشگاه را ببینم و حتی صدای غرش را بشنوم. بنابراین، وقتی آن صد گل را زدم، من را به یاد آن روزها انداخت. برای من لحظه احساسی بود.

در آن اینینگ ها، شما بیش از نیمی از دوش های راجستان رویالز را به ثمر رساندید و 8 6 شیش زدید، از جمله سه ضربه در برابر جوفرا آرچر. بعد از صد چقدر راضی هستید؟
احساس می کنم اکنون مسئولیت های بسیار بیشتری دارم. من باید بازیم را بیشتر ارتقا دهم. من بستر خوبی برای خودم آماده کرده ام. من باید با هر دو دست از این فرصت استفاده کنم. باید بیشتر تلاش کنم و در آینده بیشتر به دست بیاورم.

تمرینات پیش فصل شما چگونه بود؟
یک آکادمی راجستان رویالز در ناگپور وجود دارد. من برای تمرین با ژوبین به آنجا می روم. ما انواع مختلف تمرین را برای سناریوهای مختلف و برای انواع زمین انجام می دهیم. گاهی روی خاک سرخ بازی می کنیم، گاهی روی خاک سیاه بازی می کنیم. گاهی اوقات در برابر پرتاب کننده سریع بازوی چپ است، گاهی اوقات در برابر پرتاب کننده سریع بازوی راست، اسپینر بازوی چپ، چینیمن و کسانی که با بازو پهلو می اندازند. بنابراین ما سعی می کنیم تا حد امکان سناریوهای مختلف ایجاد کنیم تا وقتی در طول مسابقه با سناریوی مشابهی مواجه می شوم، ذهن من بتواند راه حل ها را پیدا کند.

همچنین، نحوه بیرون آمدنم در یک مسابقه، آن را با بازیکنان ارشدی مانند سانجو (سامسون) بهای، سانگا سر (کومار سانگکارا) در میان می‌گذارم و اگر چند بازی اخیر را مشاهده کرده‌اید، با ام اس (دونی) صحبت می‌کردم. آقا، ویرات (کوهلی) بایا، روهیت (شارما) بهایا. همه این چیزها به طور مرتب اتفاق می افتد. سعی می کنم چیزهایی را برای خودم انتخاب کنم و در بازی خودم قرار دهم. اینکه چگونه این کار را انجام می دهم به من بستگی دارد، اما همه این چیزها به من در بهبود بازی کمک می کند.

آیا تغییرات فنی در ضربات خود ایجاد کرده اید؟
چیز مهمی نیست. من فقط خوب تمرین می کنم. من روی تناسب اندامم خیلی کار کرده ام، روی ریکاوری، خواب و تغذیه تمرکز می کنم. همه چیز در عین حال مهم است. من روی تمام جنبه های بازی ام کار می کنم. من زندگی خوب و روال خوبی را در خارج از زمین کریکت تنظیم کرده ام. این چیزها به من کمک می کند، حدس می زنم. و اگر در خارج از زمین کریکت نظم و انضباط داشته باشم، قطعاً در داخل آن نیز نظم خواهم داشت.

شما در 3-4 سال گذشته در راجستان رویالز بوده اید. این قرار گرفتن چگونه به بازی شما کمک کرده است؟
فکر می کنم بزرگترین چیزی که راجستان رویالز به من داده است ثبات مالی است. این ثبات به من کمک کرد تا آرام باشم و کاملاً روی تمرین کریکت تمرکز کنم. آنها نه تنها در کریکت بلکه در سرمایه گذاری و برنامه ریزی آینده به من کمک کرده اند تا در آینده با مشکلی مواجه نشم. این واقعا جنبه بزرگی از زندگی است. این به من کمک کرد تمام تلاشم را روی کریکت بگذارم. نباید اینطور باشد که وقتی بازی کریکت را متوقف کردید، زندگی شما تبدیل به یک مبارزه شود. امنیت مالی برای ثبات ذهنی شما بسیار مهم است.

شما در این فصل در حال ضربه زدن به چند بیگ ششم هستید. روی پاور بازیت هم کار کردی؟
بله، تمرینات قدرتی زیادی انجام داده ام. فکر می کنم اول ذهنی است و بعد همه چیزهای دیگر. اگر می خواهید چیزی بسازید، ابتدا باید آن را تجسم کنید و باور داشته باشید که می توانید آن را انجام دهید. سپس باید بدانید که برای انجام آن چه کاری لازم است. اینجاست که همه این موارد مانند تمرینات قدرتی و سایر جنبه ها وارد عمل می شوند. این کاری است که من و آقا زوبین در سه چهار سال گذشته انجام داده ایم. ما واقعاً سخت با هم کار کرده ایم و به همین دلیل است که وقتی به صد نفر رسیدم خیلی هیجان زده نبودم. آرام و کنترل شده بودم. من فقط آن لحظه را جشن می گرفتم و آرزوی بسیاری از چنین لحظاتی در آینده را داشتم.

