گروه تاتا در فهرست نوآورترین شرکت های گروه مشاوره بوستون در رتبه بیستم قرار گرفت

گروه تاتا در فهرست نوآورترین شرکت های گروه مشاوره بوستون در رتبه بیستم قرار گرفت

گروه تاتا، یکی از شرکت‌های بزرگ هند، در نظرسنجی گروه مشاوره بوستون از 50 شرکت نوآور در سطح جهان، رتبه 20 را کسب کرده است. تاتاس تنها شرکت هندی بود که در فهرست نوآورترین شرکت‌های BCG در سال 2023 که روز چهارشنبه منتشر شد، قرار گرفت.

لیست BCG شرکت ها را بر اساس پارامترهایی مانند عملکرد برتر، انعطاف پذیری بالاتر در برابر شوک ها و اختلالات، و توانایی بهره برداری سریعتر از نوآوری برای رشد ارزش آفرین و موارد دیگر رتبه بندی می کند.

معیارهای برجسته دیگر شامل افراد و قابلیت‌های فناوری (از جمله هوش مصنوعی) و فرهنگ مبتنی بر نوآوری است.

گروه مشاوره بوستون گفت، این فهرست بررسی می کند که «رهبران آماده نوآوری برای جلوتر از رقبا چه می کنند و چگونه نوآوری انعطاف پذیری آنها را در برابر عدم قطعیت اقتصادی تقویت می کند و به دنبال آن ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دامن می زند.

این رهبران آماده نوآوری را به عنوان رهبرانی توصیف می کند که “آماده توسعه محصول، فرآیند و نوآوری های مدل کسب و کار هستند که می توانند تأثیر پایداری داشته باشند.”

گروه تاتا در صدد دستیابی به نوآوری های مختلف برای تسهیل انتشار خالص صفر تا سال 2045 تحت عنوان “Geennovation – Make Tomorrow Green” است – که به گفته این شرکت، راه را برای “اقتصاد دایره ای از طریق اشتراک گذاری، استفاده مجدد و بازیافت” هموار می کند. و طبیعت و تنوع زیستی را حفظ و احیا کند.”

طبق گزارش ET Prime، تلاش‌های سبز فعلی گروه تاتا شامل تعبیه پایداری در مدل تعالی کسب‌وکار ما است. ایجاد استراتژی پایداری برای شرکت‌های عامل منفرد تا آنها را انعطاف‌پذیر و آماده آینده کند. مداخلات واکنش در بلایا؛ ادغام کاهش خطر بلایا در CSR؛ با تاکید بر اهمیت و اهمیت تجارت و حقوق بشر.”

گزارش BCG تاکید ویژه‌ای بر اهمیت روزافزون هوش مصنوعی برای حوزه‌های کلیدی کسب‌وکار داشت و نگاهی دقیق به این داشت که برندگان اولیه چگونه پتانسیل هوش مصنوعی را باز می‌کنند. با توجه به شیوه‌های مرتبط با هوش مصنوعی، به نقش حیاتی خود در صحنه نوآوری امروزی پرداخت.

نگاهی به این موضوع داشت که چگونه محصولات جدید و کاوش در مدل‌های کسب‌وکار مجاور هر چه بیشتر برای نوآوری محوری می‌شوند. مشخص شد که هزینه برای 62 درصد از شرکت‌های مورد بررسی، عامل کلیدی و دلیل اصلی نوآوری است.

این گروه گفت، فهرست نوآوری BCG امسال گروهی از شرکت‌ها از نظر جغرافیایی متنوع را پوشش می‌دهد – “تقریباً به طور مساوی بین آمریکای شمالی و بقیه جهان تقسیم شده است”. اروپا و آسیا به خوبی در این فهرست حضور دارند و خاورمیانه برای اولین بار به این رتبه بندی می پیوندد (با غول نفتی آرامکو عربستان در رتبه 41).

در حالی که شرکت‌های خودرو در رتبه‌بندی سال گذشته چندین موقعیت را در اختیار داشتند، نهادهای انرژی امسال پنج جایگاه را به دست آورده‌اند.

به گفته BCG، با وجود باد مخالف بازار در سال 2022، شرکت های فناوری همچنان بر 50 شرکت برتر، از جمله ده شرکت برتر، تسلط دارند.

به گفته سازندگان این گزارش، ویژگی مشترکی که برندگان را در لیست امسال BCG به هم مرتبط می کند، عملکرد بهتر آنها از بازار گسترده تر است. BCG گفت، این نشانه ای از “همبستگی بین قابلیت های نوآوری برتر و عملکرد است.”

آنها افزودند: “از سال 2005، سبد ما از 50 شرکت نوآورانه، از بازار گسترده تر در بازده سهامداران با حاشیه قابل توجهی پیشی گرفته است – به طور متوسط ​​3.3 درصد در سال.”

این گروه همچنین اضافه کرد که این فهرست همچنین ارزیابی می کند که چگونه یک رکود بالقوه سال 2023 واکنش بسیار متفاوتی نسبت به بحران مالی سال 2009 ایجاد کرده است، به ویژه در میان شرکت های پیشرو.

در حالی که در سال 2009 اکثر شرکت‌ها هزینه‌های خود را برای نوآوری مهار کردند، اما امسال، در مقابل، 79 درصد از شرکت‌های مورد بررسی، نوآوری را یکی از سه اولویت اصلی خود می‌دانند و 66 درصد از آنها برنامه‌هایی را برای افزایش هزینه‌های زیر انجام می‌دهند. این سر

این گزارش به شرکت‌هایی که برای یافتن محرک‌های رشد جدید تلاش می‌کنند فریاد زد. شرکت‌های بیشتری در حال ساخت مدل‌های تجاری مرزی مجاور و جدید هستند تا به عنوان موتورهای رشد خدمت کنند.