گروه تحلیل حقوق و خطرات از آمیت شاه می خواهد که حکومت رئیس جمهور را در مانیپور تحمیل کند.

گروه تجزیه و تحلیل حقوق و خطرات (RRAG) از آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه که از مانیپور بازدید می کند خواست تا به دلیل عدم کنترل خشونت های قومی پس از اعمال ماده 355 در 6 مه، اعمال حکومت رئیس جمهور در ایالت را بررسی کند. 2023.

درگیری ها از جمله آتش زدن خانه ها تا امروز با کشته شدن پنج نفر از جمله یک پلیس ادامه دارد.

این گروه اظهار داشت که در خشونت قومی که در 3 مه 2023 به دنبال اعتراض قبایل کوکی به حکم دادگاه عالی مانیپور در مورد اعطای وضعیت قبیله برنامه ریزی شده به میتی ها آغاز شد، بیش از 80 نفر کشته شدند و بیش از 250 نفر کشته شدند. مجروح. حدود 26000 نفر در داخل کشور آواره شده اند در حالی که 50000 نفر دیگر مجبور شدند برای امنیت در جوامع خود جابجا شوند.

«عملیات نظامی جاری به تنهایی برای خاموش کردن شعله های خشونت قومی کافی نیست. آنچه مستلزم گفتگوهای بین جوامع در همه سطوح برای ایجاد اعتماد و صلح است، اما دولت ایالتی نتوانسته است هیچ گفتگوی بین جوامعی را در یک ماه گذشته آغاز کند. به نظر نمی رسد آغاز چنین فرآیندی قابل قبول باشد. این امر تحمیل حکومت رئیس جمهور را ضروری می کند زیرا دولت مرکزی تنها مرجع بی طرف و قابل قبول تلقی می شود.

جابجایی حدود 50000 نفر به مکان‌های امن در جوامع مربوطه خود تنها فروپاشی ساختار دولت را برای تضمین حق زندگی شهروندانش آشکار می‌کند. جابجایی مردم یادآور جابجایی مردم در جریان تجزیه هند در سال 1947 است. هفتاد و پنج سال پس از تقسیم، دولت هند نمی تواند جابجایی فعلی مردم را دائمی کند و باید قاطعانه عمل کند تا اطمینان حاصل شود که مردم می توانند به خانه های خود در هر جایی که قبل از شروع خشونت های قومی بوده اند بازگردند.» – در ادامه چاکما گفت.

وی ادامه داد: «محدودیت‌هایی برای عملیات‌های نظامی توسط ارتش و سایر نیروهای شبه‌نظامی وجود دارد. اگر اقدامات برای کنترل خشونت قومی شبیه به عملیات ضد شورش چندین دهه در ایالت شود، برای همه بیمار خواهد بود. نیاز امروز، گفتگوهای بین جوامع در همه سطوح برای برقراری صلح و اعتماد متقابل است. – همچنین چاکما تاکید کرد.