چه مختصری از نقش خود به عنوان بازکننده دارید؟
از من خواسته می شود که بازی عادی خود را انجام دهم و به بیان خودم ادامه دهم. هر شرایطی که باشد، باید گزینه های شجاعانه را انتخاب کنم و همیشه مثبت بمانم. و من اینطور هستم، بدون هیچ ترسی بازی می کنم. آنچه تیم من به آن نیاز دارد برای من مهم ترین چیز است.

شما پد مورانت می پوشید. ساچین تندولکار اینها را می پوشید. اکنون شاهد استفاده از MS Dhoni از آنها هستیم. تعداد بسیار کمی آنها را پوشیده اند. چرا آنها را می پوشی؟
من این لنت ها را دوست دارم. آنها احساس راحتی می کنند. دلیل خاصی برای انتخاب آنها بر دیگران وجود ندارد. همه چیز در مورد احساس است. وقتی برای اولین بار آنها را پوشیدم، احساس بسیار خوبی داشتم. بنابراین، من با آنها ادامه دادم.

صحبت های زیادی در مورد دعوت شما به هند پس از این IPL وجود دارد. راجع به این چه احساسی دارید؟
احساس می کنم فقط باید روی تمرینات، مسابقات و کارهایی که انجام می دادم تمرکز کنم. و هر چه باید بیفتد اتفاق خواهد افتاد. من فقط باید به کارم ادامه دهم، استراحت خودش به خودش رسیدگی می کند. من می خواهم این اتفاق بیفتد، اما می دانم که باید صبور باشم.

هر زمان که امتیاز می گیرید، داستان مربوط به اوایل زندگی شما با روندهای رسانه ای مواجه می شود. بعد از سال ها و موفقیت های بسیار، وقتی بارها و بارها درباره آن داستان ها می شنوید چه احساسی دارید؟
من همیشه نسبت به آن احساس خوبی دارم. من آن داستان را زندگی کرده‌ام و این به من اعتماد به نفس می‌دهد تا برای چیزهایی که می‌خواهم به آنها برسم بجنگم. مهم نیست چه اتفاقی می افتد، من باید به مبارزه ادامه دهم. اگر این اتفاق بیفتد خوشحال می شوم. اگه نشد اشکالی نداره دوباره امتحان میکنم این روحیه جنگندگی فقط از آنجا می آمد. من از خدا و کریکت برای زندگی خوب در حال حاضر سپاسگزارم. من واقعا برای آن سپاسگزارم. [But] این تازه شروع است و من باید آن را در ذهن داشته باشم. هر کاری که در گذشته انجام داده ام، برای من بسیار ارزشمند است. خوشحالم که آن سفری را داشتم که همیشه به یاد دارم. هر زمان که نمی توانم درست فکر کنم، یادآوری سفرم به من اعتماد به نفس زیادی داده است. رویایی بود که این سفر را آغاز کرد. هر زمان که افت می کنم، به سفری که داشته ام فکر می کنم و این به من انگیزه می دهد.

والدینتان با موفقیت شما چگونه کنار می آیند؟
چند روز پیش، پدر و مادر و خواهر و برادرم همگی برای تماشای مسابقه من مقابل لاکنو سوپر جاینتز آمدند. لحظه شگفت انگیزی بود زیرا آنها برای اولین بار بازی من را به صورت زنده با جمعیت زیادی در استادیوم تماشا می کردند. وقتی اولین توپ به من برخورد کرد، اینطور گفتم: “خدایا، لطفا مرا نجات بده”. (می خندد). می خواستم جلوی آنها خوب بکوبم. این یک نعمت است که می توانم آنها را به استادیوم دعوت کنم و با کریکت خود از آنها پذیرایی کنم.

آنها همچنین به بمبئی نقل مکان کرده اند، الان یک سال است که با من زندگی می کنند. بلکه الان با آنها زندگی می کنم!

همیشه آرزوی من این بود که خانه ای در بمبئی داشته باشم. من در خانه های افراد زیادی زندگی کرده ام، زیاد جابجا شده ام تا سقفی بالای سرم داشته باشم. وقتی بالاخره یک خانه گرفتم، احساس کردم به چیزی رسیده ام. توضیح این احساسات دشوار است. من تمام خانواده ام را در یک مکان جمع کرده بودم. با ارزش ترین لحظه زندگی من بود. موضوع پول یا چیزهای گران قیمت نبود. آن لحظه خیلی باارزش بود.

وقتی به خانه رسیدم، یک (مراسم گرم شدن خانه). این بهترین لحظه زندگی من بود که پدر و مادرم را در حال انجام پوجا دیدم. مادرم شروع کرد به گریه کردن. واقعا برای ما احساسی بود. من خیلی خوشحال بودم که توانستم این کار را برای آنها انجام دهم.