گزارش: سه کشته در تیراندازی و حمله با چاقو در ژاپن

رسانه های ژاپنی اعلام کردند که سه نفر از جمله دو افسر پلیس روز پنجشنبه در یک حمله با تیراندازی و چاقو در منطقه مرکزی ناگانو کشته شدند. به گفته شبکه تلویزیونی عمومی NHK و سایر رسانه های اصلی، پس از این حادثه، یک مظنون مرد در داخل ساختمانی پنهان شد. پلیس بلافاصله پس از تماس با خبرگزاری فرانسه جزئیات را تأیید نکرد.

مقامات در منطقه اطراف ناکانو، جایی که حمله رخ داد، از ساکنان خواسته شد تا در خانه بمانند.

گزارش ها حاکی از آن است که یک زن در حمله بعد از ظهر در یک مزرعه مورد ضربات چاقو قرار گرفت و دو افسر پلیس نیز هدف گلوله قرار گرفتند. یک شاهد عینی به NHK گفت که او در همان حوالی کار می‌کرده بود که زنی را دید که چاقو خورده است.» مرد گفت: «زنی از جاده می‌دوید و می‌گفت «کمکم کن» و به زمین افتاد. پشت سر او مردی با استتار و چاقوی بزرگی آمد که از پشت به او ضربه زد.

شاهد گفت در حالی که همسایه ها تلاش می کردند زن را احیا کنند با پلیس تماس گرفته است. NHK به نقل از پلیس، گفت که مهاجم بعداً ظاهراً یک تفنگ ساچمه ای به سمت افسران پلیسی که در محل حاضر شده بودند شلیک کرد.

جنایات خشونت آمیز در ژاپن که نرخ قتل پایینی دارد و برخی از سخت ترین قوانین اسلحه در جهان وجود دارد، نادر است.

اما در ماه ژوئیه زمانی که شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق شینزو آبه در روز روشن با یک اسلحه ظاهراً دست ساز ترور شد، کشور در حال ترور بود.

و ماه گذشته، مردی به اتهام پرتاب مواد منفجره مانند بمب لوله‌ای به سمت نخست‌وزیر فعلی فومیو کیشیدا در حین مبارزات انتخاباتی وی در شهر غربی واکایاما دستگیر شد.