گروه تبلوید بریتانیا اعتراف می کند که به طور غیرقانونی اطلاعاتی در مورد شاهزاده هری جمع آوری کرده است

ناشر روزنامه انگلیسی «دیلی میرور» روز چهارشنبه به دلیل جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات درباره شاهزاده هری اذعان کرد و از او عذرخواهی کرد و در ابتدای محاکمه درباره یکی از شکایت‌های هک تلفن او گفت که شاهزاده باید «غرامت مناسب» داشته باشد.

اعتراف به جاسوسی برای مقاله ای با عنوان «سکس در ساحل با هری» در سال 2004 ممکن است یک پیروزی کوچک برای دوک ساسکس باشد، اما داستان مورد بحث یکی از تقریباً 150 داستانی نبود که هری ادعا کرد ناشی از جمع آوری اخبار غیرقانونی بین آنهاست. 1995 و 2011.

دادگاهی که در لندن افتتاح شد بزرگترین آزمون هری در مبارزه حقوقی او با مطبوعات بریتانیا است. او و سه سلبریتی دیگر، از جمله دو بازیگر سریال، از ناشر سابق دیلی میرر به اتهام سوء استفاده از اطلاعات خصوصی شکایت کردند.

هری در دادگاه حضور نداشت و وکیل او، دیوید شربورن، بیانیه افتتاحیه خود را آغاز کرد و گفت که اعمال غیرقانونی “گسترده و عادی” بوده و توسط خبرنگاران و سردبیران دیلی میرر، ساندی میرر و ساندی پیپل در “مقیاس صنعتی” انجام می شود. .

شربورن گفت: «این سیل غیرقانونی بود. اما بدتر از آن، این سیل توسط مدیران ارشد، سردبیران و اعضای هیئت مدیره تایید می شد.

« بازگشت به داستان های توصیه


صورت‌حساب‌ها و سوابق تلفنی – برخی از آنها آنقدر قدیمی که از Palm Pilots منسوخ شده بودند – نشان می‌داد که چگونه بخش‌های اخبار، سرگرمی، ورزش و عکس به بازرسانی که تاکتیک‌های ناجوانمردانه را انجام می‌دادند تکیه می‌کردند. شربورن گفت، پیرس مورگان، سردبیر سابق Daily Mirror از این هک آگاه بود و حتی در آن شرکت داشت. . مورگان به طور علنی دست داشتن در هک تلفن را رد کرده است. فعالیت های مورد بحث به بیش از دو دهه قبل باز می گردد، زمانی که روزنامه نگاران و چشمان خصوصی پیام های صوتی اعضای خانواده سلطنتی، سیاستمداران، ورزشکاران، افراد مشهور و حتی قربانیان جنایت را شنود کردند. این طرح از هک کردن گذرواژه‌های پیش‌فرض در روزهای اولیه پست صوتی تا ضربه زدن به تلفن‌ها، ایراد گرفتن از خانه‌ها و دسترسی به سوابق پزشکی پیشرفت کرد.

با فاش شدن هک، رسوایی به پا شد.

روزنامه‌های گروه میرور ناشر همچنان تلفن‌های هک شده برای رهگیری پیام‌های پست صوتی را تکذیب کردند و گفتند که هری و سه نفر دیگر ادعاهای خود را فراتر از یک محدودیت زمانی مطرح کردند.

اما در اسناد دادگاهی که دفاعیه خود را تشریح می‌کرد، ناشر «برخی شواهد دال بر دستور اشخاص ثالث برای مشارکت در سایر انواع UIG (جمع‌آوری اطلاعات غیرقانونی) تأیید کرد.» او گفت که این فعالیت «ضمانت جبران می‌کند» اما به چه شکلی توضیح نداده است. که ممکن است طول بکشد.

در اسناد دادگاه آمده است: “MGN بدون هیچگونه قید و شرطی برای همه چنین مواردی از UIG عذرخواهی می کند و به مدعیان اطمینان می دهد که چنین رفتاری هرگز تکرار نخواهد شد.”

این شرکت گفت که عذرخواهی آن یک حرکت تاکتیکی برای کاهش خسارات نبود، بلکه انجام شد «زیرا چنین رفتاری هرگز نباید رخ می‌داد».

این پرونده، اولین مورد از سه دعوای هک تلفن دوک برای محاکمه، تهدید می‌کند که کاری را انجام می‌دهد که او می‌گفت خانواده‌اش مدت‌ها از آن می‌ترسیدند: قرار دادن یک خانواده سلطنتی در جایگاه شاهد برای بحث درباره افشاگری‌های شرم‌آور.

وکیل او گفته است که انتظار می رود هری شخصا در ماه ژوئن شهادت دهد. پس از حضور غافلگیرکننده در ماه گذشته، این اولین باری نیست که او در دادگاه عالی حضور پیدا می‌کند و در یکی از دعوی‌های دیگرش بیشتر یک جلسه چهار روزه را مشاهده می‌کند.

شاهزاده جنگ لفظی را علیه روزنامه های بریتانیایی در دعاوی حقوقی و در کتاب خاطرات پرفروش خود “Spare” به راه انداخته است و قول داده است که ماموریت زندگی خود را اصلاح رسانه ای کند که او آن را مقصر مرگ مادرش، پرنسس دایانا می داند. او در سال 1997 در یک سانحه اتومبیل در پاریس در حالی که سعی داشت از پاپاراتزی ها فرار کند جان خود را از دست داد.

هری برای تاجگذاری روز شنبه پدرش، شاه چارلز سوم، از لندن عبور کرد و بلافاصله بعد از مراسم، برای تولد پسرش به کالیفرنیا پرواز کرد.

شکایت های او می تواند روابط خانوادگی را که از زمانی که هری و همسرش مگان در سال 2020 زندگی سلطنتی را ترک کردند و پس از شکایت از نگرش های نژادپرستانه مطبوعات بریتانیا به ایالات متحده نقل مکان کردند، متشنج شده است.

Mirror Group و دیگر ناشران در درجه اول از خود دفاع کرده اند و ادعا می کنند که هری نتوانسته پرونده خود را در یک بازه زمانی شش ساله مطرح کند. وکیل دوک استدلال کرده است که یک استثنا باید اعمال شود زیرا ناشران فعالانه جمجمه‌کاری را پنهان می‌کردند.

در افشاگری خیره‌کننده ماه گذشته که فصل شرم‌آوری را در زندگی پدرش رقم زد، هری تأخیر خود در ارائه کت و شلوار را تا حدودی به خاطر خانواده‌اش مقصر دانست.

او تاکید کرد که از شکایت علیه سان و سایر روزنامه‌های متعلق به غول رسانه‌ای روپرت مرداک به دلیل «توافق مخفی» – که ادعا می‌شود توسط ملکه الیزابت دوم تأیید شده است – منع شده است که خواستار توافق خصوصی و عذرخواهی می‌شد.

هری در اظهارات شاهدی علیه روزنامه‌های گروه خبری گفت: او گفت که این معامله برای این است که خانواده سلطنتی را از پاسخ دادن به سؤالات در دادگاه در مورد اطلاعات “خصوصی و بسیار حساس” نجات دهد.

او با اشاره به رونوشت ضبط فاش شده – منتشر شده در ساندی میرر – از یک مکالمه صمیمی گفت: «این مؤسسه به شدت نگران این موضوع بود و می‌خواست به هر قیمتی از آسیب‌های اعتباری که در سال 1993 متحمل شده بود جلوگیری کند. پدرش که در آن زمان شاهزاده ولز بود، با شاهزاده‌اش، اکنون ملکه کامیلا، خود را با تامپون مقایسه می‌کرد.

هری گفت که برادرش، شاهزاده ویلیام، بی سر و صدا ادعاهای هک خود را با News Group برای “مبلغ هنگفت پول” در سال 2020 حل و فصل کرده است. او همچنین ادعا کرد که پدرش به کارکنان کاخ دستور داده است که به او دستور دهند تا از دعوای خود صرف نظر کند، زیرا این برای مردم بد بود. خانواده.

شرکت مرداک وجود یک “توافق مخفی” را رد کرد و در مورد توافق ادعایی اظهار نظر نکرد. کاخ به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

هری ادعا کرده است که خبرنگاران گروه Mirror از روش‌های غیرقانونی برای جمع‌آوری مطالب از خانواده و دوستانش برای 147 مقاله استفاده کرده‌اند، اما این محاکمه تنها بر 33 داستان متمرکز خواهد بود.

ناشر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات در تقریباً همه آن مقالات را رد کرد، اگرچه گفت که در برخی موارد صرفاً اتهامات را «نپذیرفته است».

تنها مقاله‌ای که عذرخواهی را تبلیغ می‌کرد، در ساندی پیپل در فوریه 2004 منتشر شد. این مقاله توصیف می‌کرد که «پرنس هری رومئوی سلطنتی» با دو مدل «محیرت‌انگیز» در کلوپ شبانه چاینا وایتز «در طول شب‌های شلوغش» رابطه عاشقانه داشت.

ناشر گفت واضح است که یک بازپرس برای شرکت در فعالیت های غیرقانونی استخدام شده است، اگرچه گفت که هزینه 75 پوند (95 دلار) نشان می دهد که کار کمی انجام شده است.

اندرو گرین وکیل دادگستری نوشت: «ام جی ان بی قید و شرط عذرخواهی می کند و می پذیرد که دوک ساسکس حق دریافت غرامت مناسب برای آن را دارد.

این روزنامه گفته است که این اتهامات اغراق آمیز است و هری در مورد نحوه به دست آوردن اطلاعات گزارشگرانش اشتباه می کند و می گوید آنها از روش های قانونی برای بسیاری از مقالات استفاده کرده اند.

در سال 2015، ناشران The Mirror در صفحه اول عذرخواهی برای هک تلفن چاپ کردند و صندوق غرامت قربانیان آن را سه برابر کردند و به 12 میلیون پوند (15 میلیون دلار) رساندند.

Mirror Group گفت که بیش از 600 مورد از حدود 830 ادعا حل و فصل شده است. در اسناد دادگاه آمده است که از 104 پرونده باقیمانده، 86 مورد برای رسیدگی دیرهنگام مطرح شده است.

شاکیان شریک هری در محاکمه نیکی ساندرسون و مایکل ترنر هستند که بیشتر برای نقش‌هایشان در «خیابان تاج‌گذاری» شناخته می‌شوند و فیونا وایتمن، همسر سابق کمدین پل وایت‌هاوس.

این شکایت‌ها به‌عنوان یک مورد آزمایشی ترکیب شدند که می‌تواند نتیجه ادعاهای هک را که شریل، عضو سابق Girls Aloud، متعلق به جورج مایکل خواننده فقید، و بازیکن سابق فوتبال، یان رایت، علیه Mirror Group نیز مطرح کرده بود، تعیین کند